Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@21:46:08 GMT

تجمع دوباره معلمان مقابل مجلس

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۳۴۵۹

تجمع دوباره معلمان مقابل مجلس

اجتماع>آموزش - جمعی از معلمان قراردادی و حق‌التدریسی و مربیان نهضت سوادآموزی دیروز و برای چندمین‌بار ضمن تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت کاری و پرداخت مطالبات خود شدند.

تعداد اين معلمان كه بيش از هزار نفر تخمين زده شده با شعارهايي همچون «۳۰هزار حق‌التدريس؛ استخدام استخدام» و «دولت منتخب؛ حمايت حمايت» خواهان تغيير وضعيت كاري و استخدام در آموزش و پرورش پس از سال‌ها سابقه كاري بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان همچنين از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تقاضا كردند تا براي لغو آزمون استخدامي معلماني كه سال‌ها سابقه كاري دارند، در آموزش و پرورش اقدام كنند.

جمعي از مربيان نهضت سوادآموزي نيز در تجمعي مشابه خواستار رسيدگي به وضعيت استخدامي خود و تغيير شيوه پرداخت دستمزدشان شدند. چند نفر از اين افراد در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر، با بيان اينكه از سال۹۱ تاكنون حق بيمه آنها واريز نشده، گفتند:«مسئولان هيچ توضيحي در اين رابطه به ما نمي‌دهند.» در اين‌۲‌تجمع، معلماني از استان‌هاي البرز، قم، خراسان‌رضوي، تهران، مازندران، خوزستان، قزوين و برخي استان‌هاي ديگر كشور نيز حضور داشتند.

اختلاف‌نظر درباره تعيين تكليف

عليرضا سليمي، عضو هيأت رئيسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس چند روز پيش از اختلاف نظر درباره نحوه تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در بررسي طرحي با اين محوريت خبر داد. وي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت با اشاره به اينكه طرح الحاق يك ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي با حضور نماينده دولت و اعضاي كميسيون مورد بررسي قرار گرفت، توضيح داد: «دولت با اين طرح مخالف است و احتمال افت كيفيت آموزش را يكي از دلايل مخالفت خود اعلام مي‌كند درحالي‌كه اعضاي كميسيون نسبت به اين موضوع نقد دارند.»

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خدمت به علم جایگاه ارزشمندی است که معلمان در امتداد نهضت امام صادق (ع) دارند، گفت: جامعه با تعلیم یافتگان او اداره می‌شود، لذا سرنوشت جامعه با دستان معلم رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار دانش‌های بسیاری از جمله فلسفه، کلام، اخلاق، لغت، ادبیات، طب و شیمی را برای بشریت گسترش دادند که هنوز بسیاری از عالمان این علوم از این دانش سیراب می‌شوند.

وی افزود: خدمت به علم جایگاه ارزشمندی است که معلمان در امتداد نهضت امام صادق (ع) دارند؛ معلم اولین تعلیم دهنده انسان پس از پدر و مادر است و جامعه با تعلیم یافتگان او اداره می‌شود، بنابراین سرنوشت جامعه با دستان معلم رقم می‌خورد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مجتبی کلاهدوزان از معلمان شهید اصفهانی گفت: او در سنگر علم و دانش تلاش فراوانی کرد و سنگر اصلی‌اش آموزش و پرورش بود. او در سنگر مدرسه تنها فردی بود که نقشه‌های منافقین را خنثی می‌کرد و شبهات دانش آموزان و همکاران را با کلام خود می‌زدود.

وی ادامه داد: همکاری شهید کلاهدوزان با کانون تربیتی جهان اسلام قابل توجه و محور این فعالیت‌های اجتماعی ایجاد روحیه و عمل اسلامی در افراد و نجات آن‌ها از فساد اخلاقی حاکم در زمان طاغوت بود.

کلاهدوزان با بیان اینکه این شهید والامقام به رشد خود و اطرافیان توجه داشت، گفت: در اوج جنگ خلیج فارس به همراه هم‌رزمان برنامه تهذیب نفس داشت و با همراهی شهید صیاد شیرازی هفته‌ای یک بار به محضر آیت‌الله بهاءالدینی می‌رسید؛ همکاران او اذعان داشتند که شهید کلاهدوزان در کار، جنجالی نبود و هیچ تصمیمی را بدون ایمان و آگاهی لازم عملی نمی‌کرد.

وی با اشاره به ارادت و عشق ایشان به امام خمینی (ره) بیان کرد: این عشق سبب شد تمامی حرکات خود را با قطب نمای آن حضرت تنظیم کند. با نماینده امام در استان فارس، آیت‌الله حائری شیرازی رابطه‌ای مثال‌زدنی داشت و تصمیم‌های خود را با همکاری ایشان می‌گرفتند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از عمر پربرکت ایشان بیش از ۱۰ سال خاطره ندارم، گفت: اخلاص در عمل و گمنامی از برجسته‌ترین خصوصیات اخلاقی ایشان بود؛ او همچنین بصیرت و آینده نگری داشت که شاگردانش موارد بسیاری را در این خصوص ذکر می‌کنند.

وی با اشاره به فرازهایی از وصیت‌نامه این شهید گرانقدر گفت: ایشان فرموده است «خداوند لطف کرده و توفیق داد که در خط مقدم حضور پیدا کرده و به آرزوی قلبی خود برسم و ان‌شاءلله این مکان راهی برای تقریب به سوی خدا باشد. خدا شاهد است اگر انسان سعی کند خود را با همه وجود تسلیم کند در فضایی قرار می‌گیرد که همه‌اش عشق است. برادران پاسدار، مواظب باشید شیطان روی لباس شما سرمایه گذاری نکند. نکند علقه‌ها و علاقه‌های دنیا فریبتان بدهد که نمی‌توان در روز قیامت پاسخ شهدا را داد.»

کد خبر 750757

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟