Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@21:32:34 GMT

شهر فرنگ/ سینمای کودک و نوجوان، بیم ها و امیدها

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۴۶۳۶

شهر فرنگ/ سینمای کودک و نوجوان، بیم ها و امیدها

کارگردان و تهیه کننده سینما در برنامه شهر فرنگ، مشکلات سینمای کودک و نوجوان را کمبود بودجه و فقدان برنامه منسجم در این سینمای تخصصی عنوان کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فریدون حسن پور نویسنده و کارگردان سینما با حضور در برنامه شهر فرنگ گفت: برای احیای سینمای کودک و نوجوان ابتدا باید به استقبال کم از اکران های فیلم های سینمای کودک و نوجوان و بودجه های بسیار ناچیز فیلم های کودک بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کم شدن بودجه های فیلم کودک باعث تولیدهای بی کیفیت می شود و به دنبال آن مخاطب سینمای کودک و نوجوان کمتر از قبل خواهد شد و به عقیده من بررسی این موارد و بسیاری دلایل اثر گذار دیگر نیاز به صرف زمان و کار کارشناسی دارد.
حسن پور با اشاره به علت ضعیف بودن برخی فیلم نامه نویسان سینمای کودک و نوجوان ادامه داد: فیلم سازان قدیمی و با تجربه امروز کار نمی کنند زیرا کارهای باکیفیت و فیلم نامه قوی نیاز به بودجه بیشتری دارد و در شرایطی که سینمای ما بودجه کمی دارد این افراد کار نمی کنند و فضا برای ورود افراد جدید با توانایی متفاوت مهیا می شود.حسن پور گفت: سینما بر چهار رکن ارگانیک سوار است که عبارتند از: نیروی انسانی، تکنولوژی و ازار، سرمایه و محل عرضه که اگر هرکدام از این عناصر ضعیف باشد می تواند بر دیگر عناصر اثر منفی بگذارد و باید به این ارکان توجه کافی شود.
وحید نیکخواه آزاد تهیه کننده و کارگردان سینما دیگر مهمان برنامه گفت: از دید من تولید فیلم های سینمایی کودک و نوجوان نداریم یا بسیار کم شده است و اتفاقی برای سینمای کودک افتاده به تعبیری شبیه اتفاقی است که برای یک کودک بعد از زبان باز کردن می افتد و رها می شود و این برای سینمای کودک و نوجوان متاسفانه رخ داد و در زمانی که داشت رشد می کرد و پا می گرفت به حال خود رها شد.او با اشاره به مشکلات سینمای کودک و نوجوان افزود: نبود عزم ملی و فقدان یک برنامه یکپارچه و ادامه دار باعث شد امروز به جایی برسیم که سینمای کودک و نوجوان در شرایط بدی از نظر فیلم نامه، جشنواره، تولید و عرضه قرار گرفته است.این کارگردان سینما ادامه داد: کودکان و نوجوانان امروز جامعه مااز نظر تکنولوژی و فناوری بسیار پیشرفته شده اند و با زمان های گذشته سینمای کودک و نوجوان قابل مقایسه نیستند در صورتی که ما کشوری با جمعیت جوان زیاد و نیروی تخصصی کافی هستیم. نیکخواه آزاد گفت: امروز نوجوانان دسترسی سهل و آسانی به تولیدات خارجی سینمای کودک و نوجوان دارند و به راحتی تولیدات خارجی در حوزه های نمایشی را با تولیدات داخلی مقایسه می کنند.او افزود: میل برای ساخت کار کودک و نوجوان در کشور وجود دارد اما سرمایه و ابزار لازم در اختیار نیست و از این رو باید ابتدا به دنبال فراهم کردن محل عرضه فیلم های کودک و نوجوان مانند سینمای هنر و تجربه با در اختیار گذاشتن سینماهای بیشتر باشیم و پس از آن به تولید فیلم های با کیفیت و فیلم نامه های قوی بپردازیم.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای «بهروز افخمی» از امشب روی آنتن شبکه نمایش تلویزیون می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای افخمی از امشب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور افخمی، محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه و مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» به بررسی موضوع سینمای جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بی‌بدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو فیلم سینمایی «Dune ۲» را بررسی می‌کند.

سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 750279

دیگر خبرها

  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها