Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ساوه گفت: ستاد بازیابی توسعه پایدار شهری برای ساماندهی بافت‌های تاریخی‌ ساوه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمد بهاروند ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت خدمت‌رسانی بهتر به مردم به عنوان ولی نعمتان آنها اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات و همگام بودن با دولت و نظام مسئولیت ما را دربرابر مردم سنگین تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارائه خدمات بدون حاشیه و به دور از بازی‌های سیاسی و تبلیغاتی به مردم وظیفه تمامی مسئولان است هر چند محدودیت‌هایی در ارائه خدمات به مردم ازلحاظقانونی وجود دارد ولی با وجود مسائل قانونی در ارائه خدمات به مردم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

فرماندار ساوه تصریح کرد: بحث طرح ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و تمرکز دولت بر روی آن چندین سال است در دستور کار قرار گرفته و اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شده با توجه به قابلیت‌های شهرصنعتی ساوه و مهاجرپذیر بودن آن توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته و در کنار خدماتی که توسط شهرداری برای مناطق حاشیه شهر اجرا می‌شود، بودجه‌ای از محل اعتبارات برای ساماندهی مناطق حاشیه اختصاص یافته که مقرر شدشهرداری با ارائه لیست خدمات به این مناطق می‌تواند هزینه‌های خود را از بودجه اختصاص یافته دریافت کند.

بهاروند ادامه داد: از آنجا که گسترش مناطق حاشیه‌نشین در شهرها آسیب‌های مختلف اجتماعی را به دنبال داردطرح ساماندهی این مناطق از نظر دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: 28 منطقه حاشیه نشین در شهر ساوه وجود دارد که 10 منطقه آن در طول چند سال اخیر ایجاد شده که این مناطق از امکانات اولیه از جمله آب، برق و گاز محروم هستند و جز مناطق فقیر محسوب می‌شوند و 5 منطقه از این 28 منطقه به شهر پیوسته و از خدمات شهری کامل برخوردار شده‌اند و حدود 11 منطقه از خدمات اولیه مثل آب، برق و گاز برخوردارند که مقرر شد 10 منطقه جدید به همراه 11 منطقه در اولویت خدمت‌رسانی قرار گیرند.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: باید تلاش شود طرح‌هایی که نیاز اولیه مردم است و سبب دلگرمی مردم می‌شود اجرا شود و صرف هزینه در کارهای جزیی که نمودی ندارد صحیح نیست.

بهاروند بیان کرد: منطقه فانوس آباد براساس مقررات شهرسازی نمی‌تواند در محدوده شهری قرار بگیرد ولی می‌توان به این منطقه مانند مناطق روستایی خدمات ارائه کرد که ستاد بازیابی توسعه پایدار شهری در همین راستا و به منظور ساماندهی بافت‌های تاریخی، فرسوده و سکونتگاهای غیررسمی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: به منظور توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین و ارتقاء سطح زندگی مردم (ساوه و بندرعباس به عنوان پایلوت) قراردادی با یک شرکت خصوصی منعقد شده که در صورت حصول نتایج مطلوب و تصویب آن توسط مسئولان مربوطه در کل کشور اجرایی می‌شود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: مقرر شد بحث کنترل ساخت و ساز توسط شهرداری، ایجاد کمربند سبز و حفاظتی به منظور کنترل ساخت و سازهای حاشیه شهر، تعامل با مالکان حاشیه شهر به منظور جلوگیری از توسعه نامتوازن شهری انجام شود.

بهاروند خاطرنشان کرد: عدم بهره‌مندی ساکنان حاشیه شهر از نعمت گاز مشکل اصلی مناطق حاشیه شهر بوده که این مشکل در چار چوب قانون در حال پیگیری و برطرف شدن است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در گرگان با اعلام این خبر گفت : این ستاد با هدف ارائه ارزان خدمات ازدواج جوانان تشکیل شده است و خدمات مربوط به ازدواج به صورت ارزان در اختیار جوانان قرار می گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم