Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:33:47 GMT

۳۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۲۹۵۴

۳۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ انس با کتاب بین دانش‌آموزان کودک و نوجوان، ۳۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیده ماحوزی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: شهر بوشهر، به‌ سبب برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌های ویژه پایتخت کتاب ایران و حمایت از طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی سال قبل به‌عنوان سومین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به اینکه از یک‌هزار و 500 باشگاه کتاب در کشور، فعال است تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ انس با کتاب بین دانش‌آموزان کودک و نوجوان، 300 باشگاه کتابخوانی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مهلت ثبت باشگاه‌های کتاب‌خوانی در استان بوشهر تا پایان خرداد است خاطر نشان کرد: مهلت ثبت این باشگاه‌های کتاب خوانی تا پایان خرداد است و از نیمه خرداد تا نیمه تیرماه کتابفروشی‌ها فعال هستند.

ماحوزی با بیان اینکه باشگاه‌های کتاب‌خوانی نقش مهمی در برگزاری مسابقات فرهنگی داردند خاطر نشان کرد: این باشگاه‌ ‌هاکتاب‌ها را در اختیار اعضا قرار می‌دهند تا شروع به کتاب‌خوانی کنند سپس در پایان تابستان با برپایی مسابقه‌ای بهترین کتابخوان‌ها و باشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های باشگاه کتاب‌خوانی تصریح کرد: باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان گروههای کتاب‌خوانی هستند که با حضور 12 کودک یا نوجوان برای خواندن یا مبادله کتاب زیر نظر یک مربی تشکیل می‌شوند و ضمن کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب و نوشتن نامه به نویسنده کتاب را انجام می‌دهند.

ماحوزی از ثبت یک‌هزار و 500 باشگاه کتاب‌خوانی در کشور خبرداد و افزود: در استان بوشهر سال گذشته یک سوم باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور به تعداد 300 باشگاه کتاب‌خوانی فعال بود.

انتهای پیام/

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امیر حسین سمیعی گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است، که می شود سال های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای اینکه بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت به آنها داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم، و باید همت کنیم تنش ها را کاهش و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که اینگونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه نمود: ما باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیر گذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092840

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟