Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:03:32 GMT

مدیران به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۲۶۰۰

مدیران به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند

اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: مدیران به دنبال جذب اعتبار از منابع ملی باشند و سر تقسیم سه هزار و 670 میلیارد ریال بودجه عمرانی استانی چانه زنی نکنند.
وی یادآورشد: سه هزار و 670 میلیارد ریال بودجه عمرانی این استان، برای 500 پروژه تعریف شده و 123 پروژه نیمه تمام در این استان اختصاص یافته است، این در حالی که است که کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 123 پروژه نیمه تمام به 6 هزار میلیارد ریال می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درویش امیری اظهار کرد: مدیران باید پیگیری لازم برای دریافت سهم استان از منابع ملی را داشته باشند تا بتوانند منابع مالی اجرای پروژه ها را فراهم کنند.
استاندار زنجان گفت: این پیگیری برای تامین اعتبار از محل ملی، مهمترین انتظاری است که از تمام مدیران دستگاه های اجرایی دارم.
وی به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در دریافت تعهد پرداخت 80 درصدی اعتبار مورد نیاز برای احداث خانه های بهداشت و سلامت روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس این تعهد بنا شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 80 درصد و استان زنجان 20 درصد اعتبار مورد نیاز برای احداث 226 خانه بهداشت و سلامت در 226 نقطه روستایی را تامین کنند.
درویش امیری ادامه داد: در موضوع اعتبار مورد نیاز برای مطالعه و اکتشاف معادن هم دستگاه مربوطه باید پیگیری لازم را برای دریافت اعتبار مورد نیاز داشته باشد چرا که معادن جزء انفال محسوب و درآمد آن به خزانه واریز می شود.
استاندار زنجان گفت: در چنین شرایطی دستگاه ذیربط باید اعتبار لازم برای اکتشاف و مطالعه معادن را از وزارتخانه مربوطه و اعتبار ملی تامین کند.
وی تاکید کرد: هرچه ارتباطات مدیران با دستگاه های مرکزی بیشتر باشد، بهتر می توانند اعتبارات مورد نیاز را جذب استان کنند.
درویش امیری به افزایش 9.6 درصدی میزان درآمدهای استان نسبت به درآمد سال 95 اشاره کرد و میزان افزایش درآمد سال گذشته نسبت به سال 94 را 17 درصد برشمرد.
استاندار زنجان گفت: در مقایسه میزان افزایش پیش بینی شده برای درآمد سال 96، کمتر از میزان افزایش درآمد پیش بینی و محقق شده برای سال 95 محسوب می شود.
وی اضافه کرد: 57 درصد کل درآمدهای این استان مشمول مالیات است که فقط 2.2 درصد آن از درآمد دریافتی از اصناف تامین خواهد شد.
درویش امیری ابراز کرد: سال گذشته درآمد 6 هزار و 680 میلیارد ریالی محقق و امسال درآمد هفت هزار و 310 میلیارد ریالی پیش بینی شده است.
استاندار زنجان از تخصیص 662 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی خبر داد و نکته قابل توجه بودجه سال 96 را سه برابر شدن سهم این استان از درآمدهای نفت برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: دولت در سال جاری 1.5 میلیارد دلار برای برنامه های توسعه ای و اشتغالزایی بخش روستاها در نظر گرفته است.
شهرام طهماسبی افزود: حجم منابع استانی در بودجه سال 96, 250 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است و در صورت استمرار این میزان تامین منابع در برنامه شسم توسعه و دولت دوازدهم, می توان شاهد پیشرفت سریعتر تمام بخش های کشور بود.
وی یادآورشد: اعتبارات قابل توزیع استان زنجان از یک هزار و 200 میلیارد ریال سال گذشته به 2 هزار و 600 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
طهماسبی اظهار کرد: اعتباری در این استان از محل0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل 120میلیارد ریال در بخش ورزش پیش بینی شده است.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد