Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه گفت: ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در بیماری که به این بیمارستان مراجعه کرده است قطعی نیست و چون این فرد قصاب بوده است به وی مشکوک بوده‌ایم.

محمدرضا طوافی در گفت‌وگو با ایسنااظهار کرد: ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو توسط بیماری که به این بیمارستان مراجعه کرده است قطعی نیست و چون این فرد قصاب بوده است به وی مشکوک بوده‌ایم و اینکه این فرد مبتلا به این بیماری بوده است، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علائم حیاتی این بیمار برقرار است و بر اساس شغل وی و پدیده شایع این روزها که در کل کشور شیوع یافته است در حال انجام امور اولیه و آزمایشات بر این بیمار هستیم و مشکل خاصی را از این لحاظ نداریم.

طوافی افزود: در سال گذشته هم موردی را داشتیم که این نشانه‌ها را مبتلا بود و وی خوب شد و علائم پایداری خود را به دست آورد ولی اینکه این بیماری قطعی باشد، باید معیارهای لازم برای این بیماری وجود داشته باشد تا ثابت شود فرد به این بیماری مبتلا است.

وی اضافه کرد: ما موارد مشکوک را بستری می‌کنیم تا تبعات آن گریبان گیر دیگر شهروندان نشود و به دلیل اینکه در این فصل بیماری‌های مختلفی امکان ابتلا به آن وجود دارد، بیماری‌های دیگر نیز می‌تواند باشد و با انجام آزمایشات می‌توان بیماری دقیق را تشخیص داد.

رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه بیان کرد: ما از بیماری تب کریمه کنگو ترسی نداریم و زمانی که خونریزی بیمار جایی پخش شود، باعث انتقال آن بیماری می‌شود و باید آن را تحت کنترل داشته باشیم و گرنه این بیمار مشکل خاصی را ندارد و این سخت‌گیری‌هایی که اعمال کرده‌ایم برای جلوگیری از تبعات بیماری این بیمار بوده است.

وی تصریح کرد: افرادی که با دام سروکار دارند بیشترین افرادی هستند که در خطر ابتلا به این بیماری هستند که باید نظارت‌ها در این خصوص باشد و از خونریزی‌ها باید هرچه زودتر جلوگیری شود.

طوافی گفت: از لحاظ قانونی بدون نشانه‌های شاخص نمی‌توان یک بیماری را به فردی نسبت داد و باید این بیماری و نشانه‌های شاخص آن محرز گردد که در حال حاضر این بیمار که در این بیمارستان بستری است نشانه‌های شاخص را ندارد و فقط به وی مشکوک هستیم به همین دلیل تحت مراقبت است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

شناسایی 1094 مبتلا به هپاتیت A در کشور/ حدود نیمی از مبتلایان زن هستند

تخمین وجود 200 هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود 200 هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

مشروبات الکلی عامل ایجاد هپاتیت و سیروز کبدی/ اثر سوء الکل بر تمام ارگان‌های بدن

شایع‌‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟