Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان، خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح ملی روستای سبز کشور انتخاب و معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصر اترک،علی اصغر مطهری، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه سال 966 پایه و اساس شروع برنامه های ششم توسعه خواهد بود، برنامه های مصوب ششم توسعه را سر لوحه برنامه های امسال و سال های آتی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهری، حفظ محیط طبیعی استان با استفاده از ظرفیت های گردشگری و بوم گردی منطقه را از اهداف برنامه های پیش روی این اداره کل نام برد و گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به خراسان شمالی، خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت ملی اجرای طرح روستای سبز معرفی و اعلام شد تا اجرای این طرح در دستور کار برنامه ششم توسعه استان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح روستای سبز خراسان شمالی از سال جاری آغاز می شود، عنوان کرد: این طرح در روستاهای مناطق حاشیه تحت مدیریت این اداره کل شامل روستاهای مناطق سالوک، ساریگل، میان دشت و روستاهای مستقر در پیرامون حوزه آبریز اترک اجرایی خواهند شد.

وی درباره اهداف اجرای این طرح در خراسان شمالی عنوان کرد: با اجرای این طرح درصدد هستیم با بکارگیری تکنولوژی های نوین از جمله تامین انرژی و تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی، اجرای روش های کشاورزی نوین برای مدیریت منابع آبی، تمرکز بر کشاورزی ارگانیک، مدیریت پسماند و فاضلاب های روستایی همچنین با استفاده از ظرفیت های طبیعی بوم گردی و گردشگری، وضعیت معیشتی و اقتصادی این روستاها را متحول و محیط طبیعی این مناطق را حفظ کنیم.

مطهری با بیان اینکه برای اجرای این طرح اداراتی از جمله بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی استان همچنین دهیاران و ساکنان روستاهای هدف، همکاری خواهند داشت، عنوان کرد: در همین راستا، تسهیل گران این اداره کل به روستاهای هدف اعزام خواهند شد تا با آموزش ساکنان محلی این مناطق، آنها را برای اجرای طرح روستای سبز آماده کنند.

وی درباره تامین اعتبار این طرح نیز اعلام کرد: بخشی از اعتبارات اجرای این طرح به این اداره کل اختصاص داده می شود و بخشی دیگر از اعتبار مورد نیاز پس از اینکه ستاد روستای سبز استان تشکیل شد از محل اعتبارات ادارات ذی ربط تامین می شود.

وی در بخشی دیگر از سخن خود از وجود کشتارگاه های سنتی دام، کشتارگاه های صنعتی طیور استان و کشتارگاه های نیمه صنعتی شهر بجنورد نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به اینکه مدیریت تصفیه پساب های این کشتارگاه ها همچنین فاضلاب ها و پسماند های آنها وضعیت مناسبی ندارند، در حال حاضر این وضعیت نامناسب محیط زیست استان را تهدید می کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالیدرباره پلمپ آنها اظهار کرد: پلمپ و برخوردی قهری با این معضل زیست محیطی استان اوضاع را نابسامان تر می کند.

مطهری اجرای طرح تجمیع کشتارگاه های استان را مهمترین راهکار برای مدیریت این معضل زیست محیطی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از تصویب صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ در شهرستان اسفراین خبر داد.

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست در روز گذشته در تهران، اظهار کرد: در این شورا با صدور مجوز زیست‌محیطی در این معدن موافقت شد و باید در ادامه کار، ارزیابی‌های لازم در منطقه انجام شود. در ارزیابی‌ها نیز باید مواردی مانند پوشش گیاهی، جانوری، اقلیم و ... به‌صورت دقیق بررسی شود.

وی ادامه داد: البته ارزیابی‌ها توسط متخصصان محیط زیست انجام و آماده شده است و باید در استان و بعد از آن در سازمان تایید شود.

شکاریان بیان کرد: معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت‌شده ساریگل اسفراین قرار دارد که این منطقه چسبیده به پارک ملی ساریگل و منطقه شکارممنوع «شاه جهان» است. این اداره کل درخواست داده بود که در صورت تصویب صدور مجوز برای معدن یادشده، منطقه شکار ممنون «شاه جهان» ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در این جلسه، موضوع ارتقای منطقه شمال غرب سالوک که شکار ممنوع است، به منطقه پناهگاه حیات وحش و حفاظت‌شده مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت‌شده ساریگل اسفراین قرار دارد که در چند سال گذشته به علت حضور غیرمجاز سودجویان در این منطقه، جان تعدادی از آنها به علت ریزش حفره‌های کنده‌شده توسط آنها گرفته شد. از سوی دیگر برداشت‌های غیرمجاز از این معدن موجب شد تا مسؤولان به دنبال گرفتن مجوزهای اکتشاف، بهره‌برداری و زیست‌محیطی باشند تا برداشت‌ها اصولی انجام شود و مزیت اقتصادی آن عاید مردم منطقه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است