Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان معتقدند، هوشیاری و سرعت عمل نیروهای نظامی و امنیتی باعث شکست اهداف تروریست ها در حادثه تروریستی تهران شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن عابدینی کارشناس رسانه با اشاره به اهداف تروریست ها برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) تاکید کرد: ابعاد این حادثه تروریستی باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد، مجلس به عنوان نماد مردم سالاری در ایران و مرقد امام راحل نیز به عنوان نماد انقلاب در اذهان عمومی است، حال تروریست ها به دنبال ناامن نشان دادن نقاط کلیدی جمهوری اسلامی بودند که با شکست کامل به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بازتاب گسترده این اقدام تروریستی در رسانه های منطقه تصریح کرد: این اقدام تروریستی در رسانه های منطقه یعنی العربیه و الجزیره تیتر نخست اخبار بود که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

عابدینی افزود: این رسانه ها در ابتدا تلاش کردند تا این اقدامات را بزرگ نمایی کنند و حتی در مورد آن غلو هم کردند، به این ترتیب با برجسته سازی این اقدام تروریستی در تلاش بودند تا تهران را ناامن جلوه دهند.

او با بیان اینکه این رسانه ها در کنار برجسته سازی حادثه تروریستی تهران بعضا تحلیل های به حقی هم از ایران داشتند یادآور شد: در لابه لای برنامه های این رسانه ها تحلیل هایی صورت گرفت که به اقتدار و امنیت ایران تاکید می کرد از جمله اینکه اقدامات تروریستی در ایران بعد از 20 سال صورت گرفته و تا پیش از آن مثل و مانندی نداشته است.

عابدینی در ادامه گفت: این رسانه ها، جمهوری اسلامی ایران را در خط مقدم مبارزه با داعش توصیف کردند که این امر اعتراف ویژه این رسانه ها بود.

او افزود: حضور نیروهای ویژه اطلاعاتی و عملیاتی و اقدامات به موقع آنها بخش دیگری از تحلیل های این رسانه ها بود که آن را به موقع و سریع توصیف کردند.

عابدینی در مورد بازتاب این حادثه تروریستی در رسانه های غربی تاکید کرد: رسانه های غربی از نخستین لحظه وقوع این حادثه به انتشار این خبر پرداختند، یکی از دلایل آن این بود که در طی دو دهه گذشته، ایران شاهد اقدامات تروریستی در داخل مرزهایش نبوده، اگرچه بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که سفر ترامپ و رقص شمشیرش با ملک سلمان عملا چراغ سبز آمریکا به این اقدامات تروریستی عربستان بوده زیرا ایران دشمن اصلی تروریست ها و داعشی هاست.

عابدینی در ادامه صحبت هایش به اتحاد و همبستگی ایرانیان در پی این حادثه تروریستی اشاره کرد که رسانه های غربی به آن اعتراف کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تمام مقامات و مسئولان کشورهای مختلف با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند بجز امریکا و رژیم سعودی تصریح کرد: پس از این حادثه تروریستی از جانب سعودی ها هیچ مطلبی منتشر نشده زیرا آنها خود مولود تروریست ها هستند و به شدت از این اقدامات تروریستی حمایت می کنند، از سوی دیگر تیلرسون وزیرخارجه آمریکا نیز بجای همدردی با ملت ایران اتهاماتی را متوجه ایران کرده که نشان دهنده عمق دشمنی آمریکا با ملت ایران است.


فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: بعد از وقوع این حادثه چند تن از نمایندگان با عجله وارد صحن علنی مجلس شدند و از حمله تروریست های داعش به ساختمان اداری مجلس خبر دادند.

او با بیان اینکه سهل الوصول ترین قسمت مجلس برای ورود به آن، محل ارتباطات مردمی است تاکید کرد: تروریست‌ها تلاش کردند تا از همین محل به مجلس نفوذ و اهداف تروریستی خود را محقق کنند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه نمایندگان خانه ملت با وجود آنکه در صحن علنی مجلس صدای گلوله را می شنیدند اما دست از کار نکشیدند یادآور شد: نمایندگان خانه ملت در هر شرایطی به وظایفی که در مقابل ملت ایران دارند فکر می کنند لذا در آن شرایط اضطراری با آرامش به وظایف خود عمل کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز داعش از عراق قطع امید کرده است گفت: داعش پس از شکست های گسترده در عراق به دنبال اقدامات تروریستی در کشورهای همسایه عراق از جمله ایران است، از این رو نوک پیکان عملیات خود را به ایران معطوف کرده زیرا ایران دشمن اصلی داعش و تروریست هاست.

او در پاسخ به این سوال که هدف داعش از این اقدام تروریستی در محل مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام چیست؟ تاکید کرد: داعش با این اقدام به دنبال رعب و وحشت در تهران و تبلیغات ضد ایرانی بود که به شکست انجامید.

جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و دیگر مهمان برنامه با اشاره به اهداف تروریست ها از این اقدام تروریستی گفت: تروریست ها به دنبال نوعی ضد تبلیغ بر علیه ایران بودند تا نشان دهند که در ایران ناامنی است لذا مجلس و حرم امام را برای این اقدام خود انتخاب کردند زیرا این دو محل مملو از جمعیت است.

او افزود: این حادثه تروریستی اگر در هرجای دیگری از دنیا به وقوع می پیوست تلفات زیادی برجای می گذاشت زیرا این دو محل بسیار شلوغ و مملو از جمعیت است اما نیروهای نظامی و انتظامی با اقدامات سریع و به موقع خود فضا را تحت کنترل خود درآوردند.

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختی در نشست کار گروه روابط عمومی‌های شمال غرب کشور که در زنجان برگزار شد، گفت: حوزه رسانه تنومندترین شاخه هر واحد روابط عمومی است و علیرغم اهمیت تمام جوانب کاری در روابط عمومی‌ها، همچنان رسانه مهمترین رکن این نهاد است.

اظهار کرد: نقشه راه روابط عمومی صنعت آب و فاضلاب کشور بر اساس برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف تعریف شده طراحی شده است و تمامی استان‌ها در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب، گذر از تنش آبی، تولید محتواهای فاخر و آموزشی از جمله اهداف ترسیم شده برای فعالیت‌های دفاتر روابط عمومی در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در سال جاری است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برنامه ریزی، قدرت مدیریت، فعال بودن و دانش محوری مهمترین خصوصیات یک روابط عمومی روزآمد محسوب می‌شود گفت: در خصوص حمایت‌های ستادی از روابط‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: روابط عمومی کارآمد باید دارای قدرت پیش بینی، تشخیص و جریان سازی بوده و با ترسیم نقشه راه در زمینه‌های مختلف رسانه‌ها را با خود همراه کنند.

بختی با تاکید بر اهمیت مستند سازی در صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: دفاتر روابط عمومی در استان‌ها باید ضمن توسعه اقدامات و افزایش تولیدات در حوزه مستند از استعدادها و ظرفیت‌های بومی که در کشور وجود دارد نیز نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 6091968

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟