Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اراک تاکید شد: اوقات فراغت جوانان در شهرستان اراک باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اراک امروز به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک و با حضور اعضای این جلسه برگزار شد.

این جلسه با سه دستور کار همراه بود که بیشتر بحث‌ها حول محور اوقات فراغت تابستان جوانان بود و دستگاه‌های مختلف برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح کردند و مصوب شد که تا شنبه هفته آینده تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دستور کارهای جلسه هم به‌سبب کمبود وقت به جلسه بعد موکول شد و قرار شد دستگاه‌های مختلف عضو ستاد نظرات خود در رابطه با سومین دستور کار را در جلسه بعد به بحث و تبادل نظر بگذارند.

سرپرست ورزش و جوانان اراک در این جلسه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان گفت: اوقات فراغت یکی از موضوعات مهم ستاد ساماندهی امور جوانان است که باید در تمام ایام سال مورد توجه باشد اما به لحاظ اینکه در فصل تابستان بیشتر جوانان بیکار هستند این موضوع باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد بنابراین از تمامی دستگاه‌ها تقاضا می‌شود برنامه‌های پیشنهادی خود برای اوقات فراغت تابستان را ارائه کنند.

علی‌اوسط کرمی افزود: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و اگر ما نتوانیم برای نوجوانان و جوانان خود برنامه‌ریزی کنیمدیگران برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: نیازسنجی در زمینه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت لازم است اما به‌سبب هزینه‌ها و اعتباری که نیاز داشت نتوانستیم نیازسنجی را که در گذشته داشتیم انجام دهیم.

سرپرست ورزش و جوانان اراک بیان کرد: یکی از ضعف‌هایی که در زمینه اوقات فراغت وجود دارد بحث اطلاع‌رسانی است و شیوه‌های اطلاع‌رسانی که داریم اندکی مشکل دارند، نیازسنجی نیاز به اعتبار دارد و از آنجایی که در اراک هیچ سرفصل پژوهشی نداریم باید از سرجمع اعتبارات استفاده کنیم.

کرمی ادامه داد: با توجه به سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، 20 تا 30 درصد برنامه‌های را باید در مناطق حاشیه‌ای اجرا کنیم، 90 درصد جمعیت اراک شهرنشین هستند و با توجه به شهری شدن خیلی از روستاهای بزرگ الگوی فراغتی در حال عوض شدن است.

ظرفیت فضای مجازی در اطلاع‌رسانی برنامه‌های اوقات فراغت به‌کار گرفته شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک هم با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت این مرکز گفت: سه مرکز ثابت در اراک داریم و این مرکز برای تابستان یک دوره تخصصی از مهارت‌های مختلف برگزار می‌کند که قریب به 50 نفر ظرفیت در این دوره‌های تخصصی وجود دارد.

رحیم افکاری عتیق افزود: مشکل اصلی در بحث برنامه‌های اوقات فراغت بحث اطلاع‌رسانی است و اینکه مردم نمی‌دانند فرزندان خود را در چه مراکزی ثبت نام کنند، به نظر بنده از ظرفیت فضای مجازی هنوز در این بخش به طور کامل استفاده نکرده‌ایم و با استفاده از یک گروه تلگرامی با ادمین‌هایی از اعضای همین ستاد می‌توان تا حد قابل توجهی این مشکل را برطرف کرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی هم در این جلسه با اشاره به بحث اوقات فراغت گفت: کلاس‌های زبان انگلیسی، رایانه، فنی و مهندسی، کسب و کار و غیره از جمله برنامه‌های متناسب با گروه‌های هدف مختلف در این مرکز هستند.

محمدرضا آقاجانی تصریح کرد: یکی از اهدافی که سبب سوق دادن برنامه‌ها به سمت کارآفرینی شده همین موضوع است، برای اطلاع‌رسانی از ظرفیت بیلبردهای سطح شهر استفاده شود.

زیرساخت‌های اوقات فراغت در پارک‌های اراک ایجاد می‌شود

معاون سازمان فرهنگی شهرداری اراک با اشاره به بحث جلسه گفت: شهرداری هم چندین برنامه دارد که بیشتر آنها ورزشی هستند مانند والیبال، بسکتبال و غیره که در سطح پارک‌های شهر اجرا می‌شوند.

مهدی آقازیارتی بیان کرد: زیرساخت‌های اوقات فراغت در پارک‌ها را ایجاد می‌کنیم و اطلاع‌رسانی هم از طریق وب‌سایت خود سازمان و کانال تلگرامی درحال انجام است.

نماینده اداره ارشاد اراک هم با اشاره به اوقات فرغت گفت: فرهنگ و ارشاد یکی از پایه‌های اساسی اوقات فراغت است و برنامه‌های آن تنها مختص تابستان نیست و در تمام ایام سال بسته به شدت و ضعف مشارکت‌ها این برنامه‌ها اجرا می‌شوند.

حامد رفعت‌جو عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌های نقاشی و یا تفریحات گران‌تر مانند کنسرت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود، فرایند تسهیل مجوزها و تحویل به دولت الکترونیک از مواردی بوده که در ارشاد انجام شده است

وی خاطرنشان کرد: مطبوعات و صدا و سیما می‌توانند در امر اطلاع‌رسانی کمک قابل توجهی داشته باشند.

بازدید از موزه محیط زیست اراک در ایام تابستان رایگان است

نماینده اداره حفاظت محیط زیست اراک هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های محیط زیست در زمینه اوقات فراغت گفت: یک موزه حیات وحش در این اداره موجود است که یکی از بهترین موزه‌های حیات وحش به شمار می‌رود و می‌توانیم بازدید از آن را به صورت رایگان برای استفاده در ایام اوقات فراغت قرار دهیم.

محمودرضا فراهانی افزود: همچنین از دیگر برنامه‌هایی که برای اوقات فراغت درنظر گرفته شده همکاری با افراد برای بازدید آنها از مناطق حفاظت شده است.

پایگاه‌های برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت ارزیابی می‌شوند

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش ناحیه دو گفت: برنامه‌های این اداره شامل تمامی فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی، ورزش و غیره می‌شود.

محمدحسن ابراهیمی تصریح کرد: 40 مرکز اعم از مدارس، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی و غیره در 45 روز کلاس‌های اوقات فراغت را برگزار می‌کنند و درنهایت تمامی این مراکز و پایگاه‌ها به لحاظ شاخص‌های کیفی و کمی ارزیابی می‌شوند.

32 مرکز تابستانی در آموزش و پرورش ناحیه دو برنامه اوقات فراغت دارند

کارشناس مسئول امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در این جلسه با اشاره به برنامه‌های اوقات فرغت گفت: درراستای تقویت کلاس‌های تابستانی از فروردین‌ماه و پس از نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شروع به کار کرده‌ایم.

محمدحسن زمانی بیان کرد: 32 مرکز تابستانی شامل سه سالن ورزشی که روزهای زوج متعلق به پسران و روزهای فرد متعلق به دختران است، چهار کانون فرهنگی تربیتی، دو مدرسه تخصصی، دو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و 11 پایگاه داخل مدارس مشغول برگزاری کلاس‌های تابستانی در این ناحیه هستند.

وی ادامه داد: مراکز تابستانی را درراستای کمک به مناطق محروم به سه گروه برخوردار، نیمه‌برخوردار و محروم تقسیم کرده‌ایم و اطلاع‌رسانی برای ثبت نام در این کلاس‌ها با استفاده از پوستری همراه با کارنامه دانش‌آموزان انجام می‌شود.

برنامه‌های اوقات فراغت باید سبب نشاط در جامعه شود

مدیرعامل انجمن اوقات فراغت خانه سازمان‌های مردم‌نهاد اراک با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت گفت: فراغت، ارتقاء سطح زندگی است و قرار است خروجی از آن حاصل شود که سبب نشاط افراد شود.

رامین حمیدیان عنوان کرد: باید دید تا چه اندازه این برنامه‌های اوقات فراغت در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه موثر بوده‌اند.

فعایت 6 انجمن در زمینه اوقات فراغت در بنیاد شهید اراک

کارشناس فرهنگی بنیاد شهید اراک هم با اشاره به موضوع مورد بحث در این جلسه گفت: بنیاد شهید علاوه بر مرکز اختصاصی که برای اوقات فراغت دارد، 6 انجمن جداگانه هم دارد که به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت می‌پردازند.

ملیحه لشنی افزود: در تمامی این رشته‌ها مربیان مجرب و دارای مدارک معتبر تدریس می‌کنند و در پایان هم به پذیرفته شدگان گواهی‌نامه ارائه می‌شود.

آموزش‌های قبل حین و بعد از ازدواج در اراک ارائه می‌شوند

عضو هیئت علمی مشاوران دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور جوانان هم با اشاره به برنامه‌های این نهاد به منظور اوقات فراغت جوانان گفت: حوزه معاونت بهداشتی این دانشگاه با همکاری سمن‌ها آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برای جوانان را در برنامه خود قرار داده است و سعی شده که این برنامه‌ها بیشتر در مناطق محروم اجرا شود.

زهره عنبری تصریح کرد: دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه سعی کرده، مدرسه تابستانی را برای دانشجویان داشته باشد، اردوهای جهادی هم که چندین سال است برگزار می‌شود امسال هم در برنامه قرار دارد.

مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک افتتاح می‌شود

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان اراک هم با اشاره به بحث این جلسه گفت: فعالیت‌های این نهاد شامل فعالیت‌های عمومی و تخصصی می‌شود، فعالیت‌های عمومی مثل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و برنامه‌های تخصصی مانند افتتاح مرکز فراگیر کانون پرورش فکری که هدف از آن قرار دادن افراد دارای نیازهای ویژه در کنار افراد عادی برای توانمند کردن آنها است.

فرزانه سادات مددی بیان کرد: سال گذشته این مرکز افتتاح شد، در سال 96 هم مرکز دیگری را تجهیز می‌کنیم، همچنین مرکز نجوم در پارک امیرکبیر را افتتاح می‌کنیم، 9 مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز پستی و یک مرکز سیار داریم.

عادل حکمت قائم مقام مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد هم با اشاره به درست نبودن شیوه آموزشی در نظام آموزشی که اجبار وجود دارد گفت: اجبار در آموزش مانع از انگیزه فرد برای پیشرفت می‌شود بنابراین تقاضا می‌شود که این برنامه‌ها که به نوعی مرتبط با فراغت کودکان و نوجوانان است عاری از هرگونه اجبار باشد.

بقاع متبرکه اراک برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در روستاها مورد استفاده قرار گیرد

معاون فرهنگی اداره اوقاف اراک هم با اشاره به اوقات فراغت گفت: برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت لازم است که دستگاه‌ها از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند برای مثال نهادهایی مثل هلال احمر و فنی و حرفه‌ای که در روستاها مکانی برای برگزاری کلاس‌های خود ندارند می‌توانند از بقاع متبرکه که یکی از ظرفیت‌های اوقاف است استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سعید عطااللهی عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند استفاده از این مکان‌های مقدس به منظور برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در همان راستا است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم به اهمیت شورا و مشورت اشاره شده و خداوند در آیه «والذین استجابوا لربهم و اقاموالصلواه و امرهم شوری بی نهم و مما رزقنهم ینفقون» در کنار شورا بزرگترین ارکان دین یعنی نماز را ذکر کرده است.

وی افزود: از سعادت جامعه اجرای عدالت است که قدم‌های زیادی در این راستا برداشته شده است اما باز هم نیاز به استمرار دارد.

وی بیان کرد: خداوند بر پیامبر نیز تاکید داشته که با مردم مشورت کند و در امور مختلف مشورت را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه سنندج وظیفه دولت عدالت مدار را توجه به جامعه و مبارزه با فقر و تبعیض خواند و اعلام کرد: مسؤولان لاید زمینه رفع محرومیت را در جامعه فراهم کنند چرا که جامعه‌ای که در فقر و بیکاری و شکاف طبقاتی باشد شور و مشورت نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: کار و فعالیت اقتصادی در برنامه‌ریزی مسؤولان قطعاً وجود دارد اما باید برای رونق اقتصادی از ظرفیت‌ها استعداد جوانان نیز بهره برد و همه ظرفیت‌ها را بکار بست.

ماموستا رستمی خواستار توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان شد و جهش تولید و رونق اقتصادی را نیازمند توجه و همراهی مسؤولان و مردم دانست.

کد خبر 6090892

دیگر خبرها

  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد