Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:52:48 GMT

احتمال حمله نظامی به قطر و برکناری طایفه آل ثانی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۵۰۵۶

احتمال حمله نظامی به قطر و برکناری طایفه آل ثانی

سایت نزدیک به نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در گزارشی از احتمال انجام عملیات نظامی و یا حتی کودتا از سوی عربستان و متحدانش علیه قطر با هدف برکناری طایفه آل ثانی از قدرت در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبکا فایل در گزارش خود با پرداختن به اختلافات به وجود آمده میان قطر و عربستان و اقدام ریاض و چند کشور عربی دیگر در قطع رابطه با قطر و بایکوت کردن آن می نویسد: منابع اطلاعاتی ما گفته اند که احتمال انجام عملیات نظامی در مقیاس کوچک علیه قطر از سوی عربستان و متحدانش هنوز وجود دارد همچنین اتحاد ایجاد شده علیه قطر این احتمال را رد نکرده که سرویس های مخفی عربستان، مصر و امارات در پی انجام کودتا برای کنار زدن طایفه آل ثانی از قدرت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبکا فایل در توضیح این مطلب می نویسد: قطر از سوی چند کشور عربی تحت فشار قرار گرفته و عربستان به همراه امارات، بحرین و مصر از بایکوت قطر خبر داده اند. از مدت ها قبل قطر و شبکه الجزیره به عنوان خاری در پهلوی این کشورهای عربی محسوب می شدند و متهم به حمایت و تسلیح گروه های افراطی از جمله اخوان المسلمین و حماس بودند اما اختلافات میان آنها از زمانی قوت گرفت که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر از حمایت از طرح سعودی- آمریکایی برای ایجاد یک ائتلاف سُنی علیه ایران حمایت نکرد.

این سایت نزدیک به نهادهای جاسوسی اسرائیل می نویسد: یک هفته پیش از حضور رهبران کشورهای عربی در عربستان به دلیل حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ریاض، امیر قطر وزیر خارجه خود یعنی «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» را با یک برنامه همکاری به تهران اعزام کرده بود. عبدالرحمان در سفر به تهران دیداری نیز با سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران داشت و آنها در این دیدار درباره مقابله با اقدامات آمریکا در عراق و سوریه رایزنی کردند. حاکمان قطر هیچ تردیدی درباره دشمنی با آمریکا ندارند و این در حالی است که بزرگترین پایگاه دریایی آمریکا در جنوب غربی دوحه پایتخت قطر واقع شده است. و حتی امیر قطر از احوالپرسی گرم با ترامپ در ریاض نیز خودداری کرد و در نتیجه اختلافات میان قطر با عربستان، مصر و امارات مدت کمی بعد از پایان سفر ترامپ به ریاض آشکار شد.

در پی آن در تاریخ 25 می مقاله ای در خبرگزاری رسمی قطر منتشر شد که در آن به نقل از امیر قطر از آمریکا و عربستان به دلیل اقدام علیه ایران انتقاد شده بود البته بعدا اعلام شد که این خبرگزاری هک شده و این اظهارات صحت ندارد. اما با این وجود تنش ها رو به وخامت گذاشت و رسانه های عربستان سعودی قطر را متهم به «خیانت به برادران عرب» خود کردند.

دبکا می نویسد: در پی افزایش اختلافات منابع اطلاعاتی ما اطلاع دادند که پادشاه عربستان به همراه رئیس جمهوری مصر و امیر امارات اولتیماتومی رسمی به قطر داده و اعلام کردند که در صورتی که 4 کار مهم را انجام ندهد با واکنش تنبیهی از سوی این کشورها مواجه می شود. این 4 کار مهم به شرح زیر بودند:

1- قطع تمامی همکاری های اطلاعاتی و نظامی با تهران

2- لغو هر گونه توافق با ایران. توافقاتی که نه تنها شامل عراق و سوریه می شود بلکه توافقاتی که در مورد سایر کشورهای عربی از جمله لیبی صورت گرفته است

3- قطع تمامی مزایایی که اعضای اخوان المسلمین مصر در قطر از آنها بهره مند هستند و لزوم اخراج تمامی آنها از مصر

4 - قطع حمایت های قطر از حماس و لغو مجوزهای حضور رهبران این گروه در دوحه

دبکا در پایان می نویسد: عربستان و متحدانش به امیر قطر هشدار داده بودند که در صورت سرپیچی و عمل نکردن به این خواسته ها جریمه خواهد شد و اقدام روز دوشنبه آنها در قطع رابطه با قطر فاز اول این اقدامات بوده است. منابع ما در منطقه خلیج فارس اعلام کرده اند که احتمال انجام عملیات نظامی در مقیاس کوچک علیه قطر از سوی این کشورها هنوز وجود دارد. این منابع اطلاعاتی همچنین احتمال اقدام آژانس های اطلاعاتی مصر، امارات و عربستان علیه قطر و انجام کودتا از سوی آنها برای کنار زدن خاندان آل ثانی از قدرت را نیز محتمل دانسته اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

 جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. وی حزب جمهوری‌خواه را "جناح طرفدار پوتین" توصیف کرده و اقدامات این گروه را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند، زیرا در این صورت به احتمال زیاد آمریکا مجبور خواهد شد نه تنها با پول بلکه با اعزام سربازان خود وارد درگیری شود.

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست. 

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور جی دی ونس از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد