Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یاد خداسبب آرامش دل‌ها می‌شود، گفت: کسی که از رحمت خدا ناامید شود دریای رحمت الهی را نادیده گرفته و این نشان گر کفر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌ حاج‌ابوالقاسم‌دولابی‌ ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: اگر مؤمن درد دل خود را به منافقان بگوید و به آن‌ها شکایت ببرد از خدا شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) افزود: اگر مسلمان در تنگنا قرار گرفت نباید از خدا نزد کسی شکایت کند اما می‌تواند با پروردگار درد دل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان مؤمن شکایت خود را به رسانه‌های بیگانه نمی‌برد و بهانه ای به آن‌ها نمی‌دهد چون این اقدام به ضرر خود وی و نظام اسلامی است.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام با اشاره به سوره یوسف تصریح کرد: حضرت یعقوب (ع) پس از دست دادن یوسف به پسران خود گفت بروید و بگردید و از رحمت خدا ناامید نشوید، کسی که از رحمت خدا ناامید شود دریای رحمت الهی را نادیده گرفته و این نشان گر کفر است.

استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) درباره وصایای لقمان افزود: در این وصایا حکمت‌های زیادی وجود دارد، لقمان به فرزندش گفت از رحمت خدا ناامید نباش به گونه ای که اگر گناهانی اندازه جن و انس داری تو را مورد رحمت قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: وقتی برادران یوسف در برابر وی قرار گرفتند و متوجه شدند آن کسی که به آن‌ها لطف کرده همانی است که در کودکی وی را اذیت کرده بودند، شرمنده شده و عذرخواهی کردند و حضرت یوسف (ع) آن‌ها رابخشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: بهترین مخلوقات خدا کسی است که از افرادی که به وی ظلم کردند، بگذرد و به کسانی که به وی بدی کرده‌اند نیکی کند.

حاج ابوالقاسم اظهار داشت: پس از بخشش نباید شخص را مورد سرزنش قرار داد، خدا در قرآن فرمود که باید از گناه دیگری بگذری و زیبا هم بگذری که در اینجا یعنی وی را مورد سرزنش قرار ندهی.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام عنوان کرد: خداوند در آیه 28 سوره رعد فرمود تنها چیزی که سبب آرامش دل‌ها می‌شود یاد خدا است، یاد خدا تنها ذکر زبانی نیست بلکه خدا را دریاد داشتن است، حقیت ذکرالله اطاعت از پرودگار است.

استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از امام علی (ع) خاطر نشان کرد: حقیقت ذکر خدا در تبعیت از خداوند است، انسان راستگو مطیع پروردگار است و همواره آرامش دارد اما انسان دروغگو ارامش و راحتی ندارد.

وی افزود: در دنیای امروز گمشده بشر آرامش است، تکنولوژی به همراه خود راحتی آورده است اما آرامشی ندارد، قرآن به ما گفته تنها ذکر خدا سبب آرامش می‌شود.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی