Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:20:02 GMT

خراش روی سطوح مختلف را با این روش‌ها بزدایید

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۸۹۸۵۱

خراش روی سطوح مختلف را با این روش‌ها بزدایید

اگر خراش‌های روی چوب تیره را می‌خواهید از بین ببرید، ید می تواند به خوبی کمکتان کند. با آب رقیقش کنید و با استفاده از پارچه‌ای پنبه‌ای محلول را روی منطقه آُسیب دیده بمالید. اگر لازم بود در پایان روی خراش‌ها را لاک الکل بزنید.

سرویس سبک زندگی: یک حرکت اشتباه کافی است تا خراشی زشت روی وسائلی که دوستشان دارید بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما لازم نیست از آن چیز قطع امید کنید و یا دور بیندازیدش. می‌توانید با آنچه در خانه دارید خیلی ساده این خراش‌ها را از بین ببرید. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت بدونیممی‌خوانیم.

قصد داریم منتخبی از بهترین نکات برای از بین بردن خراش سطوح مختلف را در اختیارتان قرار دهیم. با استفاده از این راهنما وسائل خود را مانند گذشته بی عیب و درخشان کنید.
سطح شیشه‌ایبرای از بین بردن یا پنهان کردن خراش های خفیف از سطوح شیشه‌ای یکی از راه هایی که در ادامه گفته می شود را مورد استفاده قرار دهید:
مقداری خمیر دندان ( بدون گرانول یا تاثیر سفید کننده ) را روی پارچه‌ای پنبه‌ای قرار دهید و به آرامی و در حرکتی دایره ای به مدت ۱۰ ثانیه روی سطح شیشه بمالید. با آب آثار باقی مانده از خمیر دندان را پاک کنید.لایه ای نازک از روغن گیاهی را روی یک توپ پنبه‌ای بمالید و سپس خیلی آرام به مدت چند ثانیه روی سطح شیشه بمالید تا به صورت موقت خراش ها را از بین ببرد. می توانید با استفاده از مقدار کمی وازلین به همین نتیجه برسید.با میکس کردن مقداری جوش شیرین و کمی آب خودتان خمیر پولیش درست کنید. خمیر را روی خراش های سطح شیشه‌ای بماید و سپس با پارچه‌ای پنبه‌ای یا پشمی قسمت‌های خراش برداشته را پاک کنید. در پایان با پارچه ای مرطوب باقی مانده خمیر را پاک کنید.
اقلام چرمخراش های روی سطوح چرمی بسیار شایع هستند اگر آسیب زیاد جدی نباشد می‌توانید در خانه تعمیرش کنید:
مقداری روغن گیاهی یا روغن بچه بردارید و با پارچه‌ای پنبه‌ای آن را به صورت دایره وار روی سطح آسیب دیده بمالید و سپس اجازه دهید خشک شود. باقی مانده روغن را با پارچه‌ای تمیز پاک کنید. اگر لازم بود دوباره همین فرآیند را تکرار کنید.روش دیگری برای پنهان کردن خراش از سطح چرمی استفاده از پولیش ناخن است. پولیشی انتخاب کنید که رنگش با رنگ چرمی که می‌خواهید روی آن استفاده اش کنید یکی باشد و سپس با خلال دندان مقداری از آن را روی منطقه آسیب دیده بمالید.همچنین می‌توانید خراش های روی سطوح چرمی را با واکس مخصوص چرم از بین ببرید. حتی می توانید با مومی که از شمع جمع کرده‌اید نیز این کار را انجام دهید. موم را حرارت دهید و روی خراش ها بمالید. سپس سطح آسیب دیده را با پارچه‌ای پشمی پاک کنید.
سطوح چوبیبرای پنهان کردن یا از بین بردن خراش های سطوح چوبی از این توصیه‌ها استفاده کنید:
اگر خراش‌های روی چوب تیره را می‌خواهید از بین ببرید، ید می تواند به خوبی کمکتان کند. با آب رقیقش کنید و با استفاده از پارچه‌ای پنبه‌ای محلول را روی منطقه آُسیب دیده بمالید. اگر لازم بود در پایان روی خراش‌ها را لاک الکل بزنید.روش دیگر این است که نیمی از مغز گردو را بردارید و روی منطقه آسیب دیده بمالید. وقتی محل خراش ها تیره شد با پارچه پاکشان کنید و سپس لاک الکل بی رنگ بزنید.اگر سطح چوبی ترک خورد، می توانید با استفاده از مایونز به حالت اولیه باز گردانیدش. مقداری از مایونز را روی توپ پنبه ای قرار دهید و سپس روی سطح ترک خورده بمالید. مقدار اضافی را پاک کنید و اجازه دهید تا دو سه روز بماند. چوب کمی متورم خواهد شد و باعث می شود ترک ها بسته شوند.
سطوح پلاستیکیاگر سطح آسیب دیده پلاستیکی بود می توانید با استفاده از این نکات مشکل را حل کنید:
خراش روی سطح پلاستیکی نرم را می توانید با یک سشوار گرم پنهان کنید. سشوار را روی درجه کم تنظیم کنید و باد گرم را در طول محل خراشیده شده حرکت دهید. اگر لازم بود حرارت را افزایش دهید و تا زمانی که محل خراش از بین برود کار را ادامه دهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس سطح را پولیش بکشید تا دیگر خراش ها کاملا ناپدید شوند.پلیش ماشین نیز می تواند در از بین بردن خراش سطوح پلاستیکی بسیار تاثیر گذار باشد. هر گونه گرد و غبار را از روی منطقه آسیب دیده حذف کنید سپس پولیش را بزنید. در پایان با یک پارچه نرم روی سطح بکشید.
سطوح فلزیاز آنجا که سطوح فلزی مختلفی وجود دارد برای ترمیم آنها رویکردهای مختلفی نیاز است. برای از بین بردن خراش روی زیورآلات بهترین کار این است که آن را به دست متخصص این کار بسپارید و خودسرانه اقدامی نکنید. از سوی دیگر سطوح فلزی ضد زنگ را می توان به راحتی در خانه ترمیم کرد.
برای از بین بردن خراش این سطوح می توانید از اثر ساینده خمیر دندان سفید کننده ای با کیفیت استفاده کنید. خمیر دندان را روی قسمت آسیب دیده بمالید و سپس با برس یا پارچه ای نرم روی آن بکشید. در پایان با پارچه ای مرطوب و تمیز باقی مانده خمیر دندان را پاک کنید.تمام راهکارهایی که گفته شد می توانند کاربردی باشند اما فراموش نکنید روی آسیب ها و خراش های جدی نمی توانند تاثیری داشته باشند. در چنین مواردی بهتر است از یک حرفه ای کمک بگیرید و یا سطح آسیب دیده را جایگزین کنید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد