Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت منابع مالی تامین تجهیزات اطفای حریق لازم را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از دزفول امروز:در روزهای گذشته شاهد دو آتش سوزی بزرگ در جنگل ها و مراتع شهرستان دزفول در دو نقطه ی زاویه ی خرسان و جنگل های بلوط سالند بخش شهیون بودیم.

علت وقوع حادثه ی اول آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از کشت مزارع و در نتیجه سرایت آتش به بیشه زارها اعلام شد و علت مورد دوم هنوز مشخصنشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگل ها و مراتع ریه های تولید اکسیژن کره ی زمین هستند و به عنوان سدی در مقابل بلایایی همچون سیل، باد و طوفان، گرد و خاک، فرسایش خاک و … عمل می کنند که بدون آنها حیات متصور نیست.

عمدی بودن ۹۷درصد آتش سوزی ها

روابط عمومی دفتر نماینده ی مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی واکنش ویدر مورد برخی اظهارات مبنی بر عمدی بودن ۹۷ درصد آتش سوزی مراتع و جنگل ها را بیانکرد.

نماینده ی مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه افراد سودجو برای تامین منافع خود اقدام به آتش سوزی مراتع و جنگل ها کرده و بعد از تخریب، آنها را تصاحب می کنند.

برخورد قضایی با مسببان

عباس پاپی زاده تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، جنگل ها و مراتع و همچنین دستگاه قضا باید با عاملان آتش سوزی جنگل ها به صورت جدی برخورد نمایند.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس تصریح نمود: سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از محیط زیست و همچنین ضابط قضایی باید نسبت به شناسایی این افراد اقدام و آنها را به دستگاه قضا معرفی کند.

کمبود منابع، نیروی انسانی و پاسگاه محیط‌ بانی

وی از کمبود نیروی محیط بان و جنگل بان در کشور انتقاد کرد و ادامه داد: برای حفاظت از مراتع و جنگل ها با کمبود شدید نیروی انسانی و منابع اقتصادی روبرو هستیم و نیروی های فعلی از پس حفاظت از مراتع و جنگل های کشور بر نمی آیند.

نماینده ی مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت باید نسبت به تقویت و افزایش نیروهای انسانی برای حفاظت از مراتع و جنگل ها اقدام کند، افزود: پاسگاه های محیط بانی در کشور باید افزایش یابد و تعداد نیروی انسانی به استاندارد جهانی نزدیک شود.

پاپی زاده با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید برخورد با عاملان آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در اولویت کاری خود قرار دهد از کمبود شدید نیروی انسانی و همچنین امکانات اطفای حریق در کشور انتقاد کرد.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس متذکرشد: متاسفانه با کمبود شدید امکانات اطفای حریق در کشور مواجه هستیم به گونه ای که در آتش سوزی های به وقوع پیوسته افراد محلی با وسایل ابتدایی مانند بیل و کلنگ سعی در اطفای حریق داشتند.

نبود امکانات اطفای حریقدر خوزستان

وی در ادامهی سخنان خود از عدم وجودامکانات لازم برای اطفای حریق جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی در سطح استان خوزستان انتقاد کرد.

یکی- دو بالگرد اطفای حریق برای کل کشور!

نماینده ی مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه بالگرد اطفای حریق به اندازه ی کافی در کشور وجود ندارد و تنها یک الی دو بالگرد در کشور داریم.

پاپی زاده ادامه داد: این در حالی است که عمده ی جنگل ها و مراتع کشور در مناطق صعب العبور وجود داشته و به دلیل نبود بالگرد اطفای حریق حجم خسارات ناشی از آتش سوزی جنگل ها بسیار چشمگیر بوده است.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس تشریح کرد: زمانی که جنگلی دچار آتش سوزی می شود برای تامین بالگرد باید بروکراسی و مکاتبات اداری انجام شود و در این رابطه دو الی سه روز طول می کشد که بالگرد تامین شود آن هم بالگردهایی که مناسب اطفای حریق نیستند.

وی لزوم رفع مشکل کمبود بالگرد اطفای حریق در کشور را خواستار شده و تیین کرد: بالگرد آب پاش در کشورهایپیشرفته در هنگام حرکت آبگیری و در حین پرواز آبپاشی می کنند یعنی آبگیری و آبپاشی ظرف تنها چند دقیقه انجام و حریق به راحتی خاموش می شود اما متاسفانه در ایران این روند به کندی صورت می گیرد.

دولت منابع مالی لازم را تامین کند

نماینده ی مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین تجهیزات اطفای حریق برای سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل ها در برنامه ششم توسعه دیده شده است، اذعانکرد: دولت باید منابع لازم برای تحقق این مصوبه را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی