Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@00:03:20 GMT

استان البرز، ركورددار پديده زمين‌خواري در ايران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۵۰۱۳

استان همجوار تهران يعني البرز در سال 95 با زمين‌خواري 100هزار ميليارد توماني روبه‌رو بوده است. به گزارش جهان نيوز، استان همجوار تهران يعني البرز در سال 95 با زمين‌خواري 100هزار ميليارد توماني روبه‌رو بوده، اين در حالي است كه مديركل جديد بازرسي استان البرز، اراضي‌‌اي كه در اين استان مورد تعرض قرار گرفته را تقريباً در سطح ايران كم‌نظير معرفي كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس كل سازمان بازرسي كشور ضمن تأييد دست‌درازي‌هاي قابل ملاحظه به اراضي اين استان گفت: مردم از يك مدير اسلامي انتظار خلاف كردن، اختلاس و رشوه‌گرفتن ندارند. به گزارش «جوان»، تنها در استان البرز در سال 95 پديده شوم زمين‌خواري بالغ بر 100هزار ميليارد تومان تخمين زده شده است، حال تصور كنيد كه كشور داراي 30 استان ديگر هم است كه اگر در ساير استان‌ها در هر سال بخواهد تنها 10هزار ميليارد تومان زمين‌خواري اتفاق بيفتد، سالانه كشور با 300 تا 400هزار ميليارد تومان پديد زمين‌خواري مواجه است كه اين امرهم در اقتصاد ملي و بخش پولي اختلال ايجاد و هم اينكه دستگاه قضايي و سازمان بازرسي كل كشور را با انبوهي از پرونده روبه‌رو مي‌كند. زمين‌خواري و تغيير كاربري اراضي منابع طبيعي ملي، باغات و زمين‌هاي كشاورزي روستايي به عنوان اولين مفسده اقتصادي كشور ايران شناخته مي‌شود كه مفسده زمين‌خواري و تغيير كاربري زمين در كشور همانند مفسده قاچاق كالا و ارز عزم 80 ميليون ايراني را براي مبارزه با اين پديده ضد‌محيط‌زيستي طلب مي‌كند و در واقع مردم ايران بازنده اصلي تجارت شوم پديده زمين‌خواري و تغيير كاربري‌هاي غيرقانوني و به اصطلاح قانوني هستند. قباد افشار، رئيس سازمان امور اراضي كشور پيش از اين به صراحت عنوان كرده بود ۱۷۷ پرونده زمين‌خواري‌هاي بزرگ در ايران مرتبط با دستگاه‌هاي دولتي بوده است كه بر اساس آن با مجوز دستگاه‌هاي اجرايي اجازه ساخت و ساز در زمين‌هاي كشاورزي داده شده، بدين ترتيب مشخص است كه برخي از مديران اجرايي كشور درگير پديده زمين‌خواري شده‌اند. رئيس سازمان بازرسي كل كشور در كرج: البرز به دليل نزديكي به پايتخت محل امني براي يقه‌سفيدان است از سوي ديگر رئيس سازمان بازرسي كل كشور ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ در آيين تكريم و معارفه مديركل بازرسي استان البرز كه با حضور استاندار البرز، نمايندگان مجلس استان، شهردار كرج و اعضاي شوراي قضايي و شوراي معاونان استان در دادگستري البرز برگزار شد، اظهار داشت كه دست‌درازي‌هايي كه به املاك اين استان شده بسيار زياد بوده است ومردم از يك مدير اسلامي انتظار خلاف كردن، اختلاس و رشوه‌گرفتن ندارند. ناصر سراج بيان كرد: برخي از جرائم چندين برابر ميانگين جرائم كشوري در استان البرز صورت گرفته كه در شأن مردم و شهر شهيدپرور كرج نيست.
وي گفت: استان البرز، به عنوان سي و يكمين استان كشور به لحاظ نزديكي به پايتخت مكان امني براي يقه سفيد‌ها و فرار از امنيت و ناجا و دستگاه قضايي تهران است و ما براي مچ‌گيري نيامده‌ايم و براي دستگيري آمده‌ايم، اما مچي را كه نتوانيم اصلاح كنيم، قطع مي‌كنيم. از سوي ديگر، مديركل بازرسي جديد استان البرز با بيان اينكه اراضي‌‌اي كه در استان البرز مورد تعرض قرار گرفته تقريباً در سطح ايران كم‌نظير است، گفت: گردش مالي‌اي‌ كه در سطح البرز وجود دارد اين استان را مورد وسوسه افراد سودجو قرار داده است. احمد علي‌آبادي فراهاني كه اخيراً عهده‌دار پست مديركلي بازرسي استان البرز شده است در جمع استاندار البرز، نمايندگان مجلس اين استان، شهردار كرج و اعضاي شوراي قضايي و شوراي معاونان استان، ميزان تعرض به زمين‌هاي سي‌و‌يكمين استان كشور يعني البرز را در كل ايران كم نظير عنوان كرد و ملاك سازمان بازرسي كل كشور را اصلاح امور معرفي در كشور و در استان البرز معرفي كرده است. مديركل بازرسي استان البرز كه اخيراً عهده‌دار اين پست شده است، گفت: اگر اشكالي در ساختار كشور ايجاد شود، همه كشور بايد تاوان و هزينه آن را بپردازند، همكاري دستگاه‌ها در سطح استان سبب خدمت به مردم مي‌شود كه همان دغدغه امام و رهبري عزيز است. مديركل بازرسي البرز تأكيد كرد: اعتقاد ما به سلامت مديران اجرايي و ارتقاي سلامت اداري است اما اراضي‌اي‌ كه در اين استان البرز مورد تعرض قرار گرفته تقريباً در سطح كشور كم‌نظير است.
زمين‌خواري پديده شوم و رو به گسترشي است كه در ۱۰سال اخير رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است. اين معضل در سال‌هاي اخير از چنان رشدي برخوردار بوده كه هم اكنون در صدر جرائم بزرگ و مفسده‌آفرين اقتصادي قرار گرفته است. نفوذ زمين‌خواران در سازمان‌ها در بسياري از پرونده‌هاي موجود زمين‌خواري برخي از كارمندان و مديران برخي سازمان‌ها و ادارات دولتي در كنار چپاولگران و غارتگران بيت‌المال، مرتكب جرائمي چون رشوه‌خواري، جعل و سندسازي شده‌اند. شواهد موجود حاكي از نفوذ گسترده زمين‌خواران در سازمان‌ها و نهادهاي دولتي مثل شهرداري‌ها، ادارات كل منابع طبيعي، سازمان‌هاي ثبت اسناد و... است، چراكه دستيابي به اطلاعات مكاني و حقوقي زمين‌ها و املاك مرغوب و تنظيم اسناد براي زمين‌خواري‌هاي صورت گرفته بدون همكاري مديران و كارمندان اين سازمان‌ها و نهادها براي جعل و سندسازي مشكل به نظر مي‌رسد و لازم است در اين خصوص، مسئولان امنيتي و قضايي راهكاري را براي تصفيه و پاكسازي اين شريكان جرم مفسدان اقتصادي در اين سازمان‌ها و نهادها طراحي و عملياتي كنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم