Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -



طرز تهيه نان کرمدار خانگي، يک نان عالي براي افطار ماه رمضان

نان کرمدار، نان ساده اي است که مي توانيد در خانه درست کنيد و براي وعده افطار آن را نوش جان کنيد.

مواد لازم خمير :
کره به دماي محيط رسيده 50 گرم شکر50 گرم آب ولرم 100 ميلي ليتر مايه خمير فوري 7 گرمتخم مرغيک عددنمکيک چهارم قاشق چايخوري کمي سرپروانيليک پينچآرد نانحدود 250 الي 270 گرم

مواد لازم کرم وانيلي :
زرده تخم مرغيک عدد شير 125 ميلي ليتر اسانس وانيل يک دوم قاشق چايخوري شکر35 گرم آرد10 گرم


مواد لازم رومال :
تخم مرغيک عدد رنگ زرد زعفراني (به دلخواه)يکي دو قطره

طرز تهيه خمير :
شکر، نمک، وانيل، مايه خمير و 250 گرم از آرد را با قاشق خوب مخلوط نماييد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز مواد را کمي گود نموده تخم مرغ و آب ولرم را اضافه کنيد.
سپس مواد را مجدد هم بزنيد تا حالت خميري پيدا کنند خمير را حدود پنج دقيقه ورز دهيد سپس کره را کم کم به خورد خمير دهيد و حدود ده دقيقه ديگر خمير را ورز دهيد تا خمير نرم و لطيفي حاصل شود.

اگر احساس کرديد خمير شل است از آرد باقي مانده کم کم استفاده نماييد اما مراقب باشيد با استفاده بيش از حد از آرد، خمير را سفت نکنيد.

کف و ديواره هاي يک کاسه بزرگ را به روغن مايع آغشته نماييد، خمير را چانه کنيد در کاسه بگذاريد رويش را نيز با کمي روغن مايع چرب کنيد سپس روي ظرف را با سلفون يا پارچه بپوشانيد و حدود دو ساعت در فضايي نسبتا گرم قرار دهيد تا ور آيد و حجمش دو برابر شود.

پس از ورآمدن، دستتان را مشت کنيد و پف خمير را بگيريد سپس خمير را در حد بيست ثانيه ورز دهيد بعد به چانه هايي حدود 70 گرمي تقسيم کنيد. روي چانه ها را با پارچه بپوشانيد بعد از چانه اول شروع به فرم دادن کنيد.

هر چانه را با وردنه به صورت مستطيلي به ابعاد 8 در 16 باز کنيد به اندازه يک قاشق سوپخوري از کرم برداريد و در يکي از عرض هاي مستطيل به صورت نواري قرار دهيد سپس از همان سمت خمير را رول کنيد.

کف سيني فر را با روغن جامد چرب نماييد و خميرها را با فاصله از هم در سيني بچينيد. روي آن ها را با پارچه بپوشانيد و در فضاي گرمي قرار دهيد تا دوباره تغيير حجم دهند. سپس يک تخم مرغ کامل را با چنگال بزنيد يکي دو قطره رنگ زرد زعفراني اضافه نماييد و با قلم مو روي خمير را رومال نماييد.

سيني را در فر از پيش گرم شده به دماي 190 درجه سانتي گراد به مدت تقريبي 10 الي 15 دقيقه قرار دهيد در حدي که روي نان ها کاملا طلايي و سرخ شود.

طرز تهيه کرم وانيلي :
شير را در ظرف مناسبي ريخته بر روي شعله ملايم قرار دهيد تا داغ شود. زرده تخم مرغ را با شکر و آرد با قاشق هم بزنيد تا کاملا با هم ترکيب شوند سپس کمي از شير داغ به ترکيب تخم مرغي اضافه کنيد و هم بزنيد بعد مابقي شير را نيز اضافه کنيد و همه را با هم، هم بزنيد و مجددا بر روي شعله برگردانيد و مرتب هم بزنيد تا به جوش آيد و کاملا غليظ شود.

پس از آن که غليظ شد از روي شعله برداريد به ظرف ديگري انتقال دهيد و رويش پلاستيک فريزر بگذاريد تا رويه نبندد و کاملا خنک شود، زماني که کاملا خنک شد اسانس وانيل را بيفزاييد و از کرم استفاده کنيد.

نکته :
از آرد نان فانتزي استفاده کنيد که مي توانيد از نانوايي هاي نان فانتزي تهيه کنيد.
مايه خمير فوري را مي توانيد از لوازم قنادي ها تهيه کنيد.

در برخي دستورها مايه خمير ابتدا با آب ولرم يا شير ولرم به همراه کمي شکر ترکيب مي شود و عمل مي آيد و سپس به ترکيبات خمير اضافه مي شود اما در اينجا مستقيما به مواد خشک اضافه شده است و نتيجه در هر دو حالت يکي است و فرقي نمي کند از چه شيوه اي استفاده شود.

هنگام اضافه کردن کره به خمير، خمير کمي شل و چسبنده مي شود اما پس از اين که کل کره به خورد خمير مي رود و خمير ورز مي خورد حالت چسبندگي خمير از بين مي رود.
آب مورد استفاده در خميرها بايد ولرم باشد زيرا اگر داغ باشد خمير بوي ترشيدگي مي گيرد و اگر سرد باشد يا خمير عمل نمي آيد يا به سختي عمل مي آيد.

منبع : ماهنامه کيک و شيريني - seemorgh.com



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی شهرستان بندر خمیر بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهار کرد: با برگزاری سه مرحله مزایده، تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر فروخته شد.

وی با اشاره به فروش 856 دستگاه موتورسیکلت در نتیجه برگزاری این مزایده‌ها گفت: در نتیجه این امر، پارکینگ انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر خمیر به صورت کامل تعطیل شد.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: با توجه به روند روبه رشدی که در جهت ساماندهی به وضعیت پارکینگ‌ها حاصل شده و در نتیجه برگزاری مستمر مزایده ها، بیشتر وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان هرمزگان نیز تعیین تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه پس از دستورات صریح ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، حجت بر همه دستگاه‌های متولی تمام شده است، تأکید کرد: دادگستری هرمزگان از هیچ کوششی برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان