Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از توليدات بي نظير کمپاني نيسان خودرو جوک است اين خودرو ژاپني با داشتن طراحي متفاوت و جسورانه از اقبال عمومي خوبي برخوردار شده و خريداران زيادي را جذب خود کرده است.
اما حالا به نظر مي‌رسد که مأموريت اين خودرو به پايان رسيده و خودروي ديگري جايگزين آن خواهد شد. بنابر گفته‌هاي منابع نزديک به نيسان اين شرکت قصد دارد به جاي فروش جوک در بازار امريکا کراس­ اور کيکس را جايگزين آن کند و حتي بازار عرضه آن را تا خاورميانه گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديران نيسان مدعي اند مراحل ساخت و مونتاژ قطعات خودرو کيکس تقريبا به صورت کامل در محل توليد آن صورت ميگيرد بنابراين به منظور آماده‌ سازي خط توليد احتمالا ساخت و فروش آن براي مدل هاي سال 2017 و 2018 به بعد رخ خواهد داد.
 
با توجه به برخورداري کيکس از يک ظاهر معمولي و طراحي معقولانه­ تر احتمالا نيسان اين خودرو را مخصوص مشترياني توليد مي­ کند که  به اتوموبيل­ هايي به سبک جوک ولي با طراحي کلاسيک تر علاقه­ مندند.

علاوه بر اين از حيث مقايسه ابعاد اين کراس ­اورها فاصله دو محور و طول کيکس به تر تيب حدود 8 و 17 سانتي متر افزايش يافته است که اين به معني يک کابين بزرگتر و راحتي بيشتر براي سرنشينان صندلي هاي عقب مي‌باشد.

انتخاب نيسان براي سيستم انتقال قدرت در اين دو خودرو متفاوت است. کيکس هاي توليدي از سيستم انتقال قدرت 4WD بهره خواهد برد درحالي که سيستم انتقال قدرت در کراس­ اور کوچک جوک AWD مي‌باشد.
انتقال قدرت در 4WD به صورت يک اندازه بين چرخ هاي عقب و جلو و در AWD به مقدار نياز (به شکل متغيير) بين تمامي چرخها رخ خواهد داد.
4WD مناسب براي خودروهاي شاسي بلند، صخره نوردي و جاده­هاي ناهموار است درحالي که AWD بيشتر براي خودروهاي استاندارد و مسيرهاي ملايم و هموار کاربرد دارد.
در اينجا اين سوال مطرح مي‌شود که آيا خريداران خودروهاي نيسان به اين تغيير سيستم به عنوان يک مزيت نگاه ميکنند و به استقبال آن خواهند رفت يا اين موضوع بر روي ذهنيت آنها تأثيري نخواهد داشت؟
هنوز اطلاعات موثقي در مورد موتور کراس­ اور کيکس در دسترس نيست اما با توجه به اينکه مدل برزيلي آن از يک موتور بنزين تنفس طبيعي با حجم 1.6ليتر و قدرت 112 اسب بخار استفاده مي‌کند و احتمالاً نسخه آمريکايي از يک موتور توربوشارژ با حجم 1.6 ليتر و قدرت 188 اسب بخار بهره خواهد برد.

معرفي اين خودرو در تابستان سال 2016 در برزيل و عرضه آن در مابقي بازارهاي آمريکاي لاتين تا پايان همان سال صورت گرفت ولي هرگز پاي اين خودرو به خارج از بازارهاي آمريکاي لاتين باز نشد.
اما در طي چند ماه گذشته با پخش تصاوير جاسوسي از نمونه اوليه استتار يافته کيکس احتمال فروش اين خودرو در آينده اي نزديک در امريکا افزايش يافته است و با توجه به هدف نيسان در مورد اين کراس اور و برنامه‌ريزي براي فروش آن در 80 کشور دنيا دور از انتظار نيست که شاهد حرکت اين خودرو در خيابان هاي آمريکاي شمالي باشيم.


اما حالا بايد ديد که جايگزيني خودروي جوک به واسطه کراس ­اور کيکس و قيمت کمتر اين کراس­اور کوچک چه تاثيري بر روي بازار فروش نيسان خواهد داشت.
البته يادآوري اين نکته خالي از لطف نيست که هدف نيسان از ساخت جوک توليد نسل دوم خودروهاي اين کمپاني با ظاهر و موتوري متفاوت بود و بايد گفت که جوک در اين راه بسيار موفق عمل کرده است، از اين رو بعيد نيست که در آينده علاوه بر مدل کيکس، شاهد عرضه نسلي تازه از جوک نيز باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ عبدی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران یگان امداد شهرستان بناب در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از وانت توقیفی مقدار ۲ تن و ۵۰۰کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه وانت نیسان توقیف شد تصریح کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول