Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@06:46:23 GMT

شورای امنیت عملیات تروریستی در تهران را قویا محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۸۶۰۳۵

اعضای شورای امنیت همچنین مراتب تسلیت و هم‌دردی خود را با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز داشته و برای مجروحین آرزوی بهبودی عاجل کرده‌اند.

به گزارش فارس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، «حملات وحشیانه و بزدلانه» تروریستی در تهران را قویا محکوم کردند. اعضای شورای امنیت همچنین مراتب تسلیت و هم‌دردی خود را با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز داشته و برای مجروحین آرزوی بهبودی عاجل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت همچنین تاکید کرده است که تروریسم در تمام انواعش تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرده‌اند که تروریسم با هر انگیزه‌ای، در هرجایی و توسط هرشخصی اقدامی مجرمانه و غیر قابل توجیه است و تاکید کرده‌اند که همه کشورها باید در چارچوب منشور ملل متحد و سایر تعهدات بین‌المللی با تروریسم مقابله کنند.

این نهاد بین‌المللی همچنین بر لزوم مجازات تروریست‌ها تاکید کرده و بر مبنای قطعنامه‌های 2199 و 2253 خواستار مقابله با تامین مالی تروریست‌ها شده است.

عملیات تروریستی روز چهارشنبه در تهران بیش از 50 کشته و مجروح بر جا گذاشت. داعش مسئولیت حملات تروریستی مزبور را بر عهده گرفته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان یک نماینده برای اردن: با اسرائیل همراهی کردید، حتماً پشیمان خواهید شد /اسرائیل با دُم شیر بازی نکند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: دنیا می‌داند که اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جنگ مستقیم و تمام عیار با جمهوری اسلامی ایران بود و ما هم بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خودمان را داشتیم و باید پاسخ می‌دادیم.

بنابر روایت مهر، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» اقدامی مشروع و دفاع ایران از خودش بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران جنگ‌طلب نبوده و نخواهد بود اما دنیا متوجه شده است که ایران با کسی شوخی ندارد و هر کشوری به ایران تعرض کند، توان مبارزه با ملت بزرگ ایران را ندارد.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر ده‌ها واسطه برای ما فرستادند تا ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری پاسخ ندهد اما عملیات وعده صادق، اقدامی لازم و پشیمان‌کننده بود و منجر به افزایش قدرت بازدارندگی ایران شد.

سعادتی افزود: با این عملیات، صهیونیست‌ها و دیگر دشمنان ایران متوجه شدند نمی‌توانند با دُم شیر بازی کنند. رویکرد ایران دفاع از خودش بود و به همین دلیل در عملیات «وعده صادق» فقط مراکز نظامی را مورد هدف قرار دادیم و کشت و کشتاری راه نیانداختیم.

شکست رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

سعادتی با اشاره به اینکه اقتدار ایران در عملیات «وعده صادق» همه دنیا را متحیر کرد و باعث غرور ملی ما شد، گفت: ایران با این عملیات خیره‌کننده بیش از پیش آبروی نداشته رژیم صهیونیستی را بُرد. از سوی دیگر قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ایران صادر نشد و این هم شکست دیگری برای صهیونیست‌ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران بر این اعتقاد است که امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تأمین شود. هر کسی بخواهد علیه ایران با رژیم صهیونیستی همراهی کند، بداند که با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی روزهای اخیر تاکید آمریکا و برخی از غربی‌ها این بوده که دیگر رژیم صهیونیستی به ایران تعرض نکند و بهتر است که اینگونه باشد، چراکه در غیر این صورت پاسخ بعدی ایران سخت‌تر خواهد بود.

وی درباره همراهی اردن با رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران، اظهار کرد: ما به همه کشورهای منطقه از قبل پیام داده و گفته بودیم که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی برای آنان عواقبی را به دنبال خواهد شد. متأسفانه اردن با رژیم صهیونیستی همراهی داشت و حتماً پشیمان خواهد شد.

وابستگی سران اردن به آمریکا

سعادتی تاکید کرد: وابستگی سران اردن به آمریکا باعث شد که در عملیات «وعده صادق» جلوی ایران بایستند؛ البته برخی از کشورهای غربی هم این همراهی را با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران در عملیات اخیر داشتند، اما آنقدر قدرت موشکی و پهپادی ایران زیاد است که نتوانستند کاری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اردن احتمالاً تحت فشار آمریکا و غرب با رژیم صهیونیستی همراهی کرد که نصیحت می‌کنیم دست از این کارها بردارند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896475

دیگر خبرها

  • ایران وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت
  • درون مقر مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی چه می‌گذرد؟
  • خط و نشان یک نماینده برای اردن: با اسرائیل همراهی کردید، حتماً پشیمان خواهید شد /اسرائیل با دُم شیر بازی نکند
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • اردن از همراهی با صهیونیست‌ها پشیمان خواهد شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی