Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@19:51:27 GMT

فاز اول مسجد جامع قلهک به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۸۳۵۵۲

فاز اول مسجد جامع قلهک به بهره برداری رسید


فاز اول مسجد جامع قلهک که به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده در دست مرمت و نوسازی قرار گرفته بود با حضور رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در منطقه ۳ به بهره برداری رسید.

به گزارش بی‌باک، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: مقدمات لازم برای تبدیل مسجد جامع قلهک به یکی از قطب های فکری، معنوی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی این منطقه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ابراز امیدواری کرد که این مسجد جامع، محفلی برای کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، نهج البلاغه، مناجات، بحث های فکری-اعتقادی، ارائه مشورت ها و پاسخ به سوالات و فعالیت های اجتماعی شود.

وی وجود امام شاخص، حضور آحاد مومنین به صورت خانوادگی در مساجد و فراهم سازی سفره های متنوعی از نیازمندی های فکری، اخلاقی، معنوی، بصیرتی و اجتماعی مردم را گامی مهم درجهت آبادی معنوی خانه خدا معرفی کرد.

از نظر حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری برای اینکه شهر تهران از نظر سازه و چهره شبیه شهری اسلامی شود نیازمند ساخت یک هزار مسجد جامع و هفت هزار مسجد محلی است.

وی از مدیریت شهری تهران و همکارانش که با همتی بلند و تصمیمات مناسبی که در ارتباط با ساخت و توسعه ی مساجد در شهر تهران گرفته اند تشکر کرد و گفت: در طول مدت ۱۲ سال مدیریت دکتر قالیباف به عنوان شهردار تهران، توجه خاصی به موضوع مساجد در پایتخت شد که امیدواریم آیندگان این مسیر را ادامه دهند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بین ساخت مسجد و مسیر آینده زندگی انسان ها نسبت عجیبی برقرار است.

وی از رضا دباغی، فخرالدین سلیمانی و پژمان پشمچی زاده شهرداران سه دوره ی منطقه ۳ و سعید احمدیانی معاون فنی و عمرانی شهرداری این منطقه برای رسیدگی به این مسجد تشکر کرد.

این مسجد به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده، یک سال است که به صورت کامل تخریب شده و در دست مرمت و نوسازی است.

مسجد جامع قلهک یکی از مساجد قدیمی است که دارای یک طبقه بود و در حال حاضر با حمایت های شهرداری و خیرین در دست مرمت و بازسازی دوباره است و قرار است در ۵ طبقه با دارا بودن امکاناتی همچون خانه عالم، دارالقرآن و صندوق قرض الحسنه تکمیل و بازسازی شود.

یادآور می شود، مسجد جامع قلهک تاکنون چهار بار بازسازی شده و ۲۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد که ۷۰۰ متر مربع آن مسجد، ۴۰۰ متر مربع حیاط و ۹۰۰ متر مربع هم حسینیه است‌، سازندگان و معماران آن نیز مهندس سید حسین مظلوم یزدی و حاج محمدرضا قلی، از اهالی قلهک بوده‌اند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ به مناسبت هفته سلامت و با هدف حفظ سلامت کارگران،خانه بهداشت کارگری در یکی از مجموعه های تولیدی ناحیه صنعتی آئینه ورزان دماوند به بهره برداری رسید.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان