Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل بی‌باک نقل از راشاتودی، تیره شدن روابط سیاسی بین چند کشور خاورمیانه تقاضای طلا و اوراق قرضه دولتی آلمان در بازار جهانی طی معاملات امروز افزایش یافت.

طی روزهای گذشته عربستان، امارات، مصر و بحرین به طور هم‌زمان روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و همین امر به گسترش تنش سیاسی در خاورمیانه دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس شاخص بورس‌های بین‌المللی در معاملات امروز کاهش یافت و سرمایه‌گذاران ترجیح دادند به سمت دارایی‌های با ریسک کمتر بروند.

برگزاری انتخابات در انگلیس در کنار نزدیک شدن به زمان شهادت دادن رئیس سابق FBI در برابر نمایندگان کنگره آمریکا باعث شد تا سرمایه‌گذاران از برخی دارایی‌ها ازجمله دلار فاصله بگیرند.

جیمز کومی رئیس سابق FBI که اخیراً از سمت خود توسط رئیس‌جمهور آمریکا برکنار شد، قرار است علیه ترامپ و مشاور امنیت ملی پیشین شخص رئیس‌جمهور این کشور در برابر نمایندگان کنگره شهادت دهند.

به طور کلی طی یک ماه گذشته قیمت طلا به صورت پایدار روندی افزایشی را طی کرده و در معاملات امروز به نزدیک 1300 دلار در هر اونس رسید. در معاملات امروز تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آلمان در بازار جهانی نیز افزایش داشته است.

بازارهای بورس FTSE100 انگلیس، DEAX آلمان وCAC40 فرانسه در معاملات امروز کاهش شاخص را تجربه کردند.

به گفته کرگ ارلام کارشناس بازار مؤسسه OANDA معتقد است هفته جاری، هفته بسیار مهمی است؛ چراکه انتخابات انگلیس و همچنین نشست بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی هفته جاری انجام خواهد شد و هفته آینده نیز نشست بانک مرکزی آمریکا را پیش رو داریم.

وی تأکید کرد: با برگزار شدن موارد ذکرشده شفافیت در بازارهای مالی جهانی افزایش یافته و شاهد کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

آیهوم کامل مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقای اوراسیا تأکید کرد: اقدامات انجام‌شده علیه قطر توسط برخی کشورهای عربی نشان‌دهنده عزم این کشورها در تغییر سیاست قطر و یا زمینه‌سازی برای تغییر بنیادین در دولت قطر است.

اویستیند برنتسن مدیر بازرگانی شرکت استرانگ پترولیوم معتقد است توافق اوپک پایدار خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد به دلیل تنش‌ها علیه قطر تغییر کند، تولید نفت خاورمیانه به دلیل این تنش‌ها تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با رشد ۱۲۰۷.۲۰ واحدی به ۲،۲۶۶،۱۲۴.۵۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۶۷.۱۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۳۲.۷۶۹ میلیارد سهم بود که طی ۴۱،۵۰۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶،۵۲۰.۲۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۲۹۱،۶۰۷.۰۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6096806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند