Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@19:41:08 GMT

تقاص خون شهدا در دستور کار سپاه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۶۴۲۴

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتقام گیری از خون شهدای حادثه تروریستی چهارشنبه در دستور کار جدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد اما در چه نقطه و با چه کیفیتی، مکتوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اقدامات نیروهای عمل کننده در خاموش کردن این فتنه کور تحسین برانگیز بود و از این منظر باید این موفقیت و پیروزی بزرگ را به ملت ایران تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این حادثه مابه ازای طرح سیاسی مشترک سعودی ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی در ریاض است.

سردار سلامی افزود: هدف از این طرح که به خاطر شکست های منطقه ای دشمنان ما صورت گرفت ضربه زدن به اقتدار سیاسی ـ امنیتی ایران بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در این اقدام تروریستی با فرزندان انقلابی خود اقتدار امنیتی مثال زدنی اش در مدیریت یک حادثه تروریستی را نشان داد.

وی افزود: ما در عملیات دیروز یک رویای سیاسی دشمنانمان را زنده به گور کردیم و نشان دادیم که ایران مدفن کسانی است که بخواهند امنیتش را به خطر اندازد.

سردار سلامی گفت: در حالی که همه مهاجمان در حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی به هلاکت رسیدند هیچ یک از نیروهای عملیاتی ما کوچکترین آسیبی ندیدند اگرچه تعدادی از هموطنانمان ناجوانمردانه و بی دفاع به شهادت رسیدند.

وی افزود: پاسداران ما حافظ مجلس به محض ورود تروریست ها به ساختمان مجلس، آنها را از صحن علنی و مردم دور کردند.

سردار سلامی گفت: تروریست ها در ساختمان ملاقات های مردم با نمایندگان تلاش کردند تا مراجعه کنندگان و کارکنان حاضر در دفاتر را به گروگان بگیرند که موفق نشدند.

وی افزود: پس از محاصره تروریست ها در طبقات ساختمان ملاقات های مردمی نمایندگان مجلس نیروهای کمکی سپاه به سرعت وارد عمل شدند و در عملیاتی دقیق، حساس، پیچیده و مینیاتوری با دقت مثال زدنی در حالی که تلاش می کردند تا مردم آسیب نبینند تروریست ها را از پای درآوردند.

سردار سلامی گفت: فرمانده کل و فرمانده نیروی زمینی سپاه از ابتدای عملیات شخصاً در میدان حاضر شدند و مدیریت عملیات را برعهده گرفتند و این نشان می دهد که با این روحیه کشور هیچ آسیبی نخواهد دید و با این ترقه بازی ها استقلال، آزادی، امنیت و کرامت ما از بین نخواهد رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: صمیمانه از نیروهای عمل کننده نیروی انتظامی در حرم مطهر امام و مجلس قدردانی می کنم.

وی گفت: اصل این اقدام به خاطر تراکم شکست های دشمنانمان در منازعات منطقه ای و جنگ های نیابتی در سال های گذشته است.

سردار سلامی افزود: در حالی که آمریکا، سعودی ها، برخی کشورهای مرتجع منطقه و غربی ها در تلاش بودند تا معادلات منطقه را به نفع خود برهم بزنند و نظام جمهوری اسلامی را مورد تهدید قرار دهند موفق به اجرای نقشه هایشان در سوریه و عراق نشدند و در منازعات سیاسی منطقه ای شکست خوردند.

وی گفت: سیاست های منطقه ای سعودی ها کاملاً شکست خورده است و این در حالیست که سرزمین داعش تنگ تر شده و در حال زوال است.

سردار سلامی افزود: آنچه که در نشست آمریکایی ـ سعودی چندی پیش در ریاض اتفاق افتاد باید یک مابه ازای سیاسی می داشت که به احتمال زیاد اقدام تروریستی روز چهارشنبه در تهران همان است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز ابتکار عمل را در منازعات سیاسی منطقه برعهده دارد، ما تعیین کننده تحولات منطقه هستیم و حل منازعات سیاسی منطقه به ما گره خورده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت های منطقه ای هم از سیاست های مقاومتی ما حمایت می کنند، افزود: در برابر این موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران سعودی ها جز پمپاژ تروریست، ایجاد تفرقه و شارژ اعتقادی ـ انحرافی کار دیگری انجام نمی دهند.

سردار سلامی گفت: سعودی ها پیش تر گفته بودند باید ناامنی ها را به درون ایران بکشانیم و این سخنان نشان می دهد که عربستان محل نقشه کشی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است هرچند رویاهایشان هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است این است که ما دشمنان بالفعل متعددی داریم که حوزه عملشان جهانی است و فوق العاده بی رحم هستند.

سردار سلامی گفت: ما در میان آتش توانستیم در این سالها امنیتمان را تأمین کنیم و پس از این هم برای استقرار امنیت ملی مان تلاش جدی تری خواهیم داشت.

وی افزود: از جمله درس های اقدام تروریستی روز چهارشنبه در تهران این است که باید دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و ما اشرافمان را بر گروه های تروریستی و عملیاتی احتمالی شان بیشتر متمرکز کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتقام گیری از خون شهدای حادثه تروریستی چهارشنبه در دستور کار جدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد اما در چه نقطه و با چه کیفیتی، مکتوم است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این پرسش که تروریست ها با وجود تدابیر امنیتی شدید در مجلس شورای اسلامی چگونه این حادثه را ایجاد کردند و آیا آسیب شناسی در این زمینه انجام شده است؟ افزود: حتماً پس از اینگونه حوادث آسیب شناسی های اطلاعاتی و امنیتی انجام می شود و شاید یکی از بهترین نتایج این عملیات این بود که ما در موضوع خلا های موجود اطلاعاتی مان تلاش بیشتری را انجام دهیم و این خلا ها را جبران کنیم.

وی افزود: این ماجرا با وجود شرایط غیر امنیتی و غیر پلیسی که کشور ما داشت و با توجه به اینکه این تروریست ها تبعه ایران بودند و از بیرون از مرزها نیامدند، اتفاق افتاده است.

سردار سلامی ادامه داد: از این به بعد دستور کارهای اطلاعاتی و امنیتی ما برای کنترل حرکات بر اساس فضای جدید شکل خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس فضای گذشته کشور ما سال های سال امنیت را بدون احساس پلیسی بودن فضا تجربه کرده به همین علت ممکن است امکان وقوع عملیات امنیتی خفیف، کوچک و حقیر غافل گیر کننده مانند دیروز وجود داشته باشد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ورود به مجلس شورای اسلامی برای همه مردم آزاد بوده است، اضافه کرد: اگر این حادثه را منهای بی رحمی تروریست ها در کشتن مردم بی گناه کنیم عمل تروریست ها شکست خورد زیرا آنها نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه نابود شدند.

وی گفت: به همه کسانی که مشغول نقشه کشیدن سیاسی یا امنیتی برای کشور ما هستند این پیام را می دهم که همه کسانی که بخواهند علیه امنیت ملت ایران نقشه و توطئه طراحی کنند به سرنوشت تروریست های دیروز دچار می شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر رژیم ها یا مقامات یا سیستم هایی در هر نقطه که آن ها را می شناسیم بخواهند چنین حرکاتی را تکرار یا درباره آن فکر کنند باید مطمئن باشند که ما کاخ های شیشه ای را روی سرشان ویران خواهیم کرد و عکس العمل های ما بسیار مهیب و ویرانگر است.

سردار سلامی ادامه داد: ما در مورد امنیت ملی مان با کسی تعارف نداریم و از مسببان و عاملان، انتقام خواهیم گرفت و آن را اثبات خواهیم کرد.

وی افزود: این پیام را به همه می دهم که فوق العاده قدرتمندیم و دستهایمان باز و گزینه های ما بسیار متنوع است.

سردار سلامی اضافه کرد: اگر ما بسیاری از اعمال را انجام نمی دهیم به این علت نیست که نمی توانیم بلکه بر اساس سلسله ملاحظات نمی خواهیم درگیری ها را توسعه دهیم و قصدمان این است که تا حد ممکن از گسترش تفرقه و درگیری جلوگیری کنیم اما اگر قرار باشد کسی امنیت این ملت را خدشه دار کند ما هیچ نقطه امنی را برای او باقی نخواهیم گذاشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جهان حرف و عمل سپاه را دیده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از عمل حرف می زند و عملش با قولش یکی است.

سردار سلامی اضافه کرد: همه کسانی که در مورد امنیت ما می خواهند عملی انجام دهند به عواقب و پیامدهای آن بیندیشند.

وی گفت: حادثه تروریستی چهارشنبه منطق ما را برای اینکه چرا سیاست های امنیتی دشمنان را در صدها کیلومتر آن سوی مرزها مدیریت می کنیم نشان داد.

سردار سلامی ادامه داد: شاید برای برخی ها این تردید وجود داشته باشد که چرا جمهوری اسلامی ایران از نظام سوریه حمایت می کند؟ چرا در آنجا با تروریست های تکفیری می جنگد؟ چرا با سیاست های آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در ستیز است و از استقلال و تمامیت ارضی و امنیت عراق و از مبارزات ملت یمن در مقابل تهاجم سعودی ها حمایت می کند و منطق سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای این حمایت ها چیست؟

وی افزود: دیروز پاسخ این شبهات را شاید در حمله تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام راحل توانستیم داده باشیم که اگر ما این موج آتش برافروخته در جهان اسلام را در محیط های بیرونی مهار نکنیم این امواج به داخل کشور کشیده می شود.

سردار سلامی اضافه کرد: البته این به معنای آن نیست که می خواهیم سرزمین های دیگر سپر بلای ما باشند بلکه ما با جهان اسلام، سرنشینان یک سفینه هستیم و امنیت ما به هم گره خورده است بنابراین هر چه بتوانیم در سرزمین های دیگر در مقابل این گروه ها و در مقابل حامیان آنها و شکل دهندگان آن ها و کسانی که در اختیار آن ها پول و اسلحه قرار می دهند می ایستیم و اگر آن جا نجنگیم مجبور می شویم دراین جا درگیر شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید سطح قاعده امنیت ملی مان را گسترش دهیم و در حال انجام این کاریم.

سردار سلامی افزود: اگر می بینید هر از چند گاهی جسم تکه تکه پاسداری در تابوت از سرزمینی به اینجا می رسد و تشییع می شود برای این است که مردم ما و مردم آن جا امنیت داشته باشند.

وی گفت: هم از حیثیت، امنیت، استقلال، آرامش و عزت مردم سوریه دفاع می کنیم و هم از مردم یمن و عراق و لبنان و فلسطین و هم ملت ایران.

سردار سلامی افزود: نتیجه فداکاری بچه های سپاه در میدان های وسیع، امنیت ملت ماست.

وی درباره حادثه تروریستی چهارشنبه گفت: یکی از مشکلات ما در روز حادثه این بود که چگونه مردم را از میدان دور و از نزدیک شدن آنان به صحن مجلس جلوگیری کنیم.

سردار سلامی افزود: برخلاف همه کشورهای دیگر که وقتی اتفاق می افتد همه فرار می کنند، اگر مردم را رها می کردیم آن ها با دست های خود تروریست ها را خفه می کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما متعهد به امنیت چنین ملتی هستیم و برای آنها جان می دهیم و افتخار می کنیم.

سردار سلامی افزود: مردم پشتوانه اصلی پیروزی های درخشان ما در دهه های پس از انقلاب هستند.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با وجود اینکه در نزدیکی آنان جنگ واقعی با تروریست شکل گرفته بود امّا در آرامش جلسه را اداره کردند.

سردار سلامی افزود: این ظرفیت، روحیه و عظمت؛ خاص ملت ایران است به همین علت این ملت شکست پذیر نیست.

وی گفت: ایران دریاست و این تروریست ها مانند ریگ های کوچک و حقیری هستند که تأثیری بر آن ندارند.

سردار سلامی افزود: دشمنان ما شاید از نظر فیزیکی قوی باشند اما از نظر روحی و آرمانی کوچک و حقیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اتفاق اخیر مقیاس بسیار میکروسکوپی از حوادث دهه 60 است، گفت: دهه 60 دهه آزمون های بزرگ برای ملت ایران و دهه همزمان شدن همه بحران ها از جمله جنگ هشت ساله با ائتلاف سیاسی و نظامی همه قدرت ها بود.

سردار سلامی افزود: با توطئه های تجزیه طلبانه در جاهای مختلف و با ترورهای منافقین که هزاران نفر از مردم ما را ترور کردند جنگیدیم و با فتنه های داخلی هم درگیر بودیم.

وی ادامه داد: دهه 60 دهه سخت ترین بحران ها برای ملت ایران بود و در آنجا بود که فهمید باید قدرت سازی کند تا از دیوار اراده دشمنان عبور کند.

سردار سلامی اضافه کرد: دهه 60 دهه ظهور جهاد در پیکره جامعه ما و دهه تثبیت بازدارندگی های ما برای ابد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز هم ملت ایران متوجه شدند باید از نظامشان دفاع کنند.

سردار سلامی گفت: چهارشنبه روزی بود که ملت ایران درک جدیدی از ضرورت حمایت بی شائبه بیشتری از نظام خود دریافت کرد و متوجه شد آن چیز که برای این ملت امنیت، عزت، کرامت، شرافت، اعتبار و پیشرفت به دنبال می آورد فقط این نظام است و باید از این نظام در مقابل دشمنان حفاظت کرد.

وی تأکید کرد: دشمنان ما هرگز خواهان خوشبختی ما نیستند و کسی که اینگونه تصور می کند کاملاً اشتباه می کند.

در ادامه مجری پرسید: خیلی از کارشناسان، چهارشنبه در روز حادثه تروریستی بیان کرده اند که برخی کشورهای منطقه پشت پرده این حرکت های تروریستی قرار دارند، تحلیل شما چیست؟

سردار سلامی پاسخ داد: مقامات آمریکایی، سعودی و صهیونیستی به وضوح از اینکه ایران باید تحت فشار قرار گیرد و ناامن باشد سخن گفته اند و ایران را تهدید بزرگ و منشأ شکست های خود می دانند.

وی ادامه داد: آنها اعتراف کردند که ایران باید منزوی شود و تحت تحریم های شدیدتری قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توطئه های دشمنان ما جاری و آشکار است بنابراین واضح است که آنها علیه ما مبارزه همه جانبه ای را آغاز کردند و ما هم همین طور و مبارزه را ادامه می دهیم.

سردار سلامی افزود: همان گونه که در موضوع نفتی شرکت آمریکایی و سعودی «آرامکو» وجود دارد امروز یک آرامکوی تروریستی شکل گرفته است که منشأ همه توطئه هاست.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در حالی که از آزادی و دموکراسی صحبت می کنند از دیکتاتورترین، بدوی ترین و قبیله ای ترین رژیم ها مانند رژیم سعودی حمایت می کنند و در حالی که از مبارزه با تروریسم صحبت می کنند آن را گسترش می دهند و حمایت می کنند.

سردار سلامی افزود: صحبت های بی منطق و نفرت انگیز رئیس جمهور آمریکا عمق کینه آنها را نسبت به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد بنابراین راهی نداریم جز اینکه این مبارزه و جهاد را علیه دشمنانمان با قدرت ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: این تصور که امکان تعامل با آنها و یا خوشبخت شدن از طریق آنها وجود دارد جز به انحراف کشیدن و تهی کردن ظرفیت های انقلابی جامعه چیز دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتقام گیری از خون شهدای حادثه تروریستی چهارشنبه در دستور کار جدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد اما در چه نقطه و با چه کیفیتی، مکتوم است.

وی افزود: ملت ایران مطمئن باشد ما هزاران برابر بیش از اتفاق دیروز انتقام خواهیم گرفت و این واقعیت را ملت ایران خواهند دید.

سردار سلامی اضافه کرد: سرزمین ما به برکت هدایت های رهبری معظم و بزرگوار انقلاب و تبعیت های عاشقانه و اعتقادی و باورمند ملت ایران؛ سرزمین درخشش ها، پیروزی ها و اقتدارها باقی خواهد ماند.

وی از ملت ایران خواست برای تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی و تسلی و دلداری بازماندگان آن ها در مراسم تشییع این شهدا حضور یابند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در این نشست که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، سردار حسن زاده ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش اجمالی پیرامون گنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت ارائه و در این خصوص بین فرماندهان سپاه تهران بزرگ و ارتش تبادل نظر بعمل آمد.

در ادامه، امیر موسوی زحمات و تلاش‌های سپاه تهران بزرگ را در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای شهر تهران ارج نهاد.

در پایان، سردار حسن زاده تابلوی منقّش به تمثال فرماندهان شاخص و شهید ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سید عبدالرحیم موسوی اهدا کرد.

 

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان