Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: تاثیر بسیار مخرب مسئله قاچاق کالا بر اقتصاد ملی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید هماهنگی کاملی میان ارگان‌های مسئول در این زمینه وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا مروارید» در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: برخی افراد با دور زدن قانون اقدام به واردکردن کالاهای قاچاق به کشور می‌کنند و سودهای هنگفتی نیز نصیب آنان می‌شود که باید روزنه‌های فعالیت این افراد مسدود شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز به‌طورجدی مطرح شد، افزود: موفقیت دولت یازدهم در کاهش میزان ارزش کالاهای قاچاق از 25 به 13 میلیارد دلار نشان از عزم جدی دولتمردان تدبیر و امید برای مقابله با این مسئله است .

مروارید بر لزوم برخورد جدی و قاطعانه با افراد و گروه‌های سازمان‌یافته در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون بسیاری از افراد در مرزهای کشور به شکل کوله‌بری اقدام به جابجایی کالا می‌کنند که قریب به‌اتفاق این افراد جزو گروه‌های ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند که برای تأمین معیشت خود اقدام به این عمل می‌کنند و نباید در برخورد با آنان سخت‌گیری زیادی کرد و تا حد امکان شرایط را برای فعالیت آن‌ها فراهم کرد البته نباید در برخورد با قاچاقچیان کلان اغماضی صورت گیرد .

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تاثیر بسیار مخرب مسئله قاچاق کالا بر اقتصاد ملی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید هماهنگی کاملی میان ارگان‌های مسئول در این زمینه وجود داشته باشد، ادامه داد: مبارزه‌ی قاطع با واردکنندگان سلاح و مشروبات الکلی باید در راس برنامه‌های اعضای ستاد باشد ضمن اینکه افرادی که در زمینه‌ی واردکردن کالاهای بهداشتی و درمانی قاچاق فعالیت می‌کنند نیز باید به‌طور جدی رصد شوند .

مروارید گفت: این کالاها با سلامت مردم ارتباط دارند و هرگونه کوتاهی در برخورد با قاچاق این نوع کالاها اثرات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، بنابراین برخورد با تمام افراد دخیل از قاچاقچیان کلان، ریزودرشت و همچنین توزیع‌کنندگان این حوزه در دستور کار باشد .

مروارید خواستار نظارت دقیق و مستمر مسئولان مرتبط برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق اشد و فزود: استقرار دستگاه‌های ایکس ری در مبادی مرزی برای جلوگیری از ورود این کالاها اهمیت بالایی دارد و نباید تنها به برخورد با تعدادی دست‌فروش بسنده کرد .

استاندار ایلام با اشاره به جمع‌آوری مقادیر بسیار زیادی کالای قاچاق در طول سال در این استان یادآور شد: کالاهایی که ارزش سرمایه‌ای داشته و امکان صادرات آن‌ها وجود دارد باید مورداستفاده قرار گیرند و به نظر می‌رسد معدوم‌سازی این‌گونه کالاها راهکار مناسبی نباشد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی

میثم روحی رئیس شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری گفت: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری پرونده قاچاق ۳۹۶ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیاردو ۲۳۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیاردو ۷۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران پلیس شهرستان میاندورود کود قاچاق را در یک دستگاه کامیون کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان