Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان-مدیرکل زندانهای گیلان گفت:تفکیک زباله از مبدا در زندان لاهیجان با هدف ارتقاء بهداشت محیطی، بازیافت و کاهش حجم زباله ها در زندان لاهیجان عملیاتی شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، سید حمید حسینی گیلان،گفت:آموزش و فرهنگ سازی یکی از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی و تربیتی است که علاوه بر ارتقاء دانش با هدف تغییر نگرش و ایجاد مهارت جدید در زندانها اجرایی می شود و این برنامه ها نقش مهمی در توانمندسازی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه به جامعه ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت توجه به بهداشت زندانها و زندانیان استان افزود:در زندانها برنامه ها و خدمات متنوعی برای ارتقاء بهداشت عمومی و فردی زندانیان ارائه می شود و یکی از برنامه هایی که طراحی شده در زندانها که می بایست اجرائی شود طرح تفکیک زباله از مبدا است که در زندان لاهیجان بصورت پایلوت اجرائی شده است.

حسینی اضافه کرد:بدین منظور در مرحله اول طرح آموزش و اطلاع رسانی بین زندانیان و کارکنان انجام شد و در مرحله دوم آن از هر سالن چند زندانی بعنوان تسهیل گر در تفکیک و جمع آوری زباله های خشک و قابل بازیافت انتخاب شدند و برنامه برای اولین بار بصورت آزمایشی در زندان لاهیجان اجرائی شد که بعد از ارزیابی آن در تمام زندان های استان عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه این طرح علاوه بر فرهنگسازی،ارتقاء بهداشت زندانها و جامعه را بدنبال خواهد داشت،خاطرنشان کرد:با اجرای این برنامه سالیانه شاهد بیش از ۸ تن زباله خشک در زندان لاهیجان جمع آوری شده خواهیم بود و این مهم علاوه بر کاهش حجم زباله ها،ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون ریال برای زندانیان درآمد ایجاد خواهد کرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی افزود: ۳۵ تن از محکومان مالی استان تهران با برقراری جلسات صلح و سازش فی‌مابین طرفین دعوا و همچنین از طریق جذب کمک‌های مالی خیرین، از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه زندانیان آزاد شده اکثراً پدر، مادر و سرپرست خانوار هستند که به دلیل محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمد و یا رد مال در زندان‌ها به سر می‌بردند، اظهار داشت: این افراد در اجرای سیاست‌های دستگاه قضائی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، واجد شرایط و مستحق آزادی شناخته شدند و با تلاش دادیاران ناظر بر زندان و شعبات شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، زمینه آزادی آنان فراهم شد.

دادستان تهران ضمن تصریح به تأمین بخشی از وجوه رد مال توسط خانواده‌های محکومان، اضافه کرد: بخشی دیگر از دیون و تعهدات مالی محکومان فوق‌الذکر، در جلسات صلح و سازش مورد گذشت شاکیان قرار گرفت و مابقی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، به همت خیرین پرداخت شد.

کد خبر 6092044

دیگر خبرها

  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان