Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در حالی کار خود را از 13 خرداد ماه آغاز کرده است که شاهد فعالیت 24 بخش مختلف در آن هستیم. در ادامه نگاهی به غرفه‌های بخش موسسات و تشکل‌های قرآنی حاضر در این دوره از نمایشگاه داریم.
این بخش با حضور 15 موسسه قرآنی که سه مورد آن‌ها در حوزه کودک فعالیت می‌کنند در بخش کودک و نوجوان مستقر شده‌اند و 12 مورد دیگر نیز در بخش ورودی مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای عبور از مسیر این موسسات غرفه جامعه قاریان قرآن مشهد قرار گرفته است که بیشتر رنگ و بوی کودکانه دارد و محصولاتی که در این غرفه عرضه می‌شود قالب داستان‌های قرآنی است. از طرفی چیزی که در غرفه‌های مختلف به وفور دیده می‌شود، کتاب است و کتاب.
علی‌اصغر سجادی‌منش، غرفه‌دار خوش‌ذوق مؤسسه جامعه قاریان قرآن مشهد برای جذب بیشتر مخاطبان بسته‌های آموزشی را در قالب بازی‌های رایانه‌ای و فکری کنار سایر محصولات فرهنگی عرضه کرده است.
در کنار غرفه این مؤسسه قرآنی، غرفه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دانش‌آوران قرار دارد، از زهرا توکلیان، مسئول غرفه خواستم تا توضیحاتی در رابطه با محصولات غرفه ارائه کند که وی گفت: ما در غرفه خود محصولات فرهنگی نظیر نرم‌افزارهای قرآنی، کتاب‌های دعا و ادعیه، محصولات تغذیه‌ای قرآنی و ... به عموم مردم عرضه می‌کنیم و همچنین در کنار این موارد با دادن بروشور محصولات تغذیه‌ای خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنیم.

توکلیان در رابطه با هدف اصلی از شرکت در این نمایشگاه بیان کرد: هدف ما این است که فعالیت‌های مؤسسه را معرفی کنیم، زیرا مؤسسه ما در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که یکی از این طرح‌ها، طرح تربیت مربی پیش‌دبستانی است.
مسئول غرفه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دانش‌آوران در رابطه با طرح گل‌های زندگی نیز گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه واسطه‌گری در ازدواج داشته باشیم، حدود 2 سال است که بر روی این طرح کار می‌کنیم.

توکلیان تشریح کرد: در این طرح بسیاری از اشخاص مجرد مشخصات خود را به ما می‌گویند، ما این اشخاص را بدون اطلاعات شخصی کدبندی می‌کنیم و از طریق خانواده‌هایی که با ما در ارتباط هستند این جوانان به هم معرفی می‌شوند.
بسیار خرسند شدم که مؤسسه‌ای قرآنی و فرهنگی جوانان را در امر ازدواج یاری ‌می‌کند خصوصا زمانی که فهمیدم این مؤسسه راهکارهایی برای ازدواج آسان به زوج‌های جوان ارائه می‌دهد.
در ادامه مسیر غرفه‌های دیگر را طی می‌کنم که محصولات قرآنی زیبایی نظیر رحل‌های قرآن، قرآن‌هایی با جلد‌های شکیل و زیبا و ... عرضه می‌کنند و این محصولات مورد استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
مقابل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رضوان توقف کردم و به سراغ مرضیه دلالی‌نژاد، مدیر مؤسسه رفتم. طبق روال همیشه برنامه‌های این غرفه را جویا شدم و وی گفت: امسال به منظور ساماندهی بهتر و بازده کاری بیشتر دو غرفه کودک و بزرگسال را در نمایشگاه به خود اختصاص داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه کلیه فعالیت‌های غرفه کودکان با هدف ترویج فرهنگ آشنایی با قرآن و انبیاء انجام می‌شود، تشریح کرد: غرفه کودک با هدف آشنایی کودکان با دوازده امام با شعار «با بازی و آموزش با هم بریم راه بهشت» برای این رده سنی کودک در نظر گرفته شده است.

دلالی‌نژاد از رونمایی یک کتاب در نمایشگاه خبر داد و افزود: در این نمایشگاه از کتاب مفاتیح‌المعاش و‌المعاد به مناسبت مشهد 2017، با هدف اهمیت قرآن از دیدگاه مقام معظم رهبری و خود آیات قرآن رونمایی خواهد شد.
از قدم‌زدن در بین غرفه‌های این بخش از نمایشگاه دوازدهم چیزی دستگیرمان نشد. با توجه به اینکه تعداد غرفه‌های بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال نسبت به سال های قبل کاهش محسوسی پیدا کرده است و بحث اصلی و اولویت کیفی‌سازی بوده است اما محصول و فعالیت خاص و قابل عرضه و رقابتی را در این بخش مشاهده نکردیم. مؤسسات می توانند راه‌ها و روش های جدیدی را که برای آموزش بهتر قرآن و مفاهیم دینی در نظر گرفته و پیاده می‌کنند را ارائه دهند یا چگونگی استفاده از تکنولوژی جدیدی در عرصه آموزش را به نمایش بگذارند.
به نظر می رسد اگر قرار است که کیفی‌سازی بر بخش‌های مختلف نمایشگاه حاکم باشد و همچنین برای آنکه بتوانیم محصول و تولید جدی‌ و قابل دفاعی را عرضه کنیم نیاز هست تا یک سال قبل از برپایی نمایشگاه از مؤسسات قرآنی و فرهنگی بخواهیم تا به فکر حضور در نمایشگاه و آنچه که قرار است عرضه شود به عنوان کار شاخص و بدون تکرار باشند تا بتوانیم به تولید و دستاورد خاص در این عرصه برسیم.
مهلا مجیدی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود