Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@19:25:27 GMT

صادرات جو، ذرت و کنجاله سویا آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۱۱۱۶

صادرات جو، ذرت و کنجاله سویا آزاد شد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، براساس بخشنامه جدید دفتر صادرات گمرک به گمرکات اجرایی، صادرات ذرت دامی با کد طبقه بندی ۱۰۰۵۹۰۱۰، جو با کد طبقه بندی ۱۰۰۳۹۰۰۰، کنجاله سویا با کد طبقه بندی ۲۳۰۴۰۰۰۰ با پرداخت عوارض صادراتی متعلقه (موضوع ردیفهای ۲، ۳، ۶ جداول منضم به بخشنامه ردیف ۸۴ مورخ ۳۰/۲/۹۳) بلامانع است و همچنین براساس این تصمیم جدید، صادرات انواع روغن تصفیه نشده نیز بلامانع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، بدیهی است که در صورت وارداتی بودن محموله های موصوف و استفاده از ارز مبادله ای برای واردات آنها، انجام تشریفات صادرات منوط به پرداخت مابه التفاوت ارز متعلقه و ارائه نامه تسویه از بانک ذی ربط خواهد بود.

لازم به ذکر است که وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای صادرات کالاهای مذکور را بلامانع دانسته و در خصوص سایر کالاهای استعلام شده شامل گندم و آرد اعلام کرده است که علی رغم یارانه ای بودن، با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالاهای کشاورزی براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار طبق تبصره ذیل بند «یک» مصوبه هیات محترم وزیران به شماره ۳۲۳/۹۳/م/ت۵۰۴۲۹هـ مورخ ۱۶/۱/۹۵ تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.

گمرک ایران پیش از این با برگزاری جلسات مستمر با اتحادیه ها، تشکل ها و صادرکنندگان از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده بود تا محدودیت ها برای صادرات این کالاها برداشته شود. همچنین درخواست برای رفع محدودیت صادرات گندم و آرد از دیگر درخواست های گمرک ایران برای رفع موانع صادراتی بوده که برداشتن این محدودیت ها موکول به نظر کارگروه تنظیم بازار شده است.

بر اساس برنامه جدید گمرک ایران نشست های مشترکی میان مسئولان گمرک و صادرکنندگان به صورت هفتگی و با حضور تشکل ها و اتحادیه های صادرکنندگان و تولیدکنندگان برگزار می شود تا علاوه بر رفع موانع صادراتی از نزدیک مشکلات تولید کنندگان کالاهای صادرات محور مطرح تا علاوه بر رفع مشکلات و موانع صادرات این کالاها؛ تسهیلات مرتبط با ورود مواد اولیه و دیگر کالاهای واسطه ای ارائه گردد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!