Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار ایسنا با حضور در فرمانداری بندرعباس نظرات سه عضو اصلی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان را جویا شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامیهرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از بررسی اعتراضات که در مرحله اول در هیئت اجرایی و در مرحله دوم در هیئت عالی نظارت صورت گرفت، با اتفاق آرا به این جمع‌بندی رسیدیم که از مجموع 181 صندوق رأی‌گیری در انتخابات شورای شهر بندرعباس تعداد 26 صندوق مورد بازشماری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد مرادی افزود: امروز به‌اتفاق سایر هیئت عالی و شهرستان نظارت و اجرایی شهرستان بندرعباس 26 صندوق را مورد بازشماری قرار می‌دهیم.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی فرماندار بندرعباس، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا نگاه بر این بود که تا جایی که امکان دارد این تعامل و همکاری باشد و چون چارچوب فعالیت‌ها و خواسته‌ها قانونی بود مخالفتی صورت نگرفت.

مرادی با اشاره به اینکه تصمیم بر بازشماری صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس حاصل یک خرد جمعی است، اضافه کرد: پیرامون بازشماری، نحوه و تمامی جوانب آن جلساتی مختلفی با هیئت نظارت و اجرایی شهرستان برگزارشده است و ماحصل آن فرایند امروز را تشکیل می‌دهد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: درخواست مجموعه معترضین بر حضور نمایندگانشان بود که برای شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی اکنون دو نماینده از آن‌ها حضور دارند و امیدواریم تا پایان امروز شمارش این 26 صندوق به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه روال بازشماری بر این منوال است که 5 صندوق را به‌صورت تصادفی بازشماری می‌کنیم، عنوان کرد: اصل بر این است که مشکل خاصی در شمارش آرا وجود نداشته و تمامی نمایندگان فرماندار و هیئت نظارت که امضا کردند صورت‌جلسه را مورد اعتماد هستند و اگر احیاناً اشتباه سهوی رخ‌داده است چون اکثریت اعضای شعب به دلیل هم‌زمانی انتخابات و شمارش ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، خستگی و وقت زیادی صرف شد و شاید اشکالات سهوی در نوشتار باشد که براساس آن نگاه امیدواریم و می‌خواهیم که چنین موردی نباشد زیرا ما از درون این صندوق‌ها اطلاعی نداریم.

مرادی در پایان بابیان اینکه با اصل بی‌طرفی و دقت لازم آخرت خود را با دنیا هیچ‌کس عوض نمی‌کنیم، اضافه کرد: به‌زودی و در اسرع وقت نتیجه را به مردم اعلام می‌کنیم اما در خصوص اعلام زمان مشخص نمی‌توانم تا زمان پایان شمارش زمانی را اعلام کرد.

برای اطمینان قلب همه این بازشماری صورت می‌گیرد

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: برای اطمینان قلب همه این بازشماری را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی ذوالقدر افزود: از الآن نمی‌توان گفت تقلب یا تخلفی صورت گرفته و به‌هیچ‌وجه ما بر این موضوع تأکیدی نداریم.

وی بابیان اینکه امیدواریم هیچ صندوقی مشکلی نداشته باشد، اضافه کرد: اگر مشکلی هم پیدا شد باید کاری کنیم تا تمامی داوطلبین راضی شوند که حقشان پایمال نشود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه بسیاری از داوطلبین اکنون اعتقاددارند برخی صندوق‌ها در شمارش رأی با ایراد مواجه‌اند، تصریح کرد: بالغ‌بر 40 تا 50 داوطلب شکایت کرده و به این موضوع اعتراض داشته‌اند که حق آن‌هاست که اعتراض کرده و صندوق‌ها مورد بازشماری قرار بگیرد.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش از جلسه بحث شد که نمایندگان داوطلبین معترض حضورداشته باشند یا خیر که بنده تأکید کردم باید مقابل نمایندگان معترضین این بازشماری صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: آن‌ها باید بدانند و ببینند مشکلی نیست و اگر هم مشکلی بود برابر قانون با تخلفات برخورد خواهد شد و اعضای هیئت عالی نظارت بر اجرای روند قانونی تأکیددارند.

به‌واسطه شفاف‌سازی بازشماری صورت می‌گیرد

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: به‌هرحال صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی ماست و باوجود اعتمادی که به هیئت اجرایی و نظارت شهرستان داریم اما به‌واسطه شفاف‌سازی بازشماری صورت می‌گیرد.

حسین هاشمی تختی افزود: به دلیل آنکه اعتراض بر صندوق‌ها وجود دارد و مطمئن شویم که حقی از کسی ضایع نشده، از همان روزهای اول که اعتراض‌ها و شکایت‌های داوطلبین به دستمان رسید، در جلسه هیئت عالی نظارت استان به‌اتفاق نظر به این تصمیم رسیدیم که باید بازشماری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: برخی اعلام می‌کردند این امر ضرورتی ندارد اما همگی بر این موضوع تأکید کردیم که باید بازشماری صورت بگیرد.

هاشمی تختی در پایان با تقدیر از زحمات فرماندار بندرعباس و سایر اعضای هیئت اجرایی شهرستان بندرعباس در برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا خستگی در تن این زحمت کشان نماند و با این بازشماری رضایت همگی را کسب کرده و مانع از حرف‌وحدیث‌ها شویم و اگر حقی از کسی ضایع‌شده به حقش برسد.

به گزارش ایسنا، از ساعت 9 صبح امروز بازشماری از 26 صندوق رأی انتخابات شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور احمد مرادی، حسین هاشمی تختی و حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر و سایر اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها، احمد پویافر، فرماندار بندرعباس و اعضای هیئت اجرایی انتخابات شهرستان بندرعباس به همراه محمدهادی منحصر و سعید اعتمادی نمایندگان داوطلبین معترض پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بندرعباس آغاز شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران