Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:09:56 GMT

نیم ضریح تل زینبیه نیمه اول امسال در کربلا نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۶۵۴۶

نیم ضریح تل زینبیه نیمه اول امسال در کربلا نصب می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی گفت:ساخت نیم ضریح تل زینبیه نخستین بار در استانتوسط هنرمندان استان و با مشاوره دانشگاه هنر اسلامی تبریز در نیمه اول امسال آمادهنصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی داداش‌زاده صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکهستاد بازساز عتبات آذربایجان شرقی قبل از تشکیل ستاد بازسازی در تهران در سال 82 و در بحبوحه شرایط داخلی خاص عراقآغاز به کار کرد اظهار کرد:از سال 84 هم فعالیت دفاتر استانی و ملی ستاد بازسازی عتبات آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکهستاد پشتیبانیمدافعین حرم هم وارد میدان شد که همزمانی این دو ستاد باعث شد توجه ویژه‌ای به مدافعین حرم صورت گیرد افزود:در سال 94 بیش از 2 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جذب شد امادر سال 95 هم بیش از 600 میلیون به ستاد بازسازی کمک شد و بقیه کمک‌های مردمی به سمت ستاد پشتیبانی مدافعین حرم سوق یافت و مردم کمک‌های خود را در اولویت به آن ستاد ارائه کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به فعالیت‌های ستاد آذربایجان شرقی در عراق اشاره کرد و گفت:رفوگری و بازسازی فرش‌های حرمین شرفین کربلا که شاید قدمت 250 تا 300 ساله دارد در حال از بین رفتن بود که هنرمندان تبریزیبه کربلا اعزام شدند و به این مجموعه سروسامان خوبی دادند.

وی با بیان اینکهسال 95 بیش از 4 گروه در 4 نوبت و در هر نوبت حدوداً 15 نفر از آذربایجان شرقی برای امورات تخصصی به کربلا اعزام شدند خاطرنشان کرد:طول اقامت هر گروه 1 ماه است که در سال گذشتهبیش از 2500 نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف از بین نیروهای داوطلب ثبت نام کننده اعزام کرده‌ایم.

داداش زاده از اجرایپروژه‌های مستقل دیگر توسط ستاد عتبات استان در کربلا خبر داد و گفت:ساخت نیم ضریح «تل زینبیه» اولین بار در استانتوسط هنرمندان استان و با مشاوره دانشگاه هنر اسلامی تبریز در نیمه اول امسال آمادهنصب می‌شود.

وی با بیان اینکهقبل از نصب این ضریح در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد تا پس از زیارت در حدود شهریور ماه ارسال شود، ابراز داشت: ساخت این نیم ضریح از محل کمک‌های مردمیحدود 2 میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی می‌شود و اکنون 85 درصد پیشرفت دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه در ساخت در این زمینه از میناکاران، خاتم کاران، قلم زنان استان استفاده کردیم تصریح کرد: با این اقدام خواستیم تا ساخت ضریح را از انحصار برخی استان‌ها در بیاوریم و فرصتی در اختیار آذربایجان شرقی قرار گیرد.

وی با بیان اینکهیک انبار 1200 متری هم با هزینه آذربایجان شرقی قبل از عید 96 آماده وتقدیم آستان مقدس امام حسین (ع) شد اظهار داشت:پس از ماه مبارک رمضان یک پروژه ساختمانی ستاد مرکزی عتبات عالیات بر عهده آذربایجان شرقی قرار داده شده و نیروهای متخصص کاری هم آماده اعزام هستند.

داداش زاده افزود: در شهر نجف همصحن حضرت فاطمه الزهرا به همت جمهوری اسلامی و خادمان ستاد عتبات احداث می‌شود که کل حرم 170 هزار متر مربع بود که تنها این صحن 220 هزا رمتر مربع است که آذربایجان شرقی در ساخت این صحن سهمی از ساخت و ساز را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: درستاد اربعین هم مسئولیت‌هایی بر عهده این ستاد قرار دارد و موکب‌هایی را در سال‌های گذشته در مرز مهران و شلمچه برای ارائه خدمات به زائرین برپا کردیم و در آیندهادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از مردم خواست تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را جهت بازسازی عتبات عالیات به شماره حساب 0121702170009 نزد بانک ملی واریز و یا برای اهدای هدایای غیر نقدی با شماره تلفن‌های34433882 و34435284 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود