Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو بین‌الملل در کمپینی در حمایت از فلسطین، از دولت انگلیس خواست تا واردات تمامی کالاهای تولید شده در شهرک‌های یهودی نشین را متوقف و از نفوذ خود برای توقف نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، این سازمان حقوق بشری می‌گوید چنین اقدامی می‌تواند به پایان دادن به سودهای کلان چندین میلیون پوندی که به نقض حقوق بشر گسترده از سوی اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها دامن می‌زند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با پنجاهمین سالگرد اشغال کرانه باختری، قدس و نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی، سازمان عفو بین‌الملل کمپینی را برای درخواست از تمامی کشورها جهت توقف واردات کالاهای تولید شده در مناطق اشغالی آغاز کرده است.

این سازمان در این کمپین از کشورها خواسته تا مانع از فعالیت شرکت‌های خود در مناطق شهرک‌نشینان یا معامله با کالاهای تولید شده در این مناطق شوند.

شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی شده و از سوی سازمان ملل و اتحادیه اروپا محکوم شده است.

این مساله همچنین به عنوان مانعی بزرگ در ایجاد یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل شناخته می‌شود.

عفو بین‌الملل می‌گوید با وجود این، صدها میلیون پوند کالاهای تولید شده در مناطق اشغالی اسرائیل هر ساله به سراسر جهان صادر می‌شود.

این سازمان حقوق بشری همچنین اعلام کرده شرکت‌های تجاری بین‌المللی به ساخت شهرک‌ها و گسترش آنها کمک می‌کنند.

سازمان عفو بین‌الملل در ادامه بیانیه خود به مناسبت پنجاهمین سال اشغال کرانه باختری به دست اسرائیل دولت انگلیس را به سکوت در برابر اسرائیل متهم کرد در حالی که این رژیم خانه‌های فلسطینیان را نابود کرده و از زمین و منابع طبیعی آنها سوءاستفاده می‌کند.

پرتغال، خرما، آب معدنی و حلوا از جمله کالاهایی است که در مناطق اشغالی تولید و به انگلیس وارد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد