Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا،فرامرز اکبری روز پنجشنبه در گفتگوییافزود: آتش سوزی به 20 درصد از مراتع و پنج درصد از جنگل های ارتفاعات بازی دراز مشرف بر قصرشیرین خسارت وارد کرد.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی خسارت ناشی از وقوع چندین فقره آتش سوزی در ارتفاعات بازی دراز در دست بررسی است، اظهار کرد: آتش سوزی در ساعت 21 دوشنبه شب هفته جاری آغاز و پس از چندین مرحله شعله ور شدن، بامداد چهارشنبه به صورت کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در جریان اطفای حریق عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بازی دراز، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین نیروهای امدادی بسیج، سپاه، ارتش و هنگ مرزی همه پای کار بودند و این تلاش همه جانبه آنان جای تقدیر است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که با توجه به وجود مهمات جنگ تحمیلی در برخی قسمت های آلوده به مین در ارتفاعات بازی دراز و به علت وسعت آتش سوزی، چند قبضه مین نیز منفجر شد که هیچ خسارت جانی در بر نداشت.
اکبری ادامه داد: علت وقوع آتش سوزی در دست بررسی است ولی با توجه به شواهد، دلیل آن عامل انسانی بوده است.
وی افزود: این نخستین آتش سوزی طی امسال است که در شهرستان قصرشیرین رخ داده است.
ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین