Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:مردم انگلیس روز پنجشنبه در انتخابات پارلمانی پیش از موعد کشورشان که ترزا می، نخست وزیر محافظه کار انگلیس برای تقویت اکثریت پارلمانی خود خواستار شده است، در حالی شرکت خواهند کرد که دغدغه بیشتر آنها مسایل امنیتی و دفاعی است. ابتدا تصور می شد مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) محور اصلی این انتخابات باشد اما در پی دو حمله تروریستی اخیر که در عرض تنها دو هفته در منچستر و لندن اتفاق افتاد برکسیت در مبارزات انتخاباتی احزاب انگلیس جای خود را به مسائل امنیتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج پنج نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از آن است که محافظه کاران انگلیس به ریاست ترزا می بین پنج تا دوازده درصد از رقیب خود حزب کارگر پیش هستند و همین برتری می تواند تقویت اکثریت پارلمانی حزب محافظه کار را در پارلمان انگلیس که در حال حاضر سیصد و سی کرسی دارد، تضمین نماید و موقعیت نخست وزیر را در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا درباره برکسیت استحکام بخشد.
اما نتایج ششمین نظرسنجی در انگلیس که نیمه شب گذشته منتشر شد نشان داد که حزب محافظه کار برتری ضعیفی بر رقیب خود حزب کارگر دارد.
در دو هفته اخیر مبارزات انتخاباتی در انگلیس عمدتا تحت الشعاع حملات تروریستی منچستر و لندن قرار گرفت. اما صرف‌نظر از هر اتفاقی که در انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس بیفتد، نخست وزیر این کشور راه دراز و دشواری پیش رو دارد به ویژه این که وی در هفته های اخیر به علت کاهش نیروهای پلیس در زمانی که وزیر کشور بود، با انتقادات فراوانی روبرو شده است.
هجدهم آوریل گذشته زمانی که ترزا می فراخوان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را صادر کرد،‌ حزب محافظه کار در نظرسنجی ها نزدیک به بیست درصد از رقیب خود حزب کارگر پیش بود اما به تدریج که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر حملات خود را ابتدا به برنامه های اجتماعی محافظه کاران و سپس به سیاست‌های امنیتی آنها تشدید کرد، این اختلاف بیست درصدی کاهش یافت. در کارزار انتخاباتی انگلیس هیچ چیز آن طور که نخست وزیر محافظه کار تصور می کرد، پیش نرفت و در حالی که هیچ کس تصور نمی کرد انگلیس دو بار هدف حملات تروریستی خونینی قرار گرفت که از حمله ژوئیه سال دو هزار و پانزده به این طرف بی سابقه بود.
تنها در عرض دو هفته ابتدا منچستر که بزرگ ترین شهر شمال انگلیس است و سپس لندن پایتخت این کشور هدف حملات تروریست‌ها قرار گرفتند. در حمله منچستر که بیست دو دوم ماه مه اتفاق افتاد بیست و دو نفر کشته شدند و در حمله ای که شنبه شب گذشته در یکی از محله های لندن صورت گرفت، هشت نفر جان خود را از دست دادند. این دو حمله خونین و علاوه بر آن حمله ای که آخر ماه مارس با استفاده از خودرو روی پل وستمینستر شکل گرفت، جو حاکم بر مبارزات انتخاباتی انگلیس را به طرز بی سابقه ای تحت تاثیر قرار داد.
در این اوضاع ترزا می باز هم تلاش کرد برکسیت را در کانون مبارزات انتخاباتی انگلیس قرار دهد. در حالی که می پیوسته در سخنرانی‌های انتخاباتی خود تاکید می کرد که تنها کسی است که قادر خواهد بود " توافق خوبی" درباره برکسیت با سران اروپا امضا کند، فضای به وجود آمده در انگلیس موجب شد مسائل امنیتی و دفاعی به محور مبارزات انتخاباتی تبدیل شود.
در آستانه انتخابات پارلمانی انگلیس ترزا می بار دیگر از هموطنان خود خواست از وی حمایت کنند تا بتواند از منافع کشورشان در مذاکرات با بروکسل که طی ماههای آینده برگزار خواهد شد، دفاع کند.
نخست وزیر انگلیس در نشست انتخاباتی خود در نورویچ تاکید کرد: "من فکر می کنم انتخاب و مسایلی که روز پنجشنبه برای رای دهندگان انگلیسی مطرح خواهد بود همان چیزهایی هستند که در ابتدای مبارزات انتخاباتی مطرح بود. اولین مسئله مهم رای دهندگان انگلیسی این است که بدانند به چه کسی باید اطمینان کنید تا یک دولت قوی و باثبات داشته باشد و از توانایی و اقتدار لازم برای انعقاد یک توافق نامه خوب با سران اروپایی درباره برکسیت برخوردار باشد."
هدف اصلی نخست وزیر محافظه کار انگلیس از فراخوان انتخابات پارلمانی زودهنگام این است که اکثریت پارلمانی خود را تقویت کند تا در مذاکرات آتی با سران اروپایی درباره شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به اذعان هر دو طرف بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود، موقعیت محکم تری داشته باشد. مسایل حساسی از قبیل دسترسی انگلیس به بازار مشترک اروپا، تردد آزاد افراد در دو منطقه، روابط تجاری ، همکاری های علمی و همچنین سهم انگلیس در بودجه اتحادیه اروپا که می تواند زمینه ساز اختلافات عمیقی میان بروکسل و لندن باشد، محور مذاکرات آتی میان دولت انگلیس و مقامات اتحادیه اروپا خواهد بود.
نتایج بررسی‌ها و نظرسنجی ها در انگلیس حاکی از آن است که محافظه کاران در این انتخابات پیروز خواهند شد اما درباره ظرفیت‌های ترزا می برای این که بتواند در این انتخابات نتایجی بهتر از آن چه که سلف وی دیوید کامرون در انتخابات پارلمانی سال دو هزار و پانزده حاصل کرد، شک و تردیدهای فراوانی وجود دارد.
جرمی کوربین، رهبر شصت و هشت ساله حزب کارگر انگلیس و رقیب اصلی ترزا می در انتخابات امروز ثابت کرده که رقیبی جدی برای محافظه کاران است. کوربین در کارزار انتخاباتی حزب کارگر انگلیس، بر خلاف رقیب خود ترزا می، بر روی مسایل و موضوعاتی از قبیل سلامت و درمان، کمک‌های اجتماعی، نابرابری‌ها و اختلاف طبقاتی انگشت گذاشته است که برای رای دهندگان انگلیسی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است اما ترزا می شصت ساله بخش عمده توجه و تلاش خود را به برکسیت معطوف کرده، از تقابل عقاید در مبارزات انتخاباتی پرهیز کرده و تماس‌های مستقیم خود با رای دهندگان را محدود کرده است.
برخی الگوسازیهای انتخاباتی نشان می دهد که شاید حتی محافظه کاران انگلیس در این انتخابات اکثریت مطلق خود را در مجلس عوام از دست بدهند.
اما از سال گذشته که نتایج نظرسنجی ها درباره همه پرسی مربوط به برکسیت درست از آب درنیامد، همه با احتیاط به نتایج همه پرسی‌های مربوط به انتخابات می نگرند به ویژه آن که طبق نظرسنجی ها برتری حزب محافظه کار بر حزب کارگر در این انتخابات از یک تا دوازده درصد متغیر است.
گرایشی که در نتایج سه هفته اخیر نظرسنجی‌ها در انگلیس دیده می شود آشکارا از کاهش بخت محافظه کاران حکایت دارد هر چند ابعاد این مسئله هنوز هم به درستی مشخص نیست. کاهش احتمال پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی انگلیس زمانی شکل کاملا جدی به خود گرفت که محافظه کاران هجدهم ماه مه برنامه انتخاباتی خود را منتشر کردند. در یکی از تدابیر بحث برانگیز این برنامه انتخاباتی که انتقادات زیادی را بر ضد حزب محافظه کار برانگیخت، ترزا می اعلام کرد قصد دارد بخش بیشتری از هزینه های درمانی برخی گروه‌های بازنشسته را به خود آنها محول کند. در جبهه مقابل حزب کارگر انگلیس به ریاست جرمی کوربین پس از حمله خونین منچستر که بیست و دو کشته بر جا گذاشت از کاهش بودجه و نیرو در پلیس انگلیس به شدت انتقاد کرد و ترزا می را در این زمینه مسئول دانست.
دفاتر اخذ رای در انگلیس از ساعت هفت به وقت محلی (شش به وقت گرینویچ) در نقاط مختلف انگلیس باز خواهد شد و ارزیابی‌های اولیه از انتخابات به محض پایان کار رای گیری در ساعت بیست و دو ( بیست و یک به وقت گرینویچ) در دسترس رسانه ها قرار خواهد گرفت. اما نتایج اولیه این انتخابات حدود نیمه شب (ساعت بیست و سه به وقت گرینویچ) منتشر خواهد شد. طبق اعلام مسئولان انتخاباتی انگلیس، نتایج شمارش آرای ششصد و پنجاه حوزه انتخاباتی بین ساعت دو تا پنج صبح روز جمعه به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
در شرایطی که رای دهندگان انگلیسی نگران تکرار حملات تروریستی در کشورشان هستند، جرمی کوربین، رهبر حزب کار در روزهای اخیر مبارزات خود را بر روی مسایل امنیتی و دفاعی انگلیس متمرکز کرد و به مردم کشورش یادآوری کرد ترزا می در شش سال گذشته (از دو هزار و ده تا دو هزار و شانزده که وزیر کشور انگلیس بود) نزدیک به بیست هزار شغل را در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های امنیتی و دفاعی حذف کرد. اما ترزا می در واکنش به این انتقادات قول داد سیاست سختگیرانه ای را در برابر افراط گرایی اتخاذ کند و اختیارات پلیس انگلیس را تقویت نماید. ترزا می در گفتگو با روزنامه سان تصریح کرد: "اگر قوانین مرتبط با حقوق بشر میدان عمل ما را برای تحقق اهدافمان در این زمینه ( مبارزه با افراط گرایی) محدود می کند، ما این قوانین را تغییر خواهیم داد تا بتوانیم اقدامات مورد نظرمان را انجام دهیم."
با این حال رقبای انتخاباتی نخست وزیر انگلیس این موضع گیری سختگیرانه وی را نیز مورد انتقاد شدید قرار داد و او را متهم کرده اند قصد دارد قوانین مدنی کشور را به منظور تحقق اهداف سیاسی تضعیف کند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها

طرفداری | سردار احمد نورعلی، فرمانده تیپ ویژه تهران با محسن مزجی، رییس حراست کل وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

به نقل از ایسنا، فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت:

نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد:

همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی افزود:

امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد:

ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد