Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- سروش قاسمی: قائم‌مقام حزب اعتماد ملی معتقد است که اولین اقدام حسن روحانی پس از انتخابات باید تشکیل کابینه ای متناسب با شان و شعارهای رئیس جمهور باشد.رسول منتجب نیا در گفت‌وگو بارویداد۲۴تاکید کرد که هیات وزیران در دولت دوم روحانی باید تغییرات اساسی داشته باشد. به گفته او برخی از وزرا در دولت گذشته و رقابت های انتخاباتی توان دفاع از عملکرد خود و دولت را نداشتند و از این رو ضروری است که تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتجب نیا معنقد است که وزرا باید پاسخگوی وزارت‌خانه خود و سپر بلای رئیس‌جمهور باشند اما به عکس این رئیس‌جمهور بود که در دولت گذشته بار وزرا را به دوش کشید.او همچنین با انتقاد از نحوه تهیه لیست امید در انتخابات شورای شهر و تاکید بر اینکه این لیست فرایند دموکراسی و شایسته سالاری را طی نکرد خواستار انحلال شورای سیاستگذاری اصلاحات شد.

***سوتیتر:
- اعضای کابینه دکتر روحانی متناسب با شأن و مرام و شعارهای وی نیستند. اولین اقدام این است که باید در هیئت‌وزیران تغییرات اساسی ایجاد شود.- وزرا باید پاسخگوی وزارت‌خانه خود و سپر بلای رئیس‌جمهور باشند نه اینکه رئیس‌جمهور بار وزرا را به دوش بکشد.- وزرایی که در ایام انتخابات ناتوان بودند و در وزارت خانه‌ای که بر دوش آن‌ها بود قدرت کافی را برای اداره امور نداشتند باید تغییر کنند.- آینده اصلاح‌طلبان در سال 1400 در گرو عملکرد آقای روحانی است.- اگر دولت روحانی نتواند انتظارات را برآورده کند جریان اصلاحات و اعتدال‌گرایی سالیان طولانی از سپهر سیاسی کشور خارج خواهند شد.- دولت آقای روحانی در دولت دوم به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است.- رئیس‌جمهور باید شجاعانه نسبت به حضور زنان در کابینه و زیرمجموعه دولت ورود پیدا کند و نگران انتقادات نباشد زیرا ایشان رئیس‌جمهور صد درصد مردم است.- لیست شورای شهر تهران فرآیند دموکراسی و شایسته‌سالاری را طی نکرده است.- بنده از دوستان اصلاح‌طلب و احزاب و بزرگان اصلاحات تقاضا دارم شورای عالی سیاست‌گذاری را منحل اعلام کنند و کار را بر عهده احزاب بگذارند.- اعضای شورای شهر تهران باید استقلال خود را حفظ کنند و نگذارند آن چند نفر پشت پرده شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات برای شهرداری تهران نیز تصمیم بگیرند و شهرداری تهران را نیز به قهقرا بکشانند.
***
چالش‌های پیشرو در دولت دوم آقای روحانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟چالش‌های پیشرو در دولت دکتر روحانی فراوان است؛ در ابتدا اعضای کابینه دکتر روحانی متناسب با شأن و مرام و شعارهای وی نیستند. اولین اقدام این است که باید در هیئت‌وزیران تغییرات اساسی ایجاد شود و افراد قدرتمند و همراه با دولت انتخاب شوند و به‌تبع زیرمجموعه وزرا نیز تغییر خواهند کرد و سپس برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کلان مدیریتی نیز متفاوت خواهد بود. از طرفی آقای روحانی با کارشکنی‌های بسیار زیادی روبه‌رو است. گویی که دوستان نپذیرفته‌اند که انتخابات تمام شده است. مسئله مهم دیگر رکورد اقتصادی است که باید با یک کادر قوی اقتصادی از رکود خارج شویم و مسئله دیگر برجام و مفاد موافقت‌نامه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها است و نیز وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی به‌عنوان نمونه فضای باز سیاسی است که باید مدنظر قرار بگیرد.
نقاط ضعف و قوت کابینه دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟از آقای روحانی بیش از این انتظار می‌رود ولی درمجموع کابینه باتجربه و قابل قبولی است اما با توجه به وظایف وزرا نیاز به نیروهای جوان و هماهنگ‌تر با دولت است. وزرا باید پاسخگوی وزارت‌خانه خود و سپر بلای رئیس‌جمهور باشند نه اینکه رئیس‌جمهور بار وزرا را به دوش بکشد. لذا باید در تعدادی از وزرا تجدیدنظر صورت گیرد. وزرایی که در ایام انتخابات ناتوان بودند و در وزارت خانه‌ای که بر دوش آن‌ها بود قدرت کافی را برای اداره امور نداشتند باید تغییر کنند.
دولت آقای روحانی یک دولت اعتدالی است. آیا برای بعد از روحانی تدبیری اندیشیده شده است؟آینده اصلاح‌طلبان در سال 1400 در گرو عملکرد آقای روحانی است.اگر دولت آقای روحانی دولت قابل دفاعی باشد می‌توان این تضمین را داد که تا 1408 دولت اصلاحات بر سرکار خواهد آمد و مردم نیز با امید بیشتر به دولت اصلاحات رأی خواهند داد اما اگر دولت وی نتواند انتظارات را برآورده کند جریان اصلاحات و اعتدال‌گرایی سالیان طولانی از سپهر سیاسی کشور خارج خواهند شد چون مردم عقد اخوت با هیچ دولتی نبسته‌اند. مردم با عملکردهای هر جریان به آن جریان رأی خواهند داد.
آیا جریان اصلاحات و حزب اعتماد ملی در دولت دوازدهم همکاری بیشتری با دولت دارند؟قطعاً دولت هرچه بیشتر مورد نظر گروه‌ها اصلاح‌طلب و احزاب اصلاح‌طلب باشد احزاب نیز مقیدتر به همکاری با دولت هستند. دولت آقای روحانی در دولت دوم به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است و حزب اعتماد ملی حمایت بیشتری از دولت وی انجام خواهد داد و انتظار می‌رود سایر احزاب اصلاح‌طلب نیز چنین حمایت و همکاری با دولت دوازدهم داشته باشند.
حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم و احیای سازمان جوانان در دولت را چقدر مؤثر می‌دانید؟یکی از شعارهای آقای روحانی حضور چشمگیرتر زنان و جوانان در کابینه دولت دوازدهم بود لذا آقای رئیس‌جمهور باید شجاعانه نسبت به حضور زنان در کابینه و زیرمجموعه دولت ورود پیدا کند و نگران انتقادات نباشد زیرا ایشان رئیس‌جمهور صد درصد مردم است و باید مطالبات نیمی از جامعه که زنان هستند و بخش عمده‌ای از جامعه که جوانان هستند را پاسخگو باشد و جامه عمل بپوشاند.در رابطه با سازمان جوانان باید توجه ویژه‌ای ایجاد شود. اگر مشاهده کنیم تأسف‌بار است که سازمان ملی جوانان از ابتدای تأسیس آن تا به امروز که وزارت ورزش و جوانان است نتوانسته رسالت خود را جامه عمل بپوشاند؛ لذا مسئولان آن باید در برنامه‌ریزی‌ها بیش از اندازه دقیق باشند زیرا نیروی محرکه ما این جوانان هستند و باید اقدامات چشمگیری در این بخش جامه عمل پوشانده شود.
آیا ناگفته‌ای در پشت پرده برای لیست شورای شهر تهران بود و دیدگاه شما نسبت به لیست شورای شهر تهران و روند بستن شدن لیست شورای شهر تهران چگونه بود؟لیست شورای شهر تهران فرآیند دموکراسی و شایسته‌سالاری را طی نکرده است. بارها گفته شده که شورای سیاست‌گذاری اصلاحات در اختیار چند نفر بیشتر نیست که در پشت‌صحنه تصمیمی گیری می‌کنند و بعد در شورای سیاست‌گذاری به‌صورت فرمالیته تأیید می‌شود. لیست بسته شده ازلحاظ بسیاری از احزاب و شخصیت‌های جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی لیستی قابل دفاع نیست. انتظار ما چنین بود که شخصیت‌های اصلاح‌طلب خودشان را هزینه این لیست نکنند و تصمیم را بر عهده مردم بگذارند. بارها از بزرگان اصلاحات خواسته شد به این موضوع ورود نکنند، زیرا پیش‌بینی چنین نارضایتی‌هایی می‌شد. بسیاری از احزاب نگران و ناراحت هستند. ما شاهد هستیم بسیاری از مدیران اصیل جریان اصلاحات که مدیر و مدبر بودند از لیست کنار گذاشته شده‌اند. باکمال تأسف برخی افراد که به این لیست راه پیدا کردند نه تخصص و نه لیاقت حضور در این شورا را دارند و باکمال تأسف می‌توان گفت که لیست شورای پنجم شهر تهران به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست. این اقدام یک خطر بزرگ است و جای تأسف است که افرادی که حد و وزن شورای شهر تهران را نداشتند با هزینه شدن جریان اصلاحات و بزرگان اصلاحات به پارلمان شورای شهر تهران راه یافتند.لذا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دو تجربه تلخ را پشت سر گذاشته است؛ یکی در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 که نتوانسته مطالبات مردم را برآورده کند و برخی افراد برخلاف جریان اصلاحات نیز عمل کردند. تجربه تلخ دوم نیز همین شورای شهر تهران بود که به چنین نتیجه اسفباری رسیده‌ایم. بنده از دوستان اصلاح‌طلب و احزاب و بزرگان اصلاحات تقاضا دارم شورای عالی سیاست‌گذاری را منحل اعلام کنند و کار را بر عهده احزاب بگذارند. جناب آقای حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد خاتمی و آقای دکتر عارف هرکدام یک حزب سیاسی تشکیل دهند و در آن حزب فعالیت کنند؛ بزرگ‌ترین اشتباه این است که احزاب را به حاشیه برانیم و افراد حقیقی کم‌وزن را در کنار احزاب قرار دهیم و برآیند آن همین لیست امید مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران است.اگر هم ترس از انتخابات و شکاف بین اصلاحات است، در مواقع انتخابات می‌توان امید داشت که احزاب ائتلاف کنند اما نباید از کار حزبی غافل بمانیم. جایگزینی لویی جرگه و هیئت‌ها را به‌جای احزاب باید کنار گذاشت و از حزب‌ستیزی و حزب گریزی پرهیز کرد و باید سراغ تحزب و دموکراسی و مردم‌سالاری دینی رفت.
آینده شهردار تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟اعضای شورای شهر تهران باید با دقت و وحدت نظر با مطالعه و بررسی دقیق گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهند و هر گزینه‌ای که بهترین باشد را انتخاب کنند تا بتوانند ویرانی‌های شهرداری گذشته تهران را برطرف کنند. باید نیرویی باشد که تجربه مدیریتی داشته باشد و انسانی باشد که با وعده دچار لغزش نشود و شجاع باشد و بتواند پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را پیگیری کند و فسادهای شهرداری را بر ملا کند. اعضای شورای شهر تهران باید استقلال خود را حفظ کنند و نگذارند آن چند نفر پشت پرده شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات برای شهرداری تهران نیز تصمیم بگیرند و شهرداری تهران را نیز به قهقرا بکشانند. به نظر بنده باید از شیخ اصلاحات درس بگیریم که آستین را بالا زد و مسئولیت‌ها را کنار گذاشت و حزب را تأسیس کرد و به کار حزبی پرداخت و ما باید بدانیم که راه دموکراسی از احزاب است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ گلستانی به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان گلستان یک استان وحدت آفرین است در این کاروان هم شاهد حضور اهل تشیع و هم شاهد حضور اهل تسنن هستیم.

میرقاسم پور گفت: برای انجام مناسک حج در این کاروان یک نفر به عنوان روحانی اهل تشیع و یک نفر به عنوان روحانی اهل تسنن زائران را همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار گلستانی درانتظار حج عمره مفرده هستند، افزود: طی برنامه ریزی هایی که انجام شده است قرار است بعد از سفر حج تمتع اعزام کاروان های عمره مفرده را آغاز کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه قرار است تا پایان سال ۵۰۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف شوند، گفت: از این مقدار سهم استان گلستان سالانه ۱۰ هزار نفر است که برای اعزام این تعداد زائر حدود هشت سال زمان نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان ۸۵ نفره دقایقی قبل از فرودگاه بین المللی ساری به سمت سرزمین وحی حرکت کردند.

میر قاسم پور یادآور شد: در روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح همایش آموزشی زائران شرق استان در گنبد با حضور سید عباس حسینی مدیر حج و زیارت کشور و مسوولان استان برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6092399

دیگر خبرها

  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره