Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


در شرايط يکسان، کوله‌هاي پشتي سالم‌تر از کيف‌هاي دستي هستند چرا که در صورت استفاده صحيح از آن نيرو به دو طرف شانه‌ها منتقل مي‌شود و اثرات منفي کمتري به ستون فقرات وارد مي‌شود.

متخصص طب فيزيکي و توانبخشي گفت: درد گردن، کمردرد، انحناهاي غيرطبيعي ستون فقرات و حتي در مواردي آسيب به رشته‌هاي عصبي از جمله آسيب‌ها و مشکلات ناشي از انتخاب کيف غيراستاندارد و همچنين استفاده نادرست از کيف مدرسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا برزگري گفت: براي پيشگيري از اين آسيب‌ها هم والدين و هم کودکان بايد اطلاعات کافي در مورد انتخاب و نحوه استفاده از کيف مدرسه داشته باشند.

حمل کيف‌هاي کوله‌اي اگر توسط يک شانه انجام شود باعث ايجاد فشار زياد نامناسب و غيرهمسان به همان سمت شانه شده و در نهايت انحناي غيرطبيعي ستون فقرات را به دنبال خواهد داشت.

ايشان افزود: اگر چه اين مسئله در بزرگسالان نيز حائز اهميت است اما در کودکان به خاطر آنکه مهره‌هايشان در حال رشد است اين مسئله بيشتر خودنمايي مي‌کند و عدم رعايت آن زمينه‌ساز اسکوليوز (انحناي غيرطبيعي به طرفين) خواهد بود.

کشيدگي حاصل از حمل کيف باعث آسيب‌هاي گذرا يا حتي ماندگار در ريشه‌هاي عصبي شانه و دست‌ها و رشته‌هاي عصبي گردن مي‌شود.

متخصص طب فيزيکي و توانبخشي، سنگيني بيش از حد کيف بر اثر حمل کتاب‌هاي درسي و وسايل مدرسه را مسئله‌اي نسبتاً معمول و شايع دانست و گفت: سنگيني همراه با حمل نامناسب و غيراصولي مي‌تواند اثرات بسيار منفي بر مفاصل و ريشه‌هاي عصبي کودک وارد سازد.

برزگري در پاسخ به پرسش فارس مبني بر اينکه کيف‌هاي کوله‌پشتي بهترند يا کيف‌هاي دستي؛ گفت: در شرايط يکسان و در مقايسه با کيف‌هاي دستي مي‌توان گفت کوله‌هاي پشتي سالم‌ترند چرا که در صورت استفاده صحيح از آن نيرو به دو طرف شانه‌ها منتقل مي‌شود و به همين دليل اثرات منفي کمتري به ستون فقرات اعمال مي شود البته انتخاب کوله‌هاي پشتي نيز مهم است.

متخصص طب فيزيکي و توانبخشي به انتخاب کوله پشتي اشاره داشت و افزود: مسئله مهم در انتخاب کوله‌پشتي مشخصات آن است و نبايد صرفاً بر اساس مد و زيبايي براي خريد آن تصميم‌گيري کرد.

هر چه نيروهاي وارده توسط کوله‌پشتي به نواحي مختلف بدن از توزيع همگون و گسترده‌تري برخوردار باشند اين کوله مناسب‌تر خواهد بود چرا که اثرات نامطلوب و منفي آن کاهش مي‌يابد.

کوله‌پشتي خوب بايد دو بند شانه‌اي پهن داشته باشند که بتوان آن را به راحتي روي شانه‌ها قرار داد.

بند کمري نيز از جمله ضروريات يک کوله‌پشتي خوب به شمار مي‌رود چرا که از انتقال تمام نيروي وزن به شانه‌ها و سوانح احتمالي در فرد جلوگيري مي‌کند.

متخصص طب فيزيکي و توانبخشي گفت: بايد سعي شود که ميزان کمتري از کتاب و لواز‌م‌التحرير در کيف يا کوله‌پشتي قرار داد که براي اين هدف بايد مسئولان مربوطه يا والدين کودکان ابتکاراتي را به کار بندند؛ مثلاً کتاب را در مدرسه يا منزل مورد استفاده قرار دهند و براي محل ديگر از جزوه استفاده شود.

مطلقاً نبايد کودکان را به حمل وسايلي که به ندرت مورد استفاده قرار مي‌گيرد مجبور کنيم و بايد به کودک خود آموزش دهيم که کوله‌پشتي را تا حد امکان به پشت خود بچسباند و از معلق نگه داشتن آن خودداري کند.

وي ادامه داد: بايد از نگه‌داشتن کيف و کوله‌پشتي در دست يا بر روي شانه‌ها در صف مدرسه جلوگيري کنيم

برزگري در پاسخ به پرسش، اينکه چه ميزان وزن براي کودکان سنگين قلمداد مي‌شود گفت: اختلاف‌نظرهايي زيادي در اين زمينه وجود دارد اما اغلب محققان قبول دارند که وزن بالاتر از 10 تا 15 درصد وزن کودک براي کودک سنگين در نظر گرفته مي‌شود اگر چه اين مقدار هم نمي‌تواند ميزان دقيقي باشد چون بسياري از کودکان تحمل اين وزن را هم ندارند.

والدين دقت داشته باشند که اگر کودکاشان براي حمل کوله‌پشتي به جلو خم مي‌شوند بدون توجه به وزن، اين کوله برايش سنگين است.

وي تصريح کرد: ايجاد درد، گزگز اندام‌ها خصوصاً در ناحيه دست و شانه‌ها يا پيدايش هر گونه مشکل ديگر در اين ناحيه به معناي سنگيني وزن کيف و کوله‌پشتي است و بايد به ضرورت کاهش وزن آن توجه کرد.

منبع:farsnews.com



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • تاکسی بدون خط
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)