Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@15:35:40 GMT

گفتگوی 18:30/ آخرین خبرها از حادثه تروریستی تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۴۰۰۹

گفتگوی 18:30/ آخرین خبرها از حادثه تروریستی تهران

ساجدی نیا هدف تروریست ها در حمله تروریستی تهران را قتل عام مردم توصیف کرد و افزود: برای تروریست ها مهم نبود که چه کسی را می کشند، آنها هدفشان ترور محض بود این یک اقدام کور بود که تاثیری در روحیه مردم نداشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این دو حمله تروریستی تهران همزمان در دو محل مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل صورت گرفته است گفت: این دو حمله انتحاری بین ساعات 10:10 تا 10:15 دقیقه صبح روز 17 خرداد ماه در محل مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تشریح چگونگی حمله تروریست ها به تیم حفاظت مستقر در حرم امام خمینی تصریح کرد: در حرم امام خمینی به تیم حفاظت حرم حمله شد که یکی از این دو تن شهید و دیگری زخمی شد

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه بعد از صدای شکلیک گلوله، گروه های پلیس مستقر در حرم مطهر خود را به سرعت به محل حادثه رساندند یادآور شد: حضور به موقع پلیس به محل حادثه موجب شد تا حرکت تروریست ها سد شده و به دنبال آن جنگ تن به تن آغاز شد.

او با اشاره به اینکه کل این عملیات 30 دقیقه به طول انجامید، یادآور شد: در دقایق ابتدایی تیم ما یکی از عاملان انتحاری را به هلاکت رسانند که بعد از آن عامل دوم به سمت همکاران ما حمله ور شد که ما هم او را به رگبار بستیم، به این ترتیب این درگیری در کمتر از 30 دقیقه با شکست کامل تروریست ها به پایان رسید.

ساجدی نیا در مورد نقش پلیس در حمله تروریستی به مجلس افزود: در مورد حمله تروریستی به مجلس، ما تلاش کردیم فضا را به لحاظ ترافیکی خلوت کنیم تا مردم آسیب کمتری ببینند. این اقدام کار مشترک پلیس و سپاه پاسداران بود.

او با تقدیر از عملکرد عوامل حراست مستقر در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد، در موضوع اخیر از جان گذشتگی کردند زیرا با اقدامات به موقعشان عملا میزان تلفات را به حداقل کاهش دادند.

ساجدی نیا هدف تروریست ها در حمله تروریستی تهران را قتل عام مردم توصیف کرد و افزود: برای تروریست ها مهم نبود که چه کسی را می کشند، آنها هدفشان ترور محض بود این یک اقدام کور بود که تاثیری در روحیه مردم نداشت.

او با اشاره به دستگیری عوامل تروریستی حمله تهران تاکید کرد: در حال حاضر این عوامل تحت بازجویی هستند که در اسرع وقت نتیجه این بازجویی را به سمع و نظر مردم می رسانیم.

ساجدی نیا با اشاره به حضور نیروی های انتظامی در سطح شهر و در محل حمل و نقل عمومی مثل مترو تاکید کرد: بعد از حادثه دیروز حضور پلیس در سطح شهر بیشتر شده تا امنیت در مراکز عمومی بیشتر شود، البته مردم با این حضور مامورین مشکلی ندارند و با توجه به شرایط موجود از آن استقبال هم کرده اند، ما تا زمانی که نیاز باشد در مراکز عمومی حضور پررنگی خواهیم داشت تا امنیت شهر تامین باشد.

او با اشاره به بالا بودن روحیه مردم و شکست نقشه تروریست ها یادآور شد: تنها در شب گذشته بیش از 93 مجلس فرهنگی-مذهبی در سطح شهر تهران برگذار شده که نشان دهنده بالا بودن روحیه مردم و شکست طرح دشمن است، زیرا دشمن انتظار داشت بعد از این حادثه تروریستی رعب و وحشت در بین مردم حاکم شود که نشد.

او ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه موضوع مشکوکی با شماره 110 تماس بگیرند و ما را در جریان بگذارند، پلیس در کنار مردم است تا امنیت کشور را تامین کند.

ساجدی نیا با اشاره به محدودیت های ترافیکی فردا تاکید کرد: از ساعت 13 فردا 19 خرداد، تردد ها در مسیر انقلاب با محدودیت ترافیکی همراه است که مردم می توانند از خیابان های جانبی تردد کنند.


همدانی معاون استانداری تهران میهمان تلفنی برنامه با تشریح برنامه های فردا برای تشییع و خاک‌سپاری شهدای ترور تهران افزود: ما فردا همزمان با برگزاری نماز جمعه دو مراسم خواهیم داشت، نخست راس ساعت 10 صبح درمحل مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولان نظام که توسط سپاه پاسداران برگزار می شود و دومین مراسم، بعد از نمازجمعه است که پیکر شهدا بر روی دوش مردم از محل دانشگاه تهران تا چهارراه کالج تشییع و برای خاک‌سپاری از آنجا به آمبولانس های بهشت زهرا تحویل می شود.

کولیوند رئیس اورژانس کشور دیگر مهمان تلفنی برنامه نیز با بیان اینکه از کل مصدومان روز گذشته حمله تروریستی تهران تنها 25 نفر بستری هستند، گفت: این مصدومان روز قبل تحت عمل جراحی قرار گرفتند، حال عمومی آنها خوب است و به زودی مرخص می شوند.

قدیرزاده سخنگوی پزشکی قانونی با بیان آخرین آمار شهدای حادثه تروریستی تهران تاکید کرد: درمجموع حادثه تروریستی روز گذشته تهران 17 تن شهید شدند که 16 تن تعیین هویت و هنوز هویت یک نفر مشخص نشده است.

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته در محدوده بزرگراه ستاری شمال به جنوب قبل مخبری یک دستگاه سواری تیبا با ۵ وسیله دیگر برخورد می‌کند تا جمع خودروهای خسارت دیده به عدد ۶ برسد.

وی گفت: بلافاصله پس از این حادثه تیم منطقه ۵ پلیس راهور فاتب به همراه عوامل آتش نشانی و نیروهای امدادی در محل حاضر و نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه اقدام کردند که مشخص شد این حادثه به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز توسط راننده تیبا بوده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اضافه کرد: در این تصادف به پنج خودروی پراید، پژو، ساینا، جک و ۲۰۶ خسارت وارد آمد که خوشبختانه کسی مصدوم نشد.

سرهنگ جوانبخت از همه رانندگان خواست، قبل از حرکت حتماً نسبت به استراحت اقدام و در حین رانندگی از سرعت و سبقت خودداری کرده و تمام حواس خود را به رانندگی معطوف تا شاهد بروز اینگونه حوادث در سطح معابر نباشیم.

کد خبر 6090554

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران