Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزینه‌های احتمالی مورد حمایت روحانی برای کابینه دوازدهم، حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام (ره)، قول مساعد سیف برای حل مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین، انتقال ۲۰ تن آب سنگین ایران به خارج از کشور، دیدار قاضی سراج با وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان، انتقاد جعفر زاده از نماینده ولی فقیه در سپاه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه هفدهم خرداد ۱۳۹۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیردریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه منطقه ماموریت و عرصه حضور نیروی دریایی از آب‌های سرزمینی به آب‌های آزاد جهان و آب‌های بین‌المللی ‏گسترش یافت، اظهار کرد: از سال ۸۸ تاکنون، نیروی دریایی ارتش ۵۲ ناوگروه را به آب‌های آزاد اعزام کرده است.‏

هواپیمای جنگنده "سوخوی ۳۰" روسیه به ایران تحویل شد. ایران اولین مجموعه هواپیمای جنگنده شکاری "سوخوی ۳۰ "روسیه را طبق قرارداد تحویل گرفت. در پایان نوامبر ۲۰۱۶ میلادی نمایندگان رسمی نظامی ایران، از توافق‌نامه خرید هواپیمای جنگنده شکاری "سوخوی ۳۰" از روسیه خبر داده بودند.

تحویل هواپیمای سوخوی ۳۰ از روسیه به ایران تکذیب شد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحویل هواپیمای جنگنده سوخوی ۳۰ از سوی روسیه به ایران را تکذیب کرد.

سروش از گزینه‌های احتمالی مورد حمایت روحانی برای کابینه دوازدهم خبر داد. یک عضو فراکسیون امید از حضور تعدادی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در دولت یازدهم در دولت دوازدهم خبر داد. در حالی که شب گذشته جلسه مشترک دولت و مجلس به میزبانی دولت و به صرف افطار برگزار شد، ابوالفضل سروش نماینده تهران مطلبی در کانال تلگرامی‌اش در خصوص شنیده‌ها درباره گزین‌های مورد حمایت رئیس دولت اصلاحات در دولت دوازدهم و برخی گزینه‌های مورد حمایت روحانی در دولت بعدی‌اش به شرح زیر منتشر کرد.

ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز با اشاره به اینکه دولت در سایه شامل حزب یا احزابی شکست خورده در انتخابات است که به ارائه برنامه های روشن و عملیاتی می پردازند گفت: بیان ایده تشکیل دولت در سایه توسط فردی که حاضر به کار تیمی و جمعی نیست ادعای گزافی است و تشکیل « دولت در سایه» نسخه برداری از جوامع توسعه یافته است.

حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام (ره)

گزارش ایسنا از اخبار حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام(ره)

تیراندازی و انجام عملیات انتحاری در حرم امام (ره)

رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:فرد مسلح هنوز بازداشت نشده است

پس از دو حادثه تیراندازی ۱۷ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مجلس و حرم امام (ره) اعزام شد

اطلاعیه روابط عمومی مجلس درباره حادثه صبح امروز مجلس صادر می شود/ امنیت در مجلس برقرار است

شعار مرگ بر آمریکا در صحن علنی مجلس

تدابیر شدید امنیتی در خیابان های منتهی به مجلس

رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس:نماینده‌ای مجروح نشده است/افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند

وزیر کشور در حال ترک جلسه هیات دولت از احتمال تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران خبر داد

وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس در توئیتی تاکید کرد:تیراندازی تروریستی در مجلس

علی لاریجانی وارد صحن علنی مجلس شد

وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران داد

تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تیراندازی مجلس

جزئیاتی از حادثه تروریستی حرم امام (ره)

کیایی، مدیرکل روابط عمومی مجلس:اخبار ضد و نقیض رسانه های مختلف مورد تایید نیست

دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس حضور یافت

وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مردم به شایعات توجه نکنند

با برقراری امنیت در مجلس، نمایندگان به آرامی در حال خروج از صحن هستند

توضیحات لاریجانی درباره حادثه صبح امروز مجلس

توضیحات مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات از حوادث روز چهارشنبه تهران

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات:یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس:در حادثه تیراندازی مجلس هیچ نماینده‌ای صدمه ندیده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:اقدامات تروریستی کور نمی‌تواند در اراده جمهوری اسلامی ایران خدشه ای وارد کند

تخلیه ساختمان مجلس

توضیحات محمدعلی انصاری درباره حادثه تروریستی امروز حرم امام (ره)

مشاهدات خبرنگار ایسنا از نحوه خروج نمایندگان از صحن مجلس

محمدرضا عارف: اجازه ماجراجویی به تروریست‌ها نمی‌دهیم

اطلاعیه های وزارت اطلاعات در سایت واجا منتشر می شود/مردم به شایعات توجه نکنند

روایت یکی از کارمندان مجلس از حضور مهاجمان مسلح در دفاتر نمایندگان

برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به نقل از پایگاه خبری رسمی داعش گزارش داده‌اندداعش مسوولیت حمله به ایران را به عهده گرفت

معاون امنیتی وزیر کشور از اعلام آماده باش در سراسر کشور خبردادو گفت:تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند

علاءالدین بروجردی:انجام اقدامات عملی برای پاکسازی نهایی مجلس/این عملیات بزدلانه بوده است

تکذیب تیراندازی و حادثه مجدد در حرم امام (ره)

تکذیب گروگانگیری همسر دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: حوادث تهران باید مثل حوادث اروپا محکوم شود

پارلمان عراق حمله تروریستی تهران را محکوم کرد

مشاور موگرینی با اشاره به حوادث تروریستی در تهران:امروز یک روز بسیار غم‌انگیز است

حضور سید حسن خمینی در حرم امام (ره)

ابراز همبستگی رئیس پارلمان اروپا با مجلس و ملت ایران

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور:درود بر اقتدار و صلابت نیروهای سپاهی، بسیجی،انتظامی و امنیتی ایران

لاوروف: حمله تروریستی تهران نشان داد تروریست ها آرام نمی گیرند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل: ایران جای تروریست ها نیست

پایان عملیات تروریستی در مجلس / مهاجمان کشته شدند

بازدید رئیس مجلس از ساختمان پارلمان پس از عملیات تروریستی

***

جعفرزاده در نامه ای از صحبتهای حجت الاسلام سعیدی انتقاد کرد. نماینده رشت در نامه‌ای با انتقاد از صحبت‌های نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در رشت گفت که ادامه حصر بدون هرگونه حکم قانونی به صلاح نظام و انقلاب نیست و بزرگان انقلاب باید برای خروج از این وضعیت چاره اندیشی کنند.

سیف برای حل مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین قول مساعد داد. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد رییس بانک مرکزی برای رفع هر چه سریعتر مشکلات سپرده گذاران کاسپین خبر داد.شهباز حسن پور با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسه کاسپین، گفت: برای سپرده گذاران موسسه کاسپین مشکلات عدیده ای بوجود آمده است. همچنین یک نماینده مجلس تاکید کرد:هیأت رئیسه مجلس به موضوع موسسه کاسپین ورود کند. لاهوتی در تذکری از هیأت رئیسه درخواست کرد تا نسبت به مشکلات اخیر موسسه کاسپین ورود کرده و سریع‌تر رسیدگی کند.

سخنگوی وزارت خارجه علت سفر ظریف به آنکارا را تشریح کرد.بهرام قاسمی گفت: سفر روز چهارشنبه ظریف به ترکیه در چارچوب رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور بوده است.برخی از رسانه‌ها در خبرهایی مدعی شده بودند که سفر ظریف به آنکارا مرتبط با حوادث تروریستی اخیر در تهران بوده است.

نرگسس کلباسی در گفت و گو با ایسنا گفت:انگلیس رهایم کرد اما ایران ناجی‌ام شد. چند ماهی از زمانی که نام نرگس کلباسی به عنوان یک ایرانی که در هندوستان به قتل یک کودک متهم شده بود در فضای مجازی می‌گذرد ولی دوسالی بود که او با فکر این اتهام شب را به صبح و صبح را به شب می‌رساند.هرچند هنوز روزهای تلخ گذشته بر بخشی از وجودش سایه افکنده ولی او امروز خود را امیدوارتر از گذشته می‌داند و خوشحال از آشتی با کشوری است که در آن متولد شده بود ولی تا چندی پیش خاطرات خوبی از آن در ذهن نداشت.

معاون وزیر امور خارجه با مقامات ارشد دولت افغانستان دیدار کرد.ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزیر امور خارجه کشورمان، که به منظور شرکت در کنفرانس «پروسه کابل» به افغانستان سفر کرده است، عصرروز سه شنبه با محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ضمن ابراز تسلیت بابت جان باختگان روزهای گذشته در کابل و محکوم کردن اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی در افغانستان، حمایت کشورمان از ابتکار "روند کابل" که با حضور ۲۷ کشور و سازمان‌ بین‌المللی تحت مدیریت دولت افغانستان برگزار شد را اعلام کرد .رئیس جمهور افغانستان نیز بر ضرورت توسعه روابط حسنه و رو به رشد دو کشور تاکید کرد.

علی شمخانی در دیدار با نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه گفت: تجزیه یا تثبیت عناصر مسلح در سوریه موجب تعمیق خطر تروریسم در آینده است. وی با اشاره به نقش ثبات‌زدا و تنش‌آفرین آمریکا در منطقه تاکید کرد: پس از هر سفر مقامات این کشور به خاورمیانه شاهد بروز اختلافات میان کشورها و تقویت گروه‌های تروریستی و در نتیجه آن فروش بیش‌تر سلاح و گردش اقتصاد تروریسم توسط آمریکا هستیم.

یکی از شروط عربستان برای از سرگیری روابط با قطر قطع فوری روابط دیپلماتیک با ایران است. کشور عربستان برای از سرگیری روابط با قطر ده شرط گذاشته است، از مهم‌ترین شروط عربستان، قطع فوری روابط دیپلماتیک با ایران، بیرون کردن تمامی اعضای جنبش حماس، توقف پخش شبکه الجزیره و عذرخواهی قطر از تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه ایران باید به خاطر حمایت از تروریست‌ها مجازات شود مدعی شد: ایران حامی تروریسم در جهان است و ۹۰ درصد از نارنجک‌ها و مواد منفجره که در دست تروریست‌هاست، ساخت ایران است. وزیر خارجه عربستان در ادامه اتهام‌زنی به ایران و برای فرار از اتهامات علیه کشورش در حمایت لجستیکی، مالی و سیاسی از تروریسم در منطقه در پاریس مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است.

در ادامه رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه عربستان به دنبال تبرئه خود به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در منطقه است ،گفت: نتیجه پروژه فشار عربستان به قطر تبرئه خود به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم و خدمت به اسراییل است.

ایران ۲۰ تن آب سنگین خود را به خارج از کشور منتقل می‌کند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: ایران در ادامه اجرای تعهداتش طبق توافق هسته‌ای قصد دارد ۲۰ تن از آب سنگین خود را به خارج از این کشور منتقل کند. مقامات گفته‌اند که ایران روز سه‌شنبه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که برای حفظ ذخیره آب سنگین خود مطابق با محدوده تعیین شده در توافق هسته‌ای‌اش با گروه ۱+۵ قصد دارد ۲۰ تن از آب سنگین خود را به خارج از این کشور منتقل کند.

قاضی سراج با وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان دیدار کرد. جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر مناسبات بسیار گسترده‌ای با کشور آذربایجان دارد و آذربایجان نیز پس از استقلال در همه زمینه‌ها روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش داده و در موضوعات حقوقی و قضایی بیش از ۱۲۵ سند میان دو کشور به امضا رسیده است. قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور که به منظور شرکت در سومین اجلاس روسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، در باکو به سر می‌برد، عصر روز سه شنبه با فکرت محمداف وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وکلای خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان معدن آزادشهر به بازپرسی معرفی شدند.دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر گفت: وکلای معرفی شده از سوی کانون وکلا و مشاوران حقوقی دادگستری برای وکالت حادثه دیدگان پس از جلسه توجیهی در دادسرای این شهرستان، به شعبه بازپرسی معرفی شدند.رضا بذری اظهار کرد: این وکلا، وکالت خانواده کارگران جان باخته و مصدومان حادثه دلخراش انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر را رایگان بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشار‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید