Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:11:30 GMT

این دمنوش خوش عطر استرس را از شما دور می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۸۱۱۰۸

این دمنوش خوش عطر استرس را از شما دور می‌کند

دم‌کرده آن به میزان پنج تا شش قاشق در رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولاً در بیماران مبتلا به تب‌های قطع نشدنی ایجاد می‌شود، بسیار موثر است.

سرویس سبک زندگی فردا: مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد وبرای رفع استرس بسیار توصیه شده است. این گیاه یک آرامش بخش قوی به حساب می‌آید. همچنین مریم گلی را برای پیشگیری از آلزایمرهم می‌توان مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مریم گلی، یک گیاه مدیترانه‌ای با برگ‌های بیضی شکل و مجعد به رنگ خاکستری مایل به سبز که تند و کمی تلخ است و عطر و طعم نعناعی دارد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.
مصرف مریم گلی به صورت دمنوشبرگ‌های مریم گلی را با آب سرد بشویید و در قوری چینی بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم روی کتری قرار دهید تا دم بکشد.فواید دم کرده مریم گلیضدتشنج برای رفع خستگی ذهن و برای افزایش قدرت تمرکز مفید است. جالب است بدانید که برگ‌های مریم گلی رفع کننده سوءهاضمه، نفخ معده و درد شکم است.
مریم گلی محرک رحم است و برای تسکین درد قاعدگی، درمان مشکلات قاعدگی و گرگرفتگی‌های دوران یائسگی بانوان استفاده می‌شود.
البته مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند، باید کمتر از این دمنوش استفاده کنند، زیرا باعث کاهش شیر می‌شود.
دم‌کرده آن به میزان پنج تا شش قاشق در رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولاً در بیماران مبتلا به تب‌های قطع نشدنی ایجاد می‌شود، بسیار موثر است. در ضمن برای رفع شوره سر یا بازگرداندن رنگ موی سر کاربرد دارد.دمنوش مریم گلی برای مقابله با گرگرفتگیمریم گلی باعث تولید فیتواستروژن می‌شود. فیتواستروژن همان استروژن‌های گیاهی است که مانع از افت شدید استروژن در خانم‌ها می‌شود و در نتیجه حالت گرگرفتگی را کاهش می‌دهد. باید بدانید که حالت گرگرفتگی در خانم‌های یائسه به دلیل افت میزان استروژن آن‌هاست. این گیاه همچنین حاوی اسید اورسولیک است که خاصیت قابضی و ضدعفونی‌کننده دارد. به همین دلیل نیز باعث تنظیم میزان تعریق می‌شود.طرز تهیه دمنوش مریم گلی برای لاغریمواد لازممریم گلی تازه یا خشک - ۱۵ گرم
آب - یک لیتر
آب لیموترش - یک عدد
عسل - یک قاشق غذاخوریروش تهیهمریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کنید و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوشتان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.دمنوش مریم گلی برای مقابله با نفخ معدهمریم گلی خاصیت ضد اسپاسم دارد و همین اثر را در دستگاه گوارش نیز به جا می‌گذارد. به گزارش سایت دکتر سلام، در واقع این گیاه پرخاصیت باعث تسکین گرفتگی عضلانی معده می‌شود، دردهای مربوط به عادت ماهانه را تسکین می‌دهد و نقش موثری در حفظ عملکرد دستگاه گوارش دارد. به خصوص اینکه از سوزش معده جلوگیری می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه مریم گلی یکی از گیاهان بسیار موثر برای مقابله با نفخ و گاز معده نیز محسوب می‌شود. اگر شما هم از چنین مشکلاتی رنج می‌برید، می‌توانید با مشورت با داروساز یا عطار مصرف گیاه مریم گلی را آغاز کنید.مصرف مریم گلی در آشپزیدر بریتانیا مریم گلی یکی از گیاهان پرکاربرد در کنار جعفری، رزماری و آویشن است. این گیاه در تهیه غذاهای اروپایی، ایتالیایی و خاورمیانه کاربرد دارد. از این گیاه در کریسمس یا روز شکرگزاری در کنار گوشت بوقلمون کباب شده استفاده می‌شود.مصرف مریم گلی به صورت غِرغِره یا دهان شویهمریم گلی را دم کنید و به صورت خیلی رقیق از آن برای شستن دهان و غرغره کردن استفاده کنید.مصرف مریم گلی به صورت کُمپرس زخم‌قرار دادن پارچه خیس شده در محلول دَم کرده مریم گُلی و کُمپرس کردن زخم‌هایی که دیر خوب می‌شود، نتیجه بسیار خوبی خواهد داد.مصرف مریم گلی به صورت اسپری مخصوصمریم گلی به دلیل داشتن خواص ضدعفونی‌کنندگی، مانع از گسترش عوامل عفونت زا می‌شود. خواص آنتی‌اکسیدانی این گیاه نیز باعث کاهش عوامل التهاب زا خواهد شد.علاوه بر این مریم گلی خواص قابضی دارد و به همین دلیل نیز می‌تواند روان شدن خلط ناشی از التهاب در مجاری تنفسی را کاهش دهد. مریم گلی با افزایش تولید گلبول‌های سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید. می‌توانید از اسپری‌های مخصوص این گیاه استفاده و یا اینکه با دم کرده آن غرغره کنید.مصرف مریم گلی به صورت مخلوط در خمیر دندان‌هااستفاده از خمیردندان‌های حاوی این گیاه برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است.
شستن مو‌ها با عصاره آن (چه دم کردنی چه جوشانده)، شوره سر را از بین می‌برد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، معاون هنری و سینمایی این اداره کل گفت: ۴۵ نفر از استادان، مدرسان و هنرجویان رشته خوشنویسی استان با به نمایش گذاشتن آثار خود در نمایشگاه قدر استاد، روز معلم را گرامی داشتند.

شهرام فرجی افزود: در این نمایشگاه ۶۰ تابلوی خوشنویسی در قالب نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، کتابت نستعلیق، سیاه‌مشق، ثلث و نقاشی‌خط به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از آن‌ها مضامینی مرتبط با جایگاه علم و دانش را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آثاری از استادان محمد ابراهیمیان، جمشید مردانی، علیرضا بسیج، بیژن روحی، محمود ضیائی، علیرضا امامیان، خدابخش چمن و طیبه امیرخانی در نمایشگاه قدر استاد در معرض دید عموم قرار گرفته است، یادآور شد: این نمایشگاه تا ۱۹ اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان است.

فرجی همچنین افزود: قاسم همتی، آرشام کوهی فایق، نادر طاهری، افسانه کریمی، نرجس رئیسی، الهه حیدری، محمود محمودی، عنایت‌الله صالحی، صفرعلی امیدی، سمیه خدادادی، آذر درخشنده، جمیله خدابخشی، مجتبی بسیج، بهره حسینی، زینب ضیائی، مریم رئیسی، مرضیه شفاعتی فر، مسلم امیدیان، بیژن روحی، علی صادقی زاده، نجمه صالح زاده، مریم حیدری مریم هاشمی، مهدی فرازنده، مهلا نجفی، سمیه صادقی، فرشته محمدی، آمنه موسوی، صادق خاکسار حقانی، نجمه فتاحی، خدیجه سلیمانی، حشمت‌الله اصلانی، علیرضا محمدی، مریم عسگری، بهمن تاج‌بخش، الهام عابدی و مسعود شرافت نیز از جمله هنرمندانی هستند که در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901982

دیگر خبرها

  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان