Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،جواد نیلی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در این همایش گفت: صنعت برق کشور مشابه سایر صنایع در سال های اخیر در فرایند خصوصی سازی دچار تغییرات اساسی شد که مهمترین آن واگذاری بیشتر نیروگاههای تأمین کننده برق کشور و شرکت های توزیع برق به بخش خصوصی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این امر سبب شد شرکت های توزیع برق از بازار رقابتی عرضه نیروگاه ها، برق مصرفی مشترکان خود را خریداری کنند که در این میان در طی این سال ها برای مشترکان صنعتی مانند شرکت فولاد مبارکه دو روش سنتی خرید برق از برق منطقه ای یا احداث نیروگاه وجود داشت و امکان حضور در بازار رقابتی وجود نداشت.نیلی گفت: با پیشنهاد وزیر نیرو مبنی بر نحوه تأمین برق مشترکان بالای 5 مگاوات به هیات وزیران و تصویب آن مقرر شد وزارت نیرو شرایط را برای مشترکانی که قدرت قراردادی آنها بالای 5 مگاوات است، فراهم کند تا تمام یا بخشی از انرژی برق موردنیاز خود را از روش هایی همچون نیروگاه های اختصاصی مشترک، قراردادهای دوجانبه با نیروگاه های خصوصی و یا بورس انرژی تأمین کنند.مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه تصریح کرد: طبق این مصوبه متقاضیان جدید با قدرت درخواستی بالای 5 مگاوات، تنها از این روش ها امکان تأمین برق خود را دارند و روش سنتی خرید از برق منطقه ای برای آنها امکان پذیر نخواهد بود.وی گفت: بدین منظور و با توجه به اینکه شرکت فولاد مبارکه یکی از بزرگترین مشترکان وزارت نیرو با قراردادی بالغ بر یک هزار مگاوات قدرت موردنیاز با برق منطقه ای اصفهان است و همچنین به عنوان صنعت پیشتاز در تمام عرصه ها، در موضوع ورود به بازار رقابتی برق نیز همواره پیشگام بود، توانست در سال 1394 نخستین قرارداد خرید برق از بخش خصوصی را با ظرفیت 200 مگاوات را به نام خود رقم زند.نیلی با بیان اینکه تجربه موفق شرکت فولاد مبارکه در ورود به بازار برق سبب شد شرکت های دیگر از جمله معادن و صنایع معدنی زیرمجموعه ایمیدرو هم از این تجربه استفاده کند، افزود: بدین منظور نخستین گردهمایی کارگروه تأمین برق معادن و صنایع معدنی در محل شرکت فولاد مبارکه با حضور مدیران و کارشناسان شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو برگزار شد.مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی در پایان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داد و در مورد ابهامات و نگرانی آنها از حضور در بازار برق و انعقاد قرارداد دوجانبه توضیحاتی ارائه کرد و آمادگی فولاد مبارکه را در ارائه تجربیات خود برای شرکت کنندگان جهت ورود به بازار برق اعلام کرد.عباس رنجبر مدیر زیرساخت شرکت ایمیدرو نیز در این همایش هدف از تشکیل این کارگروه را آشنایی شرکت کنندگان با ظرفیت های نیروگاهی موجود در زیرمجموعه ایمیدرو و میزان مصرف برق این شرکت ها دانست.مهدی تولائیان معاون خرید شرکت فولاد مبارکه هم در این گردهمایی به معرفی شرکت فولاد مبارکه و نقش آن در کشور و منطقه اشاره کرد.
عبدالرسول احمدی رئیس توزیع برق فولاد مبارکه، نیز در ادامه به تشریح وضعیت برق، میزان مصرف و نحوه تأمین برق مورد نیاز این کارخانه پرداخت و گفت: فولاد مبارکه با انعقاد قراردادهای دوجانبه با نیروگاه های خصوصی، علاوه بر کاهش هزینه برق شرکت، سبب تقویت نیروگاه های بخش خصوصی شده است.ایجاد شرایط عرضه و خرید در بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو از موارد مهم دیگری که در این همایش مطرح شد، که می تواند برای طرفین مقرون به صرفه باشد. همچنین تولیدکنندگان برق از ایمیدرو خواستند با توجه به اینکه تعرفه نیروگاهی به مراتب کمتر از تعرفه صنعتی است، از طریق رایزنی با وزارت نیرو و شرکت ملی گاز، تعرفه سوخت گاز مصرفی برای تولید برق به جای صنعتی، تعرفه نیروگاهی لحاظ شود. انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان