Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:48:09 GMT

‌روسای هیئت‌های ورزشی بدون سیاسی کاری انتخاب شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۶۰۴۲

استاندار کرمان گفت: باید نهضت مسابقات محلی در استان راه بیندازیم و همه پیشکسوتان را در توسعه ورزش استان و هم نظارت بر آن دخیل کنیم.

‌به گزارش ایسنا‌، علیرضا رزم حسینی صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: طرح جامع ورزش کرمان یک طرح پایدار استانی است و هر کس که بیاید باید آن را ادامه بدهد، زیرا روی این طرح کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه ورزش استان کرمان اختصاص داده شد، افزود: ورزش یک امر ضروری و حیاتی است و بخشی از هزینه‌های گزافی که در حوزه سلامت پرداخت می‌کنیم، به دلیل عدم انجام فعالیت‌های ورزشی است.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در توسعه یافتگی کشورها، مربوط به ورزش است و امروز کارکنان کارخانجات پیشرفته دنیا اول ورزش می‌کنند و بعد سراغ کارشان می‌روند.

وی بیان کرد: اگر در استان کرمان سند جامع توسعه ورزش را مطرح کردیم برای این بود که بتوانیم هزینه‌های گزافی که در باشگاه‌های ورزشی برای بازیکنان خارجی و غیربومی می‌شود را کاهش بدهیم که بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها هزینه‌های تشریفاتی است.

استاندار کرمان گفت: قرار این بود که ورزش استان را به سطح متعالی برسانیم و یک سند کاملا کارشناسی شده و از پایین به بالا تدوین شد و ایده‌ای که در کشور نیست را مطرح کردیم.

وی افزود: قرار نیست امکانات را به مناطقی که کار نکرده‌اند، بدهیم و آنچه که دنبال آن بودیم و همه بر آن توافق کردند، علاوه بر طرح اجرایی، تکمیل جدول اماکن ورزشی نیز باید انجام شود و همه امکانات استان از مساجد و تکایا تا مدارس و دانشگاه‌ها و کارخانجات در خدمت ورزش استان به عنوان پیوست سند قرار بگیرند.

رزم حسینی تصریح کرد: اگر بتوانیم از هزینه‌های صورت گرفته در ساخت و ساز پروژه‌های ورزشی استان استفاده کنیم، بهتر از هزینه جدید است.

وی بیان کرد: بخشی از هزینه‌هایی که برای طرح توسعه ورزش در مرحله اول اختصاص داده شد، از مسیر اصلی خود منحرف ‌و در جای دیگر هزینه شد که به همین دلیل کار متوقف شد.

استاندار کرمان گفت: حداکثر طی یک هفته آینده ارزیابی انجام و نظر هیئت‌های ورزشی گرفته شدهتا برای رفع مشکلات سند توسعه ورزش اقدام شود.

وی افزود: هر طرح خوبی اگر بد اجرا شود و مجری خوب نداشته باشد، زیر سوال می‌رود و اجرای سند توسعه ورزش استان پشتکار و پیگیر می خواهد و مدیران باید توسعه گرا باشند و در حوه ورزش دنبال تعالی ورزشی هستیم.

رزم حسینی اظهار کرد: ایراد گرفتن و منفی بافی کردن خیلی آسان است و اگر همه پذیرفته‌ایم سند خوبی داریم، باید پای آن ایستاده و کار را انجام بدهیم و در مسیر اشکالات را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: ورزش معلولان بسیار مهم و مورد توجه سند توسعه ورزش استان است و هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمان کارنامه درخشانی دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: باید نهضت مسابقات محلی در استان راه بیندازیم و همه پیشکسوتان را در توسعه ورزش استان و هم نظارت بر آن دخیل کنیم و اگر استان بتواند سند را به خوبی اجرا کند، منابع را تامین می‌کنیم و در صورت انحراف منابع، آن را قطع خواهیم کرد.

وی افزود: روسای هیئت‌های ورزشی باید بدون سیاسی کاری انتخاب شوند و کسانی باشند که پیشکسوت و متخصص این حوزه باشند.

رزم حسینی تصریح کرد: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که مردم آن مطالبه گر، مقامات آن نقدپذیر باشند و تک تک آحاد جامعه خود را در سرنوشتشان سهیم بدانند.

وی بیان کرد: سند توسعه ورزش استان از روزمرگی جلوگیری می‌کند و نباید اجازه بدهیم که جامعه ورزش ما دچار روزمرگی شود.

استاندار کرمان با تاکید بر جهاد ورزشی گفت: یک مدیر جوان را در حوزه ورزش استان انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم با اقدامات جهادی خود بتواند برنامه‌های مورد نظر را اجرایی کند.

نباید استان‌های دیگر در اجرای سند ورزش از کرمان جلو بیفتند

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کرمان گفت: براساس اطلاعاتی که از برخی فدراسیون‌ها داریم، این نشود که استان‌های دیگر در اجرای طرح توسعه ورزش از استان کرمان جلو بیفتند.

به گزارش ایسنا،حمید ذکاءاسدی صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: براساس وظیفه دولت در آغاز کار و با ابتکارات استاندار سند توسعه ورزش استان و خط و مشی استراتژیک در حوزه سلامت و تدوین سند امنیت غذایی به عنوان مکمل صورت گرفت.

وی افزود: آنچه که وظیفه دولت بود و البته در هیچ جا تعریف نشده بود، در استان کرمان و به همت استاندار طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان شکل گرفت اما در اجرا مشکلاتی داریم که هیئت‌ها و مجریان باید دنبال ابتکار عمل بوده و راه‌هایی برای تامین منابع مالی پیدا کنند.

ذکاءاسدی هشدار دارد: براساس اطلاعاتی که از برخی فدراسیون‌ها داریم، این نشود که استان‌های دیگر در اجرای طرح توسعه ورزش از استان کرمان جلو بیفتند.

وی تصریح کرد: گنج‌های خوبی در جای جای استان کرمان در استعدادهای ورزشی داریم که در این طرح تاکنون شناخته شدند، اما بهترین طرحها مجریان خوب می‌خواهند و مجریان سند توسعه ورزش، هیئت‌های ورزشی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: قرار بود طرح توسعه ورزش در چند رشته آغاز شده و به دیگر رشته‌های ورزشی تسری داده و ادامه یابد.

وی افزود: با تلاش استاندار و نمایندگان، بودجه بسیار خوبی برای ورزش استان در سال جاری قرار داده شده که زمینه سازی خواهد بود.

ذکاءاسدی با اشاره به ظرفیت خیّران گفت: در استان کرمان بیشترین خیّران را داریم که بعضی از این عزیزان در زمینه‌های امنیتی کار می‌کنند و باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌ها کار بیشتری انجام شده و موارد مورد نظر در قالب سند توسعه ورزش ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: همه فعالیت‌های ورزشی هیئت‌ها و کسانی که می‌خواهند در ورزش قهرمانی و همگانی کار کنند، باید در چارچوب سند توسعه ورزش استان کرمان باشد.

کرمان نیازمند ورزشگاه‌های قهرمانی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان نیازمند ورزشگاه‌های قهرمانی است و همچنین سالن چند منظوره 6 هزار نفری و استخر قهرمانی 50 متری نیاز داریم.

به گزارش ایسنا‌، محمدتقی امیری خراسانی صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: 51 هیئت ورزشی در استان داریم که 38 هیئت با رییس و 13 هیئت با سرپرست اداره می شوند که در تابستان با تشکیل مجامع روسای این هیئت‌ها نیز مشخص می‌شود.

وی با اشاره به ماده 88 قانون وزارت ورزش و جوانان افزود: تعداد 203 اماکن ورزشی قابل واگذاری داریم و 145 مکان اجاره نرفته وجود دارد که در هفته آینده به مزایده گذاشته خواهند شد.

امیری خراسانی تصریح کرد: یکی از اقدامات مثبت وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید تخصیص 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری به میزان 404 هزار میلیون ریال بود که 20 درصد مربوط به حوزه جوانان و 80 درصد برای پروژه‌های ورزشی و طرح‌های ورزشی آموزش و پرورش است و امسال پروژه‌های ورزشی که بیش از 50 درصد پیشرفت داشته‌اند را به اتمام میرسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: 436 باشگاه ورزشی دارای مجوز در استان داریم و حدود 50 باشگاه فاقد مجوز یا تاریخ اعتبار گذشته هستند که نظارت بر باشگاه‌ها را تقویت می‌کنیم تا نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه رفع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به طرح جهاد ورزشی گفت: اعلام فراخوان داده ایم کسانی که می توانند برای آموزش رشته های مخلف ورزشی در مناطق محروم به صورت داوطلبانه کار کنند.

وی افزود: استان کرمان نیازمند ورزشگاه های قهرمانی است و همچنین سالن چند منظوره 6 هزار نفری و استخر قهرمانی 50 متری نیاز داریم.

امیری خراسانی بر تکمیل مجموعه ورزشی امام علی(علیه السلام) کرمان تاکید و بیان کرد: ستاد بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، اندونزی و المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو ژاپن را داریم که باید استعدادیابی و استعدادپروری و اجرای مسابقات ورزشی استانی و بین المللی را در این راستا مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برای تامین مالی مورد نیاز پروژه‌های ورزشی می‌توانیم از ظرفیت معین‌های اقتصادی مناطق مختلف استان استفاده کنیم.

امیری خراسانی بیان کرد: تسهیل روند اداری در تغییر کاربری و واگذاری از طریق ماده 27 و حمایت از پروژه‌های ملی در جهت ساخت سالن تخصصی برای هر رشته ورزشی و ... از خواسته‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از استاندار بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در پایان با اشاره به عملکرد طرح توسعه ورزش استان کرمان گفت: عدم برگزاری مسابقات، بزرگ ترین مشکل در اجرای طرح بود که در سال جاری مسابقات را برگزار خواهیم کرد و یکی از دغدغه‌های اصلی، موارد مالی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که زمان زیادی تا واگذاری 85 درصد سهام پرسپولیس و استقلال باقی نمانده، یک سوال همچنان پیش روی هواداران این دو تیم قرار دارد: آیا بعد از واگذاری وزارت همچنان در هیئت مدیره سهم خواهد داشت؟

شروین اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش این موضوع را رد می‌کند و اعتقاد دارد که وزیر ورزش نیز ترجیح می‌دهد مالکان جدید این دو باشگاه، آنهارا اداره کنند و وزارت حتی نقشی در هیئت مدیره هم نداشته باشد.

او در این باره گفت: اجازه بدهید واگذار شود و بعد کارها طبق مقررات و ضوابط پیش برود. همانطور که آقای دکتر هاشنی هم بارها گفته‌اند، وزارت ورزش دنبال تیم‌داری و باشگاه‌داری نیست، به خصوص در این دوره. ما دنبال این نیستیم که در هيئت باشیم و در مسائل دخالت کنیم. ما به عنوان وزارت ورزش ناظر هستیم و این تاکیدی است که وزیر محترم ورزش به آن اعتقاد دارند و می‌گوید موضوع ورزش را باید خود ورزشی‌ها حل کنند.

دیگر خبرها

  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • مدیرمسئول سابق ایسنا مجرم شناخته نشد