Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@18:09:32 GMT

طرح جذاب برای مالکان بافت های فرسوده

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۴۵۸۴

رویداد۲۴-ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور اعلام کرد: تسهیلات تازه ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است. عبادالله فتح‌اللهی، دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور درباره تسهیلات و مشوق‌های ویژه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کشور گفت: در صدور جواز جهت عوارض، تراکم، پایان کار و تشریفات اداری هم مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر تسهیلات مالی برای نوسازی در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد.
فتح اللهی ادامه داد: وام مربوط به تسهیلات را دولت و شهرداری تقبل می کنند و هزینه مهندس ناظر هم حذف شده است که 50 درصد این هزینه را شهرداری و 50 درصد بقیه از طریق پروژه پرداخت می شود.

دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور گفت: سال گذشته 70 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای نوسازی بافت فرسوده در تهران مصوب شد. طی 5 سال گذشته روند ساخت و ساز در تهران منفی بود، ولی از سال 95 به بعد ساخت و ساز 6 درصد رشد پیدا کرد و این به دلیل هماهنگی دولت و مردم بود.

او ادامه داد: با این روش حدود 30 درصد هزینه ساخت به مالکان پرداخت می شود. اینها نشانگر این هستند که همکاری مردم و مسئولان مشوقی در رشد و سازندگی است و اگر ما با این روند پیش برویم تا پایان سال، 40 درصد رشد ساخت و ساز خواهیم داشت.

فتح‌اللهی گفت: طبق آمارها یک چهارم بافت‌های فرسوده درگیر مسئله معبر اختصاصی است که البته تخفیف‌های جدید تاحدودی گره نوسازی در بافت فرسوده را حل می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل بافت فرسوده تهران در قطعات زیر ۱۰۰ متر است. برای حمایت از نوسازی در این بخش هم تسهیلات و حمایت هایی در نظر گرفته شده است.


دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور ادامه داد: 32 دستگاه در فرآیند نوسازی مسئول هستند که تنوع مسئولیت‌ها هم در روند نوسازی بافت‌های فرسوده تاثیر دارد.

به گفته فتح اللهی نظر ما روی تخریب و نوسازی است البته مرمت و نوسازی هم اهمیت دارد، البته کوچه ها هم باید بازسازی شوند تا رفت و آمد به سهولت انجام شود.

وی افزود: هر شهروند می تواند شماره پلاک منزل خود را وارد سیستم اتوماسیون کند تا بتواند از استاندارد بودن ساختمان خود آگاهی یابد و دفاتر خدمات نوسازی در محلات مختلف در این زمینه ها اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار می دهند و بافت های فرسوده و نیازمند بازسازی را مشخص می کنند.
وی در خاتمه سخنان خود یادآوری کرد: تاکنون مجموع مشوق‌های مالی و قانونی نتوانسته جاذبه و انگیزه لازم را برای صاحبان پلاک‌های فرسوده جهت نوسازی این پلاک‌ها ایجاد کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند

ایسنا/یزد مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به بهره برداری از ۳۰ مدرسه نیمه تمام استان تا مهر ماه امسال، گفت: مدارس نیمه تمام و فرسوده استان با کمک اعتبارات دولتی، ظرفیت‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در حال تکمیل است.

«محسن کاظمی» ضمن تبریک هفته معلم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آمارهای کشوری به طور متوسط ۲۰ درصد از مدارس کشور و استان یزد فرسوده هستند که نیاز به تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی دارند که بر همین اساس ۳۰۰ مدرسه در استان فرسوده و نیازمند مرمت، مقاوم سازی یا نوسازی هستند.

وی سیاست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در دوره کنونی را اجتناب از ایجاد طرح‌های جدید و اهتمام به تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه ذکر کرد و گفت: بر همین اساس نیز طی ۱.۵ سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه بهره برداری شده و تلاش داریم تا قبل از آغاز مهرماه سالجاری ۳۰ مدرسه دیگر را نیز آماده بهره‌برداری کنیم.

کاظمی تعداد مدارس نیمه تمام استان در حال حاضر را حدود ۱۰۰ باب مدرسه اعلام کرد و گفت: البته در برخی بافتهای جدید شهری نیز تعدادی مدرسه در حال ساخت داریم.

وی اعتبار تجهیز، تعمیر و ساخت فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی نوسازی مدارس استان در سال گذشته را ۴۰۰ میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: یکی از اقدامات نوسازی مدارس در این رابطه استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها بوده که در این رابطه هم اکنون پنج شهرستان را در دستور کار داریم.

مدیر کل نوسازی استان اضافه کرد: در همین راستا تکمیل تعدادی از مدارس و ساخت تعداد دیگر مدرسه در شهرستان‌هایی مانند اشکذر، اردکان و ابرکوه توسط صنایع و معادن از محل مسئولیت‌های اجتماعی آنها در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی