Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@16:49:52 GMT

حواشی سند ۲۰۳۰ بیشتر از متن بود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۹۶۹۱

حواشی سند ۲۰۳۰ بیشتر از متن بود


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حواشی سند ۲۰۳۰ بیشتر از متن بود و اخباری که به جامعه مخابره شد صحت نداشت.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، سلسله نشست‌های عصر تربیت با موضوع (بررسی آثار تربیتی سند ۲۰۳۰) در وزارت آموزش و پرورش با حضور مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوید ادهم در این همایش گفت: فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب است. اصل بر متوقف بودن سند است.

وی افزود: یکی از نکات مهم فرمایشات رهبری بحث مواجهه با غرب است. آیا می‌خواهیم با غرب ارتباط برقرا کنیم؟ یا خیر. می‌دانیم فرهنگ غرب بر اساس اندیشه سکولار و اومانیسم است اما فرهنگ ما بر اساس خدامحوری و توحید است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پروش گفت: خاص گاه این دو اندیشه و فرهنگ با هم متفاوت است. باید هیچ مناسباتی نداشته باشیم دور کشور را دیوار بکشیم که دیدگاه امام، رهبری و نظام این راهبرد نیست که ارتباط نداشته باشیم. باید مواجهه فعال هوشمندانه داشته باشیم. باید خود را مقابل غرب نبازیم و هوشمندانه در صحنه باشیم. در رو یا رویی این دو فرهنگ از کیان خود دفاع کنیم.

وی افزود: به دستور رهبری تیمی تشکیل شده است سیاست‌های کلی را تدوین کنند که برنامه‌های ما بر اساس آن شکل می‌گیرد.

نوید ادهم گفت: بحث مناسبت‌های این سند با سندتحول بنیادین مطرح. ما در کشور تنها یک سنوپد تحول داریم و آن سند تحول بنیادین است. تمام توان و انرژی را به کار می‌گیریم. تا اجرایی کنیم. همه برنامه‌ها ذیل سند تحول معنا پیدا می‌کند. سند ۲۰ ۳۰ نیز در عرض سند تحول نیست بلکه ذیل سند تحول است.

وی تأکید کرد: دربارهٔ سند تحول، حواشی نسبت به متن پررنگ شده است. هیچ‌کدام صحت ندارد و جفایی بود که در حق آموزش و پرورش و فرهنگیان شد. یکی از حواشی کم شدن ساعت درس دینی بود که به سند ۲۰۳۰ ربط داده شد.

نوید ادهم ادامه داد: درس‌های سبک زندگی که برآورده از سند تحول بود را می‌خواستیم اضافه کنیم. دو راه داشتیم ساعت حضور دانش آموز در مدرسه را افزایش دهیم که توجیهی نداشت. یا از ساعت درس‌های موجود بزنیم. استراتژی دوم را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: همه ساعت‌ها را در طول دوازده سال بررسی کردیم. در رشته ریاضی ۶۴ ساعت تدریس ریاضی داشتیم به ۵۸ ساعت رساندیم. در خیلی از دروس این کار انجام شد. در رشته تجربی و ریاضی در درس دینی و قرآن یکساعت کاهش دادیم و در علوم انسانی یک ساعت درس دینی و قرآن را افزایش دهیم. این موضوع ربطی به سند ۲۰۳۰ نداشت.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پروش افزود: برخی از معلمان دینی نامه‌ای نوشتند که به این موضوع نقد داشتند ما دلیل کار را پیش علما توضیح دادیم و آنان نیز قبول کردند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری

به گزارش خبرنگار مهر، نادر کریمی بیرانوند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته معلم اظهار کرد: سنندج از امروز تا دهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روی است که در راستای ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مدارس غرب کشور برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در استان خبر داد و گفت: از راهکارهای سند تحول بنیادین مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و هر دانش‌آموز باید تا پایان دوره تحصیلی یک مهارت که منجر به اشتغال شود را بیاموزد و این دوره برای مدیران مدارس در راستای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ساحت اقتصادی که در شش ساحتی که برای آموزش دانش‌آموزان وجود دارد بدرستی تبیین نشده تا دانش‌آموز بتواند وارد بازار کار شود.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته گذشته در دولت بحث مهارت‌آموزی در مدارس نظری تصویب شد و ردیف اعتباری برای این مهم درنظر گرفته می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهارت آموزی در مدارس نظری را نبود ساعت درسی مهارت‌آموزی دانست و گفت: تغییر ساختار آموزشی در حوزه متوسطه در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است تا بتوان زمانی در برنامه درسی دانش آموزان برای مهارت آموزی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای دانش‌آموز در قالب ۳۰۰ ساعت در طول سه سال تحصیلی متوسطه مهارت‌آموزی گنجانده می‌شود تا منتج به شغل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیتی برای آموزش مهارت آموزی هستند

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس شبانه‌روزی اوقات فراغت خوبی برای دانش‌آموزان دارد و می‌توان با استفاده از فضای این مدارس سعی می‌شود مهارت به دانش‌آموزان این مدارس آموزش داده شود.

کریمی بیرانوند اذعان کرد: تا زمانیکه ساحت اقتصادی رشد نکند و دانش‌آموز توانمندی ورود به بازار کار را نداشته باشد نمی‌توان به تحقق این ساحت آموزشی دست یافت.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: از مشکلات آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است، در چند سال اخیر استخدام جدی شد و از کل ظرفیت تربیت معلم استفاده می‌شود و اگر دانشگاه فرهنگیان نتوانست نیرو تربیت کند از طریق آزمون و مصاحبه نیرو جذب می‌شود.

وی عنوان کرد: کردستان سال گذشته ۹ هزار ساعت در حوزه متوسطه نظری به صورت غیرموظف از بازنشستگان و دانشجو معلمان ترم هفت، برای جبران کمبود نیرو استفاده کردیم.

اجرای طرح «شهیدمحمودوند» برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت پوشش تحصیلی دور دوم متوسطه در کشور و چگونگی شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیل بیان کرد: در پوشش تحصیلی متوسطه دوم، بسیاری از دانش آموزان بدلیل اینکه جذب بازار کار می‌شوند ترک تحصیل می‌کنند اما براساس اجرای طرح «شهید محمودوند» دانش‌آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردند با بررسی کد ملی آنها دانش‌آموزان ثبت نام نشده شناسایی شدند و مسؤولان استان‌ها موظف شدند تا افرادی را برای پیگیری این دانش‌آموزان موظف به کار کنند.

وی اضافه کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از دانش‌آموزان از طریق تحت پوشش قراردادن در کمیته امداد و بهزیستی به چرخه تحصیل بازگشتند و عده‌ای نیز به دلیل مهاجرت یا فوت ثبت نام نکرده بودند که شناسایی شدند.

کریمی اذعان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش برگشتند.

وی یکی از مسائل آموزش و پرورش را حضور کمرنگ دانش‌آموزان پایه دوازدهم بعد از تعصیلات نوروز دانست و گفت: این آسیب بزرگی برای دانش‌آموزان است چرا که در این زمان دانش‌آموز با نحوه طراحی سوال آزمون نهایی آشنا می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امتحانات پایه دهم و یازدهم هم از امسال نهایی هستند و آزمون آنها در حوزه‌های اجرا و تصییح آن به صورت الکترونیکی است.

کد خبر 6089831

دیگر خبرها

  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری