Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:39:45 GMT

یک بندر ایرانی جهانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۸۲۷۸۲

یک بندر ایرانی جهانی می‌شود

با انجام پلان مدیریتی و ضوابط حریم بافت تاریخی لافت، نخستین گام در جهت آماده‌سازی و تهیه پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یک بندر ایرانی جهانی می‌شود از سوی کارشناسان برداشته شد.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اشکان مختاری - معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگاناظهار داشت: «پلان مدیریتی بافت تاریخی لافت با اعتباری بالغ بر 500‌میلیون ریال در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «همزمان با اجرای پروژه پلان مدیریتی، حریم این بافت تاریخی تهیه و ضوابط اختصاصی و عمومی آن نیز تعیین می‌شود. این درحالی است که علاوه بر این پروژه‌ها، الگوهای معماری بافت تاریخی لافت نیز مستندسازی می‌شود.»

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان این اقدامات را در راستای تهیه پرونده ثبت جهانی بندر لافت دانست و گفت: «با توجه به اینکه بافت تاریخی لافت از پتانسیل ثبت جهانی برخوردار است، این اقدامات می‌تواند گام اولیه در تهیه پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی بندر لافت باشد.»

بافت تاریخی بندر لافت یکی از بافت‌های ارزشمند جنوب کشور محسوب می‌شود که دارای چندین نمونه منحصربه‌فرد بادگیر است. همچنین مصالح مورد استفاده در بناها و خانه‌های تاریخی بومی و از خشت و گچ نیم‌کوب است. این در حالی است که بندر لافت معروف به بندر بادگیرها و جهت قرار‌گیری بادگیرها نیز به‌سمت بادهای موسمی و رو به دریا است.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 پس از آنکه در نیمه دوم سال 1366 تا تیر 1367 که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه 598 را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند. پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روزها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه