Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد افزایش چند هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم که همین موضوع گلایه مندی شدید مردم را در پیش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک متأسفانه بر اساس رسمی همیشگی در هنگام افزایش تقاضای خرید در برخی از مواقع سال همچون ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم و نمونه بارز این موضوع را باید افزایش قیمت کالاهایی همچون مرغ و گوشت قرمز دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال بازار مرغ شرایط خاصی داشته و نمی‌توان چندان به ثبات قیمت آن تکیه کرد اما در سال‌های گذشته قیمت گوشت قرمز عرضه شده در بازار استان تقریباً ثابت بوده و یا با نوسان بسیار کم در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

اما به نظر می‌رسد در هفته‌های گذشته شاهد افزایش قیمت قابل‌توجه گوشت قرمز در بازار هستیم به نحوی که به صورت میانگین قیمت ها در هر کیلو با چهار هزار تومان افزایش روبرو شده اند، به بیان دیگر تا پیش از این گوشت قرمز با قیمت حدودی 28 هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گرفت که اکنون قیمت های کنونی به حدود 32 هزار تومان افزایش یافته اند.

برخی از مسئولان بر این عقیده‌اند که قیمت چندان افزایش نیافته و بالا رفتن قیمت ها به زمستان سال گذشته باز می گردد، اما به نظر می‌رسد واقعیت چیز دیگری است و در هفته‌های گذشته شاهد بالارفتن قیمت ها بوده‌ایم.

از سوی دیگر برخی از فعالان این عرصه بر این عقیده‌اند که با توجه به پایین بودن قیمت گوشت در استان لرستان نسبت به سایر استان‌های هم‌جوار تولیدکنندگان رغبت بیشتری برای عرضه دام خود به استان‌های دیگر دارند و در نتیجه قیمت ها در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

به هر حال به نظر می‌رسد دلیلی برای بالا رفتن قیمت گوشت آن هم در ماه مبارک رمضان که شاهد افزایش تقاضای آن هستیم وجود ندارد و سازمان های مسئولان باید با انجام اقدامات مختلف به دنبال کنترل بازار و ثبات قیمت ها باشند.

پایین بودن قیمت گوشت در لرستان عاملی برای افزایش قیمت ها

در همین زمینه رئیس اتحادیه قصابان خرم‌آباد بیان کرد: به دلیل اینکه قیمت گوشت قرمز در استان لرستان نسبت به استان‌های همجوار پایین تر است دامداران و تولیدکنندگان رغبت بیشتری برای عرضه دام خود به سایر استان ها دارند و در نتیجه همین موضوع باعث شده که دام جوان مورد نیاز آن‌گونه که باید و شاید در اختیار بازار استان قرار نگیرد.

حیدری ادامه داد: اکنون گوشت قرمز در بازار استان با افزایش حدود چهار هزار تومانی نسبت به ماه‌های گذشته روبرو بوده، به نحوی که گوشت بره با قیمت 35 هزار تومان، گوسفندی و گوساله نیز با قیمت 32 هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

ثبات قیمت دام زنده

در همین راستا معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در گفت و گو با سفیر افلاک بیان کرد: قیمت دام زنده در سطح استان نسبت به ماه‌های گذشته هیچ‌گونه افزایشی نداشته است، به نحوی که قیمت دام زنده سبک در هر کیلو از زمستان سال گذشته تاکنون حدود 15 هزار تومان و دام سنگین نیز در حدود 12 هزار و 500 تومان بوده و افزایشی نیافته است.

ناصر نجیب زاده عنوان کرد: در نتیجه باید گفت که قیمت گوشت قرمز در زنجیره تولید از مرحله پس از کشتار و در هنگام عرضه با افزایش روبرو شده که البته در صورت بالا رفتن قیمت ها این اقدام قانونی نیست و افراد به صورت عرفی قیمت ها را افزایش داده اند.

وی ادامه داد: البته باید گفت که قیمت گوشت قرمز در استان لرستان نسبت به استان‌های همجوار پایین تر بوده و در سایر استان ها گوشت با قیمت بالاتری در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

بهبود وضعیت قیمت ها در ماه‌های آینده

این مسئول در ادامه با اشاره به کنترل قیمت ها،اظهار داشت: اکنون با توجه به بالارفتن سراسری قیمت گوشت قرمز وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نیاز بازار و ثبات قیمت ها اقدام به واردات گوشت کرده و همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت ها در بازار کنترل شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: از سوی دیگر امسال با توجه به شرایط مناسب بارندگی و همچنین وجود علوفه مورد نیاز، دامداران رغبت بیشتری برای نگه داشتن دام ها و همچنین ادامه روند پروار بندی داشته و مطمئنا در ماه‌های آینده و به خصوص در 6 ماهه دوم سال با عرضه هر چه بیشتر دام قیمت ها در شرایط مناسبی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746280

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول