Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد- معاون پیشگیری دادگستری لرستان گفت: خیلی از ازدواج‌ و طلاق‎های ما هالیودی است.

به گزارش قدس آنلاین، قاضی محمدتقی شاکرمی در جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان با بیان اینکه آسیب‏‌های اجتماعی به روز هستند و با نسل جدید مطابقت دارند، اظهار کرد: در بین 21 آسیب اصلی در کشور، مربع آسیب‏‌ها شامل اعتیاد، طلاق، مسائل اخلاقی و امنیت اخلاقی و حاشیه نشینی با هم مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از همه طلاق‎ها شاهد طلاق عاطفی یا خاموش هستیم و متاسفانه از هر دو ازدواج یک مورد آن طلاق خاموش است.
شاکرمی یادآور شد: در لرستان گفته می‎شود بیکاری و اعتیاد عامل طلاق است اما معتقدم این دو تنها عوامل طلاق نیستند بلکه آستانه تحمل جوانان ما در مقابل مشکلات کم شده است.
وی تاکید کرد: خیلی از ازدواج‌ها و طلاق‎های ما هالیودی است، متاسفانه بیزاری در بین زوجین مشاهده می‎شود و باید متخصصین عامل این بیزاری را پیدا کنند.
معاون پیشگیری دادگستری لرستان ادامه داد: طلاق توافقی یعنی رهایی از زندگی جهنمی و بدون هیچ دلیلی زوجین تن به جدایی می‎دهند و ما باید آستانه مقاومت و صبر و حوصله جوانان را با کمک مشاورین و متخصصین افزایش دهیم.
شاکرمی با بیان اینکه مشاوره‎های قبل از ازدواج با روش جدید بسیار موثر هستند و این درحالیست که در برخی از مراکز مشاوره‎ای قبل از ازدواج تنها ثبت سه جلدی صورت می‌گیرد نه آموزش، افزود: اصل 110 قانون اساسی بر پیشگیری از وقوع آسیب‎ها و تقویت بنیان خانواده‌ها تاکید کرد و این موضوع در پروتکل‏های بین‎الملی و ملی نیز مورد تاکید است.
وی با بیان اینکه امروز هر طلاقی یک دلیل دارد و بای یک تیپ و پارادایم خاصی ایجاد می‎شود، یادآور شد: ما با نسلی سروکار داریم که بیشتر عاشقانه رفتار می‎کنند تا عاقلانه و آگاهانه و عارفانه و باید در این راستا تتمهیدات لازم اندیشیده شود.
معاون پیشگیری دادگستری لرستان در ادامه با بیان اینکه لرستان استانی مهاجر فرصت است و متاسفانه شاهد خالی شدن روستاه‎ها و هجوم آنان به حاشیه شهرها هستیم، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی باعث مسائل امنیتی می‌شود و باید با عقلانیت و مشاوره دسته ‏جمعی حوزه حاکمیت استان اقدام کند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد