Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود تخت های اورژانس و سایر بخش ها در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان مشکلی است که هنوز حل شده و نارضایتی مراجعه کنندگان را در برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمهرزنجان، بیمارستان ها به عنوان بزرگترین نیاز جامعه بشری برای کم کردن درد و رنج بیماری ها در نهاد یک جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در هر شهری متناسب با نیاز و جمعیت آن شهر ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مسیرتان به اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیفتد خواهید دید که در مواردی کمبود تخت باعث می شود افرادی در راهرو بیمارستان و یا گوشه و کنار بیمارستان منتظر تخت خالی هستند.

کمبود تخت بیمارستانی در زنجان از جمله مشکلاتی ایت که از سال های گذشه در بیمارستانهای شهر دیده می شود و تاکنون این مشکل به طور جدی حل نشده است.

در سال های گذشته تعدادی تخت به این بیمارستان ها اضافه شده است که تبعات خوبی نیز داشته است ولی با این حال کمبود تخت در این بیمارستان از دغدغه های اصلی است.

متاسفانه مشاهده می شود که اورژانس این بیمارستان بعضی وقت ها خیلی شلوغ شده و بیمار چند ساعت در روی برانکارد منتظر می ماند تا تخت خالی شده و به آنجا منتقل شود.

کمبود تخت بیمارستانی یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه درمان استان زنجان است کهبا گسترش فضای درمانی بیمارستان ولیعصر (عج) پیش بینی می شود تعداد تخت های این بیمارستان نیز افزایش پیدا کند.

مشکل نبود تخت بیمارستانی سبب شده است تا ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تحت تاثیر این مسئله قرار بگیرد که با رفع این کمبود و به کارگیری کادر بیشتر می‌توان کیفیت خدمات درمانی را افزایش داد.

به گفته علیرضا بیگلریرئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استانتعداد تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان در سال 95 به ازای هر یک‌هزار نفر جمیعت 1.3 تخت است که این وضعیت نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است.

تخت‌های بیمارستانی مشکل جدیدی نیست و همواره بیمارستان‌ها با این مشکل رو‌به‌رو بوده‌اند.

گفتنی استبه دلیل خدمات درمانی مناسب در زنجان از استان‌های همجوار نیز بیماران به بیمارستان‌های زنجان مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند که جمعیت مهاجر از سایر استان‌ها نیز گاها این کمبود تخت را تشدید می‌کند.

هم اکنون بیمارستان های این استان نیازمند حدود یک هزار و 100 تخت بیمارستانی است.

با این حساب مشکل بیماران زنجانی هنوز به طور کامل حل نشده است و امکان دارد در برخی موارد و لو اندک، مراجعه کننده برای بستری شدن تختی نیابد و سبب از بین رفتن سلامتی و یا حتی جان خود به دلیل نبود تخت برای بستری شدن شود.

امید است مسئولین برای بهبود بخشیدن به وضعیت نابسامان بیمارستان در زمینه های مختلف تلاش گسترده ای بکنند به امید روزی که سلامتی همه بیماران به آنها برگشته و هیچ مریضی در بیمارستانها نباشد.

بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان یکی از بهترین بیمارستانهای شهر زنجان می باشد که احداث این مجتمع پزشکی 308 تختخوابی از سال 1364 دریکی از بهترین نقاط شهر زنجان و با دسترسی به چند بزرگراه در شمال کوی انصاریه و با انتخاب اعضاء هیئت امنا و ثبت مجتمع آغاز گردید.

مرکز آموزشی درمانی ولیعصر (عج) زنجان با هدف ایجاد تختهای استاندارد آموزشی ودرمانی ،آموزش گروه پزشکی ،ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و ایجاد رفاه اجتماعی درزمینی به مساحت 230000 مترمربع و زیربنای 30000 مترمربع دردوطبقه احداث گردید .

این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان تجهیز و درشهریور ماه 1378 بدست توانای ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب آقای خاتمی افتتاح و مورد بهره داری قرار گرفت . برای احداث این مرکز بالغ بر 40,000,000,000 ریال هزینه شده است که 2,5000,000,000 ریال آن از محل جذب کمکهای مردمی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار تمساح با دستان خالی!

دریافت 10 MB کد خبر 6092269

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه