Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-جیمز کلاپر، مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا امروز (چهارشنبه) به استرالیا هشدار داد، باید نسبت به مداخله دولت‌های خارجی در نظام‌های داخلی خود هوشیار باشد. این هشدار بعد از آن صادر شد که رسانه‌های استرالیایی چین را متهم به مداخله در سیاست داخلی این کشور کردند.

تحقیقات انجام شده از سوی چند رسانه‌ استرالیایی طی یک هفته گذشته به پول‌های اهدایی سیاسی از سوی میلیاردرهای چینی مرتبط با حزب کمونیست این کشور به دست‌اندرکاران سیاسی استرالیا پرداخته و این گزارش دولت کانبرا را وادار کرد دستور تحقیق درباره قوانین جاسوسی استرالیا و فعالیت‌های دولت خارجی در این کشور را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات مذکور که از سوی شبکه‌های ای‌بی‌سی و فیر فاکس استرالیا انجام شد، مشخص شد، آژانس‌های اطلاعاتی نگرانی‌های فراوانی دارند مبنی بر اینکه پکن به سازمان‌ها و موسسات سیاسی استرالیا با استفاده از نظام پول‌های اهدایی سیاسی دسترسی پیدا کرده و در این کشور مداخله می‌کند.

کلاپر که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا بود به شبکه ای‌بی‌سی گفت، شباهت‌هایی میان تلاش‌های چین برای مداخله در استرالیا با اقدامات مسکو در کشور خودش می‌بیند.

او گفت: آنها به دنبال راه‌هایی برای اعمال نفوذ در کشورها با استفاده از تکنیک‌های متعدد از جمله دیپلماسی، اقتصادی و همچنین نظامی که تاکنون بیش از این انجام نداده‌اند،‌ هستند.

او تاکید کرد: تمرکز این تلاش‌ها بر اینجا بوده و همچنین تمرکز منطقه‌ای و حتی جهانی دارد.

کلاپر اظهار کرد: چالشی که هم پیش‌ روی واشنگتن و هم پیش‌ روی کانبراست شامل خطر بالقوه علیه بنیان‌های اساسی نظام‌های سیاسی‌شان است.

تحقیقات رسانه‌های استرالیایی نشان داد: هوآنگ شیانگ مو و چائو چاک وینگ دو ثروتمند سرشناس چینی و یا دستیاران این دو نفر اقدام به اهدای ۶.۷ میلیون دلار استرالیا به احزاب سیاسی کشور در یک دهه گذشته کرده‌اند.

هر دو نفر دارای ارتباط با حزب حاکم کمونیست چین هستند.

وزارت خارجه چین در واکنش به این گزارش‌ها آنها را کاملا بی‌اساس توصیف کرد اما مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا اظهار نگرانی کرده و دستور بررسی قوانین مقابله با جاسوسی و فعالیت‌های دولت‌های خارجی در استرالیا را داد.

او گفت: حاکمیت استرالیا و فرایندهای دموکراتیک ما به دور از مداخله‌های خارجی باید باشند و یک مساله بسیار مهم به شمار می‌آیند.

در استرالیا برخلاف آمریکا اهدای پول‌های سیاسی از جانب منافع خارجی با وجود قانونمندی مجاز به شمار می‌آیند و کلاپر پیشنهاد داد که در این مساله تجدیدنظر شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شبکه تلویزیوتی سی‌ان‌ان به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به‌تازگی از سفر به چین بازگشته است، مدعی شد که شواهدی دال بر تلاش چین به منظور مداخله در انتخابات آمریکا وجود دارد.

کایلی اَتوود، مجری شبکه سی‌ان‌ان درباره قولی که شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین نوامبر پارسال در اجلاس سانفرانسیسکو به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم مداخله در رویه‌های دموکراتیک این کشور داد، سوال پرسید و مدعی شد که گزارش‌های اخیر از این حکایت دارد که پکن به وعده‌اش وفادار نمانده است!

بلینکن از ارائه جزئیات خودداری و تاکید کرد که هرگونه مداخله در انتخابات «غیرقابل قبول» و او در جریان دیدار اخیر با مقامات ارشد چین، این موضوع را روشن کرده است.

وی در واکنش به فشار مجری درباره این مساله مدعی شد: به طور کلی، شواهدی مبنی بر تلاش برای نفوذ و احتمالا مداخله مشاهده کرده‌ایم و می‌خواهیم مطمئن شویم که این مداخلات هر چه سریع‌تر قطع شود.

استنباط اتوود از اظهارات بلینکن این بود که چین به هشدارهای آمریکا «توجه نمی‌کند.» در گزارش ارزیابی تهدید که دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در ماه فوریه منتشر کرد، ادعا شده بود که پکن قصد دارد تا درباره رهبری آمریکا بذر تردید را بکارد، دموکراسی را تضعیف کند و نفوذ خود را از طریق عملیات‌های اطلاعاتی و مداخله انتخاباتی، گسترش دهد.

بایدن اوایل هفته جاری لایحه‌ای را امضا کرد و به مالک «تیک‌تاک»(شبکه اجتماعی پرمخاطب چینی) ۹ ماه فرصت داد تا یا سهام خود را واگذار کند یا فعالیتش در آمریکا ممنوع خواهد شد. حامیان این لایحه مدعی هستند که مالک تیک‌تاک، ملزم به ارائه اطلاعات به دولت چین است. براساس نظرسنجی‌ها، تیک‌تاک منبع خبری اصلی نسل جوان و واجدشرایط رای در آمریکاست.

کد خبر 6089886

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند