Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:59:47 GMT

پیشتازی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی بریتانیا

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۶۰۵۷

پیشتازی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی بریتانیا

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، برآورد می‌شود محافظه‌کاران به رهبری «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، ۳۱۶ کرسی به دست بیاورند.

نتایج اولیه خبر خوبی برای ترزا می نیست که با برگزاری انتخابات زودهنگام قصد داشت اکثریت قاطعی در پارلمان دست پیدا کند.

انتظار می‌رود که حزب کارگر - حزب اصلی مخالف - به رهبری «جرمی کوربین» تعداد کرسی های خود را به ۲۶۵ افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم حزب ملی‌گرای اسکاتلند ۳۲ کرسی پیش‌بینی می‌شود.

به این ترتیب، حزب محافظه کار احتمالا ۱۵ کرسی از دست خواهد داد ولی حزب کارگر حدود ۳۳ کرسی به کرسی‎های پارلمانی خود اضافه خواهد کرد.

انتظار می رود که حزب ملی‌گرای اسکاتلند ۲۲ کرسی از دست بدهد.

«نیک کلگ» رهبر سابق حزب لیبرال دموکرات شکست خورده و کرسی خود را به «جارد اومارا» نامزد حزب کارگر، باخته است.

جرمی کوربین خواهان کناره‌گیری ترزا می شده است اما نخست وزیر بریتانیا گفت که کشورش بیش از همیشه به ثبات نیاز دارد که حزب محافظه‌کار آن را تضمین خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که حزب محافظه کار ۴۳ درصد، حزب کارگر ۴۰ درصد، حزب لیبرال دموکرات هشت درصد و حزب سبز دو درصد آرا را کسب کنند.

قرار است نتایج نهایی ظهر جمعه (نهم ژوئن) اعلام شود.

اگر یکی از احزاب بتواند اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد، دولت آینده را تشکیل خواهد داد، در غیر این صورت، دولت اقلیت یا دولت ائتلافی تشکیل می‌شود که تا زمانی که اعتماد نمایندگان مجلس عوام را حفظ کرده باشد، دوام خواهد داشت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز(دوشنبه) باحضور در فدراسیون دوومیدانی با قهرمانان و ملی پوشان این رشته ورزشی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر همین اساس در این دیدار که حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشت، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ضمن آشنایی با ملی پوشان دو و میدانی از نزدیک در جریان میزان آمادگی و آخرین اقدامات آنها در راستای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس قرار گرفت.

وی همچنین، خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: عملکرد شمارا قطعا تحت نظر داریم و در مسابقات قهرمانی کشور که طی ماه آینده برگزار خواهد شد حضور خواهم یافت تا کاملا در جریان میزان آمادگی و امورات فنی شما عزیزان قرار بگیرم.

در ابتدای این نشست نیز حسین مطیعی در سخنانی به اقدامات صورت پذیرفته در فدراسیون دوومیدانی به منظور ایجاد بهترین شرایط و امکانات در راستای کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران ورزش پایه و مادر پرداخت.

گفتنی است در این دیدار، حسن تفتیان،مهدی صابری،مهدی پیرجهان، حمیده اسماعیل نژاد و همچنین نازنین فاطمه عیدیان و مهدی هفت چشمه که به تازگی موفق به کسب مدال در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا شده اند حضور داشتند.

کد خبر 6092213

دیگر خبرها

  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها