Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۷۰۰ هزار تن گندم، ۷۸۰هزار تن سیب‌زمینی و ۲۱۰ هزار تن جو در استان اردبیل تولید و برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی حوزه کشاورزی اردبیل اظهار داشت:برنامه‌های افزایش تولید کشاورزی در راستای برش ضریب خوداتکایی کشور در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود که در این زمینه تلاش و اهتمام همه‌جانبه‌ای داریم و تاکنون نیز اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای افزایش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی اساسی برنامه‌ریزی شده است تا در پایان سال زراعی جاری افزون بر 700 هزار تن گندم، 58 هزار تن دانه‌های روغنی، 780هزار تن سیب‌زمینی، 32 هزار تن حبوبات، 10 هزار تن پنبه، 210 هزار تن جو ، 75 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود.

سروی در مورد وضعیت تولید گوشت سفید و قرمز و فرآوردهای لبنی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان امسال 30 هزار تن گوشت قرمز و 41 هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد و میزان تولید شیر نیز از مرز 265 هزار تن خواهد گذشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید عسل در استان تا پایان سال 96 گفت:میزان عسل تولیدی در سال 96 نیز از مرز 8.6 هزار تن فراتر خواهد رفت که امیدواریم امسال افزون بر 5.11 هزار تن تخم مرغ نیز در استان تولید شود.

وی با اشاره به دستیابی اهداف شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به فعالیت‌های گسترده‌ای که در سراسراستان در راستای توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار و افزایش ضریب مکانیزاسیون صورت می‌گیرد، افزود: پیش‌بینی ما این است که در پایان سالعملیات احداث و تکمیل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی37 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی استان فراهم شودو 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز زیرپوشش انواع سیستم‌های آبیای تحت فشار قرار گیرند.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان