Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی یکهزار و ۲۸۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کریم ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: غیر از 17 هزار هکتار شبکه مرزی غرب کشور، 16 هزار هکتار دیگر به سطح اراضی آبی استان اضافه می‌شود که در مجموع 33 هزار هکتار از اراضی استان از آب این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 21 الی 27 خرداد ماه به نام هفته جهادکشاورزی نام‌گذاری شده است، گفت: به مناسبت این

هفته پروژه‌های مختلفی در بخش‌های کشاورزی استان همچون تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: امسال به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی یکهزار و 283 پروژه با سرمایه‌گذاری 79 میلیارد تومان افتتاح می‌شود و حدود 32 هزار خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند هستند و دو هزار شغل مستقیم نیز ایجاد می‌کند.

وی گفت: از مجموع کل یکهزار و 283 پروژه استان 349 پروژه مربوط به شهرستان بیجار، 303 پروژه در شهرستان دیواندره، 190 پروژه در قروه، 131 پروژه در دهگلان، 126 پروژه در سنندج، 72 پروژه در مریوان و 12 پروژه در بانه است که افتتاح می‌شود.

ذوالفقاری افزود: میزان تثبیت شغل حاصل از افتتاح کل پروژه‌های این هفته یکهزار و 631 شغل است که این جای خوشحالی و رضایت‌مندی دارد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم استان کردستان از نظر کشاورزی سواد بالایی دارند و تولیدکنندگان نیز همراهی خوبی می‌کنند و در عمده تولیدات کشاورزی جزو ده استان کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سطح کشور رتبه اول توت فرنگی، رتبه دوم باغات، رتبه سوم نخود، رتبه چهارم گندم، رتبه پنجم سیب‌زمینی و رتبه ششم آفتابگردان را داریم و بسیاری از محصولات در شرایط مطلوب هستند.

وی گفت: سال گذشته دو میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد و بنده معتقد هستم که با بخش کشاورزی می‌توان میزان بیکاری را در کردستان کاهش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه اشتغال بزرگ‌ترین دغدغه کردستان است، خاطر نشان کرد: به افرادی که کارمند دولتی نباشند برای 2 الی 5 هکتار مزارع مرتع که معارض نداشته باشد نهال انگور دیم در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد تا از این راه بتوانند برای خود شغل و درآمد کسب کنند.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندارهای مطلوب وزارت بهداشت است.

فرهادی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، خوشبختانه تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال احداث است و سه پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهید فرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6088254

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد