Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:17:53 GMT

اتمام ساخت نیم ضریح تل زینبیه تا شهریور

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۷۴۷۵

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ساخت نیم ضریح تل زینبیه برای اولین بار توسط آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود، گفت: کار با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام بوده و تا شهریور ماه به اتمام و قبل از ارسال به کربلا، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا،علی داداش‌زاده در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان، اظهار کرد: زیارت حرم اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه‌ی اطهار آرزویی بزرگ برای تمام شیعیان است و طی هشت سال دفاع مقدس نیز مجاهدان بسیاری آرزوی زیارت کربلا را داشتند، امروز ما به برکت خون‌ها و مجاهدت‌های این شهیدان با سهولت و بدون هیچ مانعی به زیارت بارگاه مقدس ائمه می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قبل از اینکه در تهران مطرح شود، به طور خودجوش در سال ۸۲ در استان ما راه‌اندازی شده و اقداماتی که نیاز بود به طور خودجوش انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: در سال ۸۴ تاسیس عتبات عالیات به‌طور رسمی به استان‌ها ابلاغ شد و دفاتر استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد، مردم در ابتدا نذورات خود را به طور مستقیم تحویل می‌دادند که امروز با چاپ قبوض نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام می‌شود، استقبال مردم نیز در این راستا بالا بود، اما از سال گذشته به دلیل اهمیت بالای ستاد مدافعان حرم، مردم استان در این راستا قدم برداشته و عمده کمک‌هایشان به این بخش اختصاص داده‌اند.

داداش‌زاده تاکید کرد: باتوجه به زیرساخت‌های فراهم شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با نهادهای مختلف، امید است که در سال‌جاری توجه ویژه‌ای به بحث بازسازی عتبات عالیات شود و مردم استان در این راستا عنایت کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از دو میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب و هدایت شده بود، گفت: این میزان شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی بود، در حالی که سال گذشته این مبلغ به ۶۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه، آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشتاز بازسازی عتبات عالیات بود، از این‌رو انتظارات از این استان، ماورای دیگر استان‌هاست، افزود: ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان، علاوه‌بر تعهد مالی که باید سالانه جمع‌آوری کند، تعدادی از پروژه‌ها را نیز برعهده می‌گیرد که رفوه‌گری و بازسازی فرش‌های حرمین شریفین نمونه‌ی آن است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این خصوص خاطرنشان کرد: فرش‌هایی که در حرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) استفاده می‌شود گاها قدمت ۲۰۰ تا ساله ۳۰۰ دارند و در حال فرسوده شدن است، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اعزام گروه‌های رفوه‌گری به این وضعیت سرو سامان داده و رفوه‌گران ما را در کربلا به نام می‌شناسند.

وی افزود: طی سال گذشته، چهار گروه رفوه‌گری را چهار بار به کربلا اعزام کردیم که هر گروه با میانگین ۱۵ نفر، عضو داشت همچنین پروژه‌های مستقلی نیز برعهده داریم که یکی از این پروژه‌ها، ساخت نیم ضریح تل زینبیه در کربلای معلی توسط هنرمندان آذربایجان‌شرقی و دانشگاه هنر اسلامی است که در حال ساخت بوده در نیمه اول این سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت نیم ضریح تل زینبیه برای اولین بار توسط آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود و کار پیشرفت ۸۵ درصدی دارد، گفت: بعد از اتمام ضریح، در معرض دید عموم قرار گرفته و امید است که تا شهریور تمام شود، این نیم ضریح حدود دو میلیارد تومان هزینه داشته و از میناکاران، خاتم‌کاران و قلم‌زنان استانی در ساخت آن استفاده می‌شود و هدف ما از این اقدام، این است که این امور را انحصار برخی استان‌ها خارج کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های مستقل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، یادآور شد: انبار ۱۲۰۰مترمربعی امام حسن مجتبی(ع) در کربلا، توسط استان ما با هزینه‌ی ستاد بازسازی، احداث و تحویل داده شده که کم‌تر از یک میلیارد تومان هزینه داشته و همچنین سال گذشته بیش از ۲۵۰ نفر نیروی متخصص نیز به کربلا اعزام شده تا در حوزه‌ی جوشکاری، برق و... خدماتی ارائه دهند.

وی با تاکید بر ساخت محلی برای ستاد مرکزی عتبات عالیات در کربلا، افزود: بعد از ماه مبارک رمضان نیروها اعزام می‌شوند تا عملیات را شروع کنند، این محل، ستاد مرکزی عتبات عالیات و هم زائرسرا خواهد بود که اقدامات اولیه برای ساخت فراهم شده است.

داداش‌زاده با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی ستاد عتبات عالیات استان، برگزاری نمایشگاه‌ را امری موثر دانست و اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در چهار نقطه‌ی مختلف جهت خدمت رسانی به زائران اربعین موکب دارد که کربلا، سامرا، مهران از جمله‌ی آن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد زائران خارج شده از استان، که از استان‌های آذربایجان‌

غربی، شرقی و اردبیل بودند برابر با سه هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در ارائه‌ی خدمات و اسکان رفت و برگشت زائران اربعین در سال گذشته، برای دومیلیون و ۲۰۰ نفر خدمت‌رسانی کرده و همچنین ۳۰ هزار نفر از زائران نیز در مهران اسکان داده شدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا هنرمندان و متخصصان اعزامی به کربلا در جریان سفر مورد تهدید و تعرض قرار گرفته‌اند یا خیر؟ متذکر شد: خوشبختانه نیروهای اعزامی آسیبی از تهدیدات خارجی ندیده‌اند و از بدو اعزام تا بازگشت نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سقف ایوان طلایی که در نجف سالیان سال مانده بود، توسط متخصصان استان مرمت و در حقیقت احداث مجدد شد.

داداش‌زاده یادآور شد: وسعت فضای مولاالموحدین برابر با ۱۷ هزار متر بود که به همت جمهوری اسلامی و تلاش ستادهای بازسازی، این فضا به ۲۲۰ هزار متر مربع توسعه یافته و دوفاز آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ادامه‌ی آن نیز در سال‌های آتی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ پروژه توسط ستاد بازسازی استان‌های مختلف در کربلا و سامرا در حال انجام است که ۹۰ مورد آن اجرایی شده و قریب به ۶۰ مورد نیز در حال اجراست و برخی پروزه های کوچک نیز در کنار این پروژه‌ها انجام می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از ۴۰ روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس