Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قائد شرف، دبیر دفتر تحکیم وحدت که سال گذشته در دیدار رمضانیه رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، مفتخر به ایراد سخنرانی در محضر معظم له شد، در نشستی که با حضور مجتبی رئیسی و علیرضا احمدی از دیگر سخنرانان سال گذشته دیدار رهبری در خبرگزاری دانشجو برگزار شد، گفت:‌ مسئله دیدار رهبر انقلاب از آن مسائلی است که انسان با یادآوری خاطراتش هم احساس شور و نشاط می کند، اما دیدار با رهبر انقلاب یک سری مسائل، وظایف، تکالیف و مسئولیت‌ها را هم دارد که بار آن‌ها روی دوش آدم احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار رمضانیه خود با دانشجویان، مطالباتی را مطرح کردند که دفتر تحکیم پس از دیدار، آنها را در قالب یک چارت طبقه بندی و بر اساس توانی که داشته، برخی از آنها را پیگیری کردیم و برخی را نیز موفق به پیگیری نشدیم، افزود:‌ یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دانشجویان حضور فکری در مسائل اصلی کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم بود؛ که ما سعی کردیم این حضور فکری را در موضع گیری‌های خود نشان دهیم. اهمیت موضع گیری این است که می‌تواند چه در داخل و چه خارج از کشور پیام داشته باشد؛ به همین دلیل اتحادیه در بعضی از مسائل حساس ورود کرد و در قالب بیانیه و مصاحبه های مطبوعاتی هم مواضعی را گرفتیم.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت:‌ موضوع نهی احمدی نژاد توسط رهبر معظم انقلاب جهت عدم ورود به انتخابات، از جمله موضوعاتی بود که ما نسبت به آن سوال داشتیم و آن را در کنار برخی دیگر از موضوعات پیگیری کردیم. حقیقتی که وجود دارد این است که دانشجویان تلاش خود را برای اینکه در مسائل اصلی کشور ورود پیدا کنند، انجام می دهند و بعضاً هم خیلی خوب ورود پیدا می‌کنند؛ مثلاً دوستان در اتحادیه های دانشجویی و حتی بسیج دانشجویی در موضوع IPC ورود کردند، اما به نظر می آید نظام اراده جدی برای ورود دانشجویان به این عرصه ها ندارد.

قائدشرف با بیان اینکه مطالبه رهبر معظم انقلاب این است که دانشجویان حضور فکری در مسائل اصلی کشور داشته باشند، ولی باید ببینیم چقدر این نظرات شنیده و یا حتی به آن واکنش نشان داده می‌شود، تصریح کرد:‌ گاهی وقت ها برای جنبش دانشجویی این حس ایجاد می شود که آیا حرفی را که می زند شنیده می‌شود. در هر حال فکر می کنم که ما بازخورد خوبی در این زمینه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت در راستای یکی دیگر از مطالبات رهبر معظم انقلاب یعنی دفاع از انقلاب در مناسبت های مختلف و در قالب برنامه های متنوع حضور فعالی در کنار مردم داشته، افزود:‌ دفتر تحکیم در 22 بهمن ورود خیلی جدی در بین عموم مردم داشت و در این راستا موضوعات تبیینی را دنبال کردیم، چون رهبر انقلاب خواسته بود که ما تبیین هم داشته باشیم. دفتر تحکیم سال گذشته توانست حضور نخبگانی در بین عموم مردم داشته باشد؛ به گونه ای که از هر مناسبتی که مردم در کف خیابان دور هم جمع می شوند، استفاده می کردیم و با آنها ارتباط می گرفتیم.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه موضوع سبک زندگی از دیگر اشاره های رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانیه سال گذشته با دانشجویان بود، گفت: ما در این حوزه هم به قدر توان خودمان ورود کردیم؛ البته ورودمان جدی نبوده و دلیل هم دارد. در واقع ما چند حوزه را انتخاب کرده و سعی کردیم روی آنها کار کنیم. به عنوان نمونه یکی از موضوعاتی را که پیگیری کردیم دخانیات و اعتیاد به خصوص در حوزه دانشگاهی بود که تولید محتوا کردیم، اما این تولید محتوا به علت محدودیت هایی که داشتیم به توزیع مناسبی نرسید.

قائدشرف بیان کرد: یک کار دیگر هم که در حوزه سبک زندگی انجام دادیم، در زمینه ازدواج جوانان بود که در این راستا جزوه ای را تهیه کردیم و در آن نحوه صحیح ورود به مقوله ازدواج برای جوانان دانشجوی حزب اللهی را بیان کردیم. به این صورت که یک دانشجوی حزب اللهی که حالا داخل دانشگاه درس می خواند با چه نگاهی و با چه شیوه ای وارد پروسه ازدواج شود.

وی با اشاره به اینکه جزوه ای با عنوان مطالبات زنان از رئیس جمهور آینده که مربوط به حضور اجتماعی بانوان بود، توسط این اتحادیه منتشر شد، بیان کرد: متاسفانه در زمینه هم افزایی تشکل های انقلابی که رهبر انقلاب آن را مطرح کردند ضعیف عمل کرده ایم. من می گویم که شاید ما نیروهای انقلابی هنوز بلد نیستیم با همدیگر کار کنیم؛ که این هم دلایل متعددی دارد. یکی از این دلایل می تواند ضعف آموزش های تشکیلاتی باشد و دیگر اینکه تشکل های دانشجویی فاقد یک رهبر میانی هستند و همین باعث شده که کار کردن آنها با هم خیلی دشوار باشد. در هر حال هنوز در بین نیروهای انقلابی به ساز و کار مناسبی نرسیده ایم که بتوانیم این محور را برای خودمان مشخص کنیم.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت:‌ در دیدار رمضانیه سال گذشته، رهبر انقلاب بازدید از مجموعه های زیر مجموعه خودشان را مطرح کردند و گفتند بروید و از این مجموعه ها بازدید کنید که در این راستا بازدیدهای خوبی هم صورت گرفت؛ که با توجه به اطلاعاتی که داشتیم برخی از آنها نیز ثمربخش بودند. مثلاً بازدید از ستاد اجرایی فرمان امام خیلی خوب بود و یک سری نقاط برای ما واضح شد. البته بازدید از بنیاد مستضعفان هم بازدید خوبی بود، ولی ما نتوانستیم به خوبی استفاده ببریم، چون دفتر تحکیم در حوزه بنیاد مستضعفان کاری نکرده بود.

قائدشرف به حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به فتنه در دیدار دانشجویی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در بحث فتنه دفتر تحکیم وحدت خیلی خوب ظاهر شد و در این زمینه کم کاری نکرد، اما یک مشکلی وجود دارد و آن این است که به نظر می آید خود نظام در زمینه فتنه با خودش شوخی دارد. واقعیت این است که فتنه ۸۸ دعوای دو جناح نیست، بلکه شورش عده ای علیه رای ملت و یک کودتا بوده است. معتقدم که در جریان فتنه ۸۸ فتنه گران، ساختارهای قانونی و جمهوریتی کشور را زیر پا گذاشته تا بتواند به هدف خود برسند؛ اما متاسفانه مشاهده می کنیم که حداقل در حوزه دانشگاه که ما با آن ارتباط داریم، مسئله فتنه از طرف خود دانشگاه ها درست تحلیل نمی‌شود و بودجه های فرهنگی در این زمینه صرف شود. اتفاقی که باید بیفتد این است که فتنه باید برای دانشجویان نسل جدید واکاوی و بازخوانی شود تا مثل خیلی از حوادث دیگر مانند ملی شدن صنعت نفت و کودتای ۲۸ مرداد که در داخل کشور روایت های گوناگونی پیدا کرده اند، داستان‌های متفاوتی از آن ذکر نشود.

وی با بیان اینکه مهمتر از بازخوانی تاریخی فتنه ۸۸ برخورد قاطع با سران فتنه است، اظهار کرد:‌ سوال این است که چرا اینقدر سست با آن برخورد شده است؟ چرا هنوز دعوای دانشجویان در دانشگاه ها باید این باشد که فلانی محکوم فتنه بوده یا نبوده و باید بیاید داخل دانشگاه یا نیاید. چرا این مسئله هنوز برای روسای دانشگاه های ما جا نیفتاده است. انتظار ما این است که به گونه ای عمل شود که شاهد روایت های چندگانه از فتنه در محیط دانشگاه نباشیم. این را هم باید بگویم که فکر می کنم دانشجویان انقلابی در موضوع فتنه خیلی خوب عمل کرده اند، اما نظام باید وارد عمل شود.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه دیدار با رهبر معظم انقلاب فی نفسه دارای اهمیت است، گفت: متاسفانه هنوز برخی از مسئولین رده های بالا و کلان مملکتی نسبت به دانشجو و شنیدن انتقادات، پیشنهادها و یا نکاتی که مد نظر این جریان است، گارد بسته ای دارند و اگر به دیدارهای دانشجویی هم تن می دهند، به دنبال بهره برداری های سیاسی هستند؛ در واقع اقدام آنها نمایشی است. متاسفانه بخشی از مسئولین این باور را ندارند که جنبش دانشجویی به عنوان یک جریان زنده و پویا می تواند با مطرح کردن انتقادات و پیشنهادات زمینه را برای رفع مشکلات کشور فراهم کند.

قائدشرف با بیان اینکه دیدار رهبر معظم انقلاب یکی از توفیقاتی است که چند سالی است دانشجویان از آن بهره مند می شوند و سال به سال هم از جهاتی این دیدار پختگی پیدا کرده، افزود: رهبر معظم انقلاب نشان دادند که واقعاً به این دیدار اهمیت می دهند و حتی در دو سال گذشته نیز وقت بیشتری به دانشجویان اختصاص دادند؛ به گونه ای که سال گذشته دانشجویان بعد از افطار هم حدود یک ساعت توانستند از فرمایشات و رهنمودهای ایشان استفاده کنند.

وی اظهار کرد: به عنوان دانشجویی که سال گذشته افتخار ایراد سخنرانی در محضر رهبر معظم انقلاب را یافته ام، اگر یک بار دیگر این فرصت برایم فراهم شود خدمت ایشان می گویم که ما هنوز در جریان انقلابی و جنبش دانشجویی انقلابی با ضعف ها و نواقص جدی روبرو هستیم و نمی توانیم راحت فریاد بزنیم و خودانتقادی داشته باشیم و این به یک بیماری مزمن که سر آن بزنگاه های کلان کشور یا مواقع مهمی که ما با آن مواجه می شویم خودش را نشان می دهد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت در پاسخ به این سوال که در دیدارهای دانشجویی سطح مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان را چگونه ارزیابی می کنید، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب راضی هستند؛ یعنی معتقدند که در سطح مطالباتی دانشجویان رشدی اتفاق افتاده است. اما در مقابل دو مسئله به عنوان دو گره اساسی در بین دانشجویان وجود دارد و انتظار دارند که در سخنان رهبر انقلاب پاسخ این دو مسئله را پیدا کنند. یکی از این مسائل فضای انقلاب اسلامی و نقشه راهی است که ما در آن قرار داریم؛ واقعیت این است که موضوعاتی مانند برجام ضربات سنگینی را به پیکره نیروهای جوان انقلابی زده و به همین دلیل در چند سال اخیر یک سردرگمی بین این نیروها به وجود آمده. به همین دلیل خیلی وقت ها دچار یک چالش درونی می شوند و این سوال را دارند که با این شرایط جمهوری اسلامی در کجای مسیر انقلاب اسلامی قرار دارد و با چه مختصات، شیب و سرعتی در حال طی کردن این مسیر است. در هر حال تصور می کنم که این موضوع نیاز به حرف های شفاف تری از طرف رهبر معظم انقلاب دارد.

قائدشرف بیان کرد: اکنون در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامیچهتصویری از انقلاب اسلامی در ذهن ما وجود دارد. سوال این است کهسخت افزار جمهوری اسلامی که قرار بود به نرم افزار انقلاب اسلامی جهت بدهد، در کدام نقطه از این مسیر است؟

وی اظهار کرد: مسئله دیگری که جوانان همواره روی آن بحث دارند، این است که چه زمانی قرار است کار به دست نیروهای جوان انقلابی بیفتد. متاسفانه شاهد این هستیم که هر گروه و جناحی که در کشور قدرت را به دست می گیرد، خود را صاحب صندلی هایی سیاست گذاری و اجرایی می داند و حقی را برای نیروهای جوان قائل نمی شوند که بخواهند اجازه ورود به آنها در عرصه های اثرگذاری کشور بدهند. این هم یکی از مطالبات جدی است؛ دانشجویان از رهبر معظم انقلاب انتظار دارند که یک بابی را باز کند که از ظرفیت نیروهای جوان و انقلابی در عرصه های اثرگذاری کشور استفاده شود. متاسفانه برخی ها از سالها پیش به گلوگاههای اثرگذاری تکیه کرده اند و برخی از آنها همانطور که من اطلاع دارم بیش از ۱۵ شغل دارند و با این حال من نمی دانم که با این همه مشغله چطور می خواهند مشکلات کشور را حل کنند.

قائدشرف با بیان اینکه شاید بالاترین موقعیت برای یک فعال دانشجویی این باشد که بخواهد در مقابل شخص اول مملکت بایستد و دیدگاه ها و نظرات خود را مطرح کند و بعد هم جواب بشنود، تصریح کرد:‌ یکی از ویژگی های رهبر معظم انقلاب خوش برخورد بودن ایشان است و این را من در دیدار سال گذشته به عینه تجربه کردم. در واقع سال گذشته زمانی که مقدمات دیدار در حال فراهم شدن بود، برگه های سخنرانی من و یکی دیگر از دوستان گم شد که برای پیدا کردن آنها مجبور شدیم به چند جایی سر بزنیم. خوشبختانه این موضوع زمینه ای شد تا ما فرصت رویارویی با رهبر معظم انقلاب را در مسیر محل سخنرانی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب با همراهی تیم حفاظتی خود در حال طی کردن مسیر محل سخنرانی بودند، فرصتی فراهم شد تا ما برای لحظات کوتاهی معظم له را ملاقات کنیم و ایشان هم به ما لطف داشتند. در زمان ملاقات ما بر روی سکویی بودیم که باعث شده بود از لحاظ فیزیکی مقداری از رهبری در موقعیت بالاتری قرار بگیریم؛ به همین دلیل از ایشان عذرخواهی کردیم و گفتیم ببخشید که جایگاه ما از نظر فیزیکی از شما بالاتر است, که ایشان هم خیلی لطف داشتند و گفتند که انشاالله همیشه بالا باشید.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: اگر بخواهم از حس خودم بگویم واقعیتش این است که من برعکس رئیسی که او نیز در محضر رهبر انقلاب سخنرانی کرذ، برای سخنرانی کاملاً استرس داشتم. اتفاقاً قبل از سخنرانی به من می گفتند که حضرت آقا نگاهشان مهربان است و قطعا استرس شما همان ابتدا از بین می رود، ولی در مورد من این استرس تا اواسط سخنرانی کم نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری و جواد موگویی سردبیر فصلنامه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه اندیشه‌ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جواد موگویی پژوهشگر تاریخ که سردبیری فصلنامه «ماجرا» را نیز برعهده دارد با بیان اینکه تصمیم چاپ فصلنامه «ماجرا» مربوط به سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حوادث ۱۴۰۱ انتشار فصلنامه را تعویق انداخت. از طرفی اولین شماره را درباره دکترین نظام درحالی قبل از عملیات طوفان‌الاقصی شروع کردیم که واقعاً نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد که نکته قابل توجه اینجاست انتشار ماجرا به اتفاقات طوفان الاقصی برخورد. در محافل و فضای مجازی شنیده‌ایم که گفته شده ما این فصلنامه را بعد از حمله به اسراییل شروع کرده‌ایم که باید بگویم چنین چیزی نیست.

وی در ادامه به تشریح رویکرد فصلنامه ماجرا پرداخت و گفت: رویکرد فصلنامه حوادث بعد از انقلاب خواهد بود و علت آن این است که ما در تاریخ‌نگاری بعد از انقلاب غفلت عظیمی کرده‌ایم و تاریخ‌نگاری دهه ۶۰ را در افکار عمومی باخته‌ایم هرچند یک دهه بعد و در موضوع تاریخ‌نگاری دهه ۷۰ مسئله بکر است.

سردبیر فصلنامه ماجرا عدم دسترسی به اسناد را نقطه ضعف برای پرداختن به تاریخ دانست و افزود: وزارت خارجه هنوز اسناد مشروطه، مسئله ملی شدن صنعت نفت و حکومت پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است و دستگاه‌های سندی ما مثل مرکز اسناد خیلی سلیقه‌ای عمل می کنند. عدم بازگویی خاطرات از طرف رجال سیاسی نیز یک مساله مهم است که متاسفانه در کشورمان پابندی به جلسات خاطره‌گویی نیستند و افراد براساس سلیقه خاطرات را می‌گویند و همین باعث می‌شود ما افکار عمومی را از دست بدهیم.

وی با تاکید براینکه دنبال دیده شدن فصلنامه «ماجرا» نیستیم، گفت: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب برداشته‌ایم و امیدوارم ابعاد این مسئله به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

در ادامه، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ابتکار و شجاعت را ویژگی مهم فصلنامه «ماجرا» دانست و با تاکید براینکه ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت و شهامت و فکر می‌خواهد، گفت: مجموعه مصاحبه‌ها و تصاویر جمع‌آوری شده در این فصلنامه ارزشمند است که نشان می‌دهد در آینده با سلسله مطالبی روبرو خواهیم بود که می‌تواند نیازهای نسل کنونی و آینده کشورمان و دیگر کشورها را که دغدغه فرایند انقلاب دارند را از دل پژوهش بشناسند.

وی پژوهش تاریخ را یک میدان خطیر دانست و افزود: پرداختن به پژوهش تاریخ یک میدان بسیار خطیر است که فعالیت در آن آسان نیست، چون چندگانگی نگاه و ایده و تفکر در آن جولان پیدا می‌کند و طبیعی است که تلاقی نگاه‌ها در این میدان وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه گفت: جای چنین پدیده‌ای در میان منشورات انقلاب اسلامی خالی بود که امیدواریم با ارتقا کیفی مجموعه به محصولات و تولیدات معتبرتر و مستحکم‌تر و قابل اعتنا بیشتری دست پیدا کنیم. آن چیزی که به‌نظرم مهم می‌آید، این است که آن کاری که نتیجه این زحمت و تلاش خودش را نشان دهد، این است که ما به یک الگو و الگوهایی در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی با نگاه رهبر مقام معظم رهبری برسیم تا زمینه ارتقا حکمرانی دینی در کشور صورت گیرد.باقری هدف از پرداختن به تاریخ پژوهشی انقلاب را الگوسازی دانست و گفت: علوم انسانی مثل ریاضی نیست که رابطه علی و معلولی قطعی مشخص را نشان دهد لذا علوم انسانی پیچیدگی و شیرینی خاص خودش را دارد پس ما باید با این نگاه این کار را روشمند ببینیم.

او به تشریح خطرات جدی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: کارکرد و نتیجه این مجله باید روشن شدن فرایند و ساز و کاری باشد که کشورمان را به این نتیجه رساند که در بیش از سه دهه گذشته از خطرات جدی که می‌توانست کشور را در عرصه دیگری وارد کند، چیست و چه ویژگی‌هایی وجود داشت که ما توانسته این این موفقیت را کسب کنیم.

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه روایت‌ها معمولاً از تنگناهاست، گفت: فهم من این است که رمز اصلی این موفقیت و کلید واژه اصلی آن حکمت است حکمتی که رهبری و شالوده حکمرانی جمهوری اسلامی در دوره امام (ره) و رهبر انقلاب از آن بهره داشته است.

حکمت علاوه‌بر اینکه دانش و اطلاعات دارد، نور دارد که ناشی از ایمان شخصی و تقوای حاکمیت (سیاسی) است. این تقوا یعنی اینکه به الزامات یک حکومت دینی پایبند باشید.

در ادامه مراسم، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان به ذکر خاطراتی از دوران مسوولیت در وزارت خارجه پرداخت و نگاه مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دشواری‌های فعالیت در آن را تشریح کرد.در بخش پایانی این مراسم، فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور میهانان ویژه رونمایی شد

کد خبر 6092400 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت