Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@00:30:40 GMT

اولین گفت‌وگوی بازیکن دو رگه تیم ملی بسکتبال

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۵۱۴۰

نوید نیکتاش بازیکن ایرانی فرانسوی تیم ملی بکستبال بالاخره برای اولین بار به اردو دعوت شد و حالا از گذشته بسکتبالی خود و هدفی که در ایران دارد می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی بسکتبال ایران از روز گذشته در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و نفرات دعوت شده دور هم آمدند تا خود را برای مسابقات چین آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این اردو تفاوت عمده ای با سایر اردوها دارد، نوید نیکتاش بالاخره به جمع ملی پوشان آمد تا اولین تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را پشت سر بگذارد. نوید نیکتاش بازیکن دو رگه ایرانی - فرانسوی که در لیگ انگستان توپ می زند و در لیگ گذشته بیش از 5 هفته در تیم منتخب قرار گرفت. این بازیکن هنوز به زبان فارسی تسلط ندارد و حالا به اردو تیم ملی دعوت شده است تا شاید اولین تجربه حضور در مسابقات بین المللی با پیراهن ایران را پشت سر بگذارد.


نوید نیک تاش در اولین حضور خود در گفت و گو با "ورزش سه" از چگونگی دعوت به تیم ملی و گذشته بسکتبالی اش می گوید:


* اولین سوال اینکه شما 25 سال داری اما این اولین دعوت شما به تیم ملی ایران بوده است، این دعوت با هماهنگی انجام شده بود یا به صورت اتفاقی مربیان بازی تو را دیده اند ؟
فکر نمی کنم که حضورم در تیم ملی اتفاقی بوده باشد. من سال پیش برای دیدن خانوداده به ایران آمدم و یک جلسه زمانی که بائرمن سرمربی بود تمرین کردم. امسال فصل خیلی خوبی در لیگ بی بی ال انگلیس داشتم و فکر می کنم برای همین است که فدراسیون و کادر تیم ملی می خواهند مرا ببینند و از همین جا از آنها تشکر می کنم.

* در بین بازیکنان ایرانی با کسی قبل از آمدنت به ایران رابطه ای داشتی ؟
بله من بعضی از بازیکنان را می شناسم، با آرمان زنگنه و محمد جمشیدی در طول فصل صحبت می کردم و صمد نیکخواه بهرامی را هم به خوبی می شناسم . او در لیگ فرانسه بازی کرده و به زبان فرانسه هم مسلط است.

* فارسی به اصلا نمی توانی به خوبی صحبت کنی، چند بار به ایران آمده بودی ؟
من ٢،٣ بار برای دیدن خانواده ام به ایران آمدم. از در ایران و کنار خانواده بودن خیلی لذت می برم.

* امسال چندین هفته در تیم منتخب لیگ بودی، لیگ امسال را می توانیم به عنوان بهترین عملکرد چندین ساله تو بدانیم ؟
بله من چند بار در بهترین عملکردهای هفته قرار داشتم. این برایم کافی نیست. من همیشه تمرین می کنم تا سال به سال بهتر شوم.

* حالا که به اردو آمده ای فکر می کنی چه قدر شانس حضور در لیست نهایی تیم ملی را داشته باشی ؟
در حال حاضر نمی دانم چه میزان شانس دارم. ما ١٦،١٧ بازیکن هستیم که در نهایت ١٢ نفر انتخاب می شوند. من بیشترین تلاشم را انجام می دهم تا در جایگاه خودم در تیم قرار بگیرم و هر کاری که کادر فنی از می خواهند انجام دهم. به خوبی می دانم که اکثر این بازیکنان چند سال کنار هم بازی کردند و شناخت خوبی از هم دارند. هدف اولم حضور در ترکیب تیم است.

* در حال حاضر اولین هدفی که با تیم ایران داری چه موضوعی است ؟
٦) آروزی من این است که با تیم ملی تا نهایت جایی که امکان دارد (قهرمانی) در مسابقات کاپ آسیا پیش برویم. تیم و کشور ایران لیاقت آن را دارد.

تیم ملی بسکتبال بسکتبال

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، تیم ملی هندبال جوانان ایران که برای حضور در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا آماده می‌شود،صابر حیدری و محمد حسن خادمی، بازیکنان جوان تیم هندبال بزرگسالان فولاد مبارکه سپاهان به اردو دعوت کرده است.

 این اردو با حضور ۲۱ بازیکن در تهران برگزار می شود.

تیم ملی نوجوانان کشورمان نیز که خود را برای حضور در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا آماده می‌کند، رضا کثیری، مهدی تیموری، محمد طا‌ها فتاحی، متین زارعان و مهرزاد مظفری پنج بازیکن تیم هندبال نوجوانان فولاد مبارکه سپاهان را دعوت کرده و این بازیکنان تمرینات خود را اردوی ترکیه پیگیری می کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد