Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمارش آراء انتخابات سراسری بریتانیا در حال انجام است و نتایج تا کنون حاکی از آن است که هیچ حزبی نمی‌تواند حداقل کرسی لازم برای تشکیل دولت یکپارچه را کسب کند بنابراین پارلمان معلق شکل می‌گیرد که در نتیجه نیاز به تشکیل دولت ائتلافی است.

به گزارش «قدس آنلاین»، با پایان زمان رسمی رای گیری در سراسر بریتانیا، در ساعت ۱۰ شب به وقت محلی تمامی شعب اخذ رای به روی مردم بسته و شمارش آراء آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتخابات سراسری زودتر از موعد اصلی آن که سال ۲۰۲۰ است، روز پنج‌شنبه ۸ ژوئن ۲۰۱۷ برگزار شد. در این رقابت انتخاباتی، نماینده‌های احزاب سیاسی برای ۶۵۰ کرسی پارلمان رقابت می‌کنند تا حزبی که اکثریت مطلق آراء را به دست می‌آورد، تشکیل کابینه دهد.

۱۰:۱۰تنها ۱۰ کرسی باقی مانده تا نتیجه کلی انتخابات مشخص شود

در حالی که حدود ۹ ساعت از شمارش آراء انتخابات بریتانیا می‌گذرد، تنها تکلیف ۱۰ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان مشخص نیست و مابقی کرسی‌ها به ترتیب زیر مشخص هستند:

محافظه‌کاران: ۳۱۱ کرسی
کارگرها: ۲۵۹ کرسی
لیبرال دموکرات‌ها: ۱۲ کرسی
یوکیپ: ۰ کرسی
حزب ملی اسکاتلند: ۳۵ کرسی
دیگر احزاب: ۲۳ کرسی

۹:۲۵پارلمان معلق شکل می‌گیرد

در حالی که تنها تکلیف ۱۹ کرسی از پارلمان مشخص نیست، حزب محافظه کار که پیشتاز است نیاز به ۲۰ کرسی دیگر برای کسب حداکثر مطلق یعنی ۳۲۶ کرسی دارد اما بدان دست نخواهد یافت و پارلمان معلق شکل می‌گیرد.

۹:۰۰زنان بیشتری وارد پارلمان جدید بریتانیا می‌شوند

تا کنون ۱۹۲ زن برای نمایندگی پارلمان بریتانیا انتخاب شدند که بالاترین رکورد انتخابات تا کنون بوده است. پیش از این ۱۹۱ زن در پارلمان بودند که حدود ۳۰ درصد نمایندگان را شامل می‌شدند.

۸:۵۰تردید در امکان خروج بریتانیا از بازار واحد اروپا بعد از برگزیت

دیوید دیویس وزیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفته است با چنین نتیجه‌ای که دولت محافظه کار قبلی نتواند تشکیل دولت یکپارچه جدید دهد و نتواند حداکثر مطلق پارلمان را به دست آورد، دیگر اختیار قانونی برای خارج کردن بریتانیا از بازار واحد اروپا را نخواهند داشت.

۸:۴۵شمارش آراء ۴۰ کرسی باقی مانده و تشکیل دولت حداکثری بعید است

در حالی که اکثریت آراء انتخابات سراسری بریتانیا تا کنون شمارش شده و تکلیف تنها ۴۰ کرسی از ۶۵۰ کرسی مشخص نیست، حزب محافظه کار همچنان بیش از ۳۰ کرسی برای کسب حداکثر مطلق آراء و تشکیل دولت یکپارچه نیاز دارد اما بعید است که بتواند از میان کرسی‌های باقی مانده این تعداد را کسب کند.

۷:۴۵محافظه کاران از کارگرها پیشی گرفتند

حزب حاکم محافظه کار که تا اتمام شمارش آراء چهارصد و نود و یکمین صندوق از حزب اپوزیسیون کارگر عقب بود، بالاخره توانست در عدد ۲۱۶ با کارگرها برابر و بعد از آن پیش بیافتد.

۷:۴۰انتقاد و واکنش تند رسانه‌های حامی نخست‌وزیر

روزنامه‌های حامی محافظه کاران در بریتانیا در واکنش تند به خانم ترزا می صفحات اصلی خود را تنظیم کردند. روزنامه سان با تغییر نام ترزا می به ترزا دیسمی در واقع این معنا را القا می‌کند که با نتیجه این انتخابات ترس و شوک و نگرانی ایجاد شد. همچنین روزنامه دیلی میل در تیتر یک خود ضمن اشاره به انتخابات زودتر از موعد ترزا می نوشت قماری که نتیجه معکوس داد.

۷:۳۰کاهش محبوبیت حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) و حزب ملی اسکاتلند

احزاب جدایی طلب و استقلال طلب در بریتانیا و اسکاتلند در مقایسه با انتخابات پیشین با افت محبوبیت مواجه و یوکیپ تا کنون هیچ کرسی به دست نیاورده و حزب ملی اسکاتلند هم برخی کرسی‌های پیشین را از دست داد.

۷:۰۵درخواست کوربین برای کناره‌گیری می

کوربین خواستار کناره‌گیری ترزا می شد. جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون که دوباره در حوزه انتخابی خود پیروز و به پارلمان راه یافت، خواستار کناره رفتن خانم می نخست وزیر پیشین از قدرت شد. خانم می هم در حوزه انتخابی خود بار دیگر انتخاب شد.

جرمی کوربین بعد از پیروزی گفت ترزا می از آن جهت درخواست انتخابات زودتر از موعد داد که کرسی‌های بیشتر و دولت قوی‌تر تشکیل دهد اما نتیجه تاکنون اینطور بوده کرسی‌هایی است که محافظه کاران از دست داده‌اند.

۶:۳۰نزدیک شدن آرای حزب کارگر و محافظه‌کاران

با شمارش آرای ۲۶۳ حوزه انتخابیه، حزب کارگر کماکان پیشتاز است. نتایج شمارش آرای این صندوق‌ها به شرح ذیل است:

حزب کارگر: ۱۲۸ کرسی

حزب محافظه کار: ۱۰۴ کرسی

لیبرال دموکرات‌ها: ۲ کرسی

حزب ملی اسکاتلند: ۱۶ کرسی

دیگر احزاب: ۱۳ کرسی

۶:۰۵پیش‌بینی نتیجه بهتر برای محافظه‌کاران از سوی بی‌بی‌سی/ کارگران اما، کماکان پیشتازند

در حالی که حزب کارگر با پیروزی در ۸۴ حوزه انتخابیه، از محافظه‌کارانی که فقط در ۶۳ حوزه برنده شده‌اند، پیشی گرفته، بی‌بی‌سی معتقد است که احتمالاً محافظه‌کاران با به دست آوردن ۳۲۲ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، نتیجه بهتری نسبت به پیش‌بینی اولیه به دست می‌آورند.

با انتشار خبر این پیش‌بینی بی‌بی‌سی، روند نزولی ارزش پوند در برابر دلار آمریکا متوقف و بالعکس شد.

۵:۰۳حزب کارگر هنوز پیشتاز است

با اتمام شمارش آراء در ۳۷ حوزه انتخابیه، حزب کارگر با به دست آورن اکثریت آراء در ۲۲ حوزه پیشتاز است و محافظه‌کاران ۱۰ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب ملی اسکاتلند ۲ کرسی و دیگر احزاب نیز ۳ کرسی به خود اختصاص داده‌اند.

۴:۱۰رأی استان‌های جنوبی به نفع محافظه‌کاران

با پایان یافتن کار شمارش آراء در برخی حوزه‌های انتخابیه استان‌های جنوبی، آمار پیروزی محافظه‌کاران رو به رشد است.

با اتمام شمارش آرای ۱۲ حوزه انتخابیه، حزب کارگر در ۸ حوزه و محافظه‌کاران در ۵ حوزه موفق به کسب اکثریت آراء شده‌اند.

۳:۵۰تکلیف ۶ کرسی مشخص شد/ کارگرها پیشتازند

با اتمام شمارش آراء در ۶ حوزه انتخابیه، راه یافتن ۵ نماینده حزب کارگر و ۱ نماینده محافظه‌کار به پارلمان مسجل شد.

در ۶ حوزه‌ای که کار شمارش آراء به پایان رسیده، محافظه‌کاران فقط در حوزه «سوئیندن شمالی» اکثریت آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

۲:۴۱اولین پیروزی برای کارگران نیوکاسل رقم خورد

با اتمام شمارش نتیجه آراء در نیوکاسل، حزب کارگر با به دست آوردن ۶۵ درصد از آراء، دراین حوزه انتخابیه برنده شد.

محافظه‌کاران فقط ۲۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

۱:۵۸پوند سقوط کرد

با قوت گرفتن احتمال بی ثباتی سیاسی در انگلستان در پی از دست رفتن احتمالی اکثریت محافظه کاران در پارلمان و لزوم تشکیل دولت ائتلافی، ارزش پوند به شدت کاهش یافت.

۱:۳۴انتشار نتایج نظرسنجی درون شعب

روزنامه گاردین در گزارشی ضمن انتشار نظرسنجی درون شعب نوشت، احتمالا پارلمان معلق تشکیل شود. بر اساس نظرسنجی در شعب اخذ رای از رای‌دهندگان حزب محافظه‌کار (حزب حاکم کنونی) ۳۱۴ و حزب کارگر ۲۶۶ کرسی کسب خواهند کرد که این ارقام کمتر از حداکثر مطلق است.

نظرسنجی‌ها درون شعب شبکه‌های خبری بی‌بی‌سی، اسکای نیوز و همچنین شبکه آی تی‌وی نشان می‌دهد که احتمالاً حزب محافظه‌کار (حاکم) ۳۱۴ کرسی، حزب کارگر ۲۶۶ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۳۴ کرسی، لیبرال دموکرات‌ها ۱۴ کرسی و مابقی احزاب ۲۲ کرسی را به خود اختصاص خواهند داد.

در صورت محقق شدن این پیش‌بینی، حزب «ترزا مِی» (حزب محافظه‌کار) برای باقی ماندن در مسند قدرت، مجبور به ائتلاف با یک حزب دیگر خواهد بود تا نصف + ۱ کرسی‌های پارلمان ۶۵۰ نفری کشورش را در اختیار داشته باشد.

در حال بروزرسانی ...

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند

محمدرضا پور معین، عضو انجمن خادمان قرآن در حاشیه بازید از نمایشگاه «دستاوردهای وقف» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: موجب خرسندی است که نگاه متفاوتی در حوزه وقف در جریان است و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در حوزه توجه به دانش بنیان‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه با اینکه شاید انتظار نمی‌رفت یک سازمان فقاهتی و فرهنگی و دینی اینقدر خوب در این امور شرکت کند، حقیقتاً خوب ورود کرده و جای تشکر دارد.

وی اظهار کرد: شاید قبلاً یک آبراه، یک پل یا درمانگاه را به حوزه وقف وارد می‌کردیم اما اکنون شایسته است که واقفان هم در حوزه دین و هم حوزه خدمات به مؤمنان در زمینه رفع نیازهای جدید اقدامات خیرخواهانه خود را انجام دهند.

پورمعین عنوان کرد: در زمینه ایجاد فضای بهداشتی و درمانی که در حوزه دهان و دندان با عنوان ایمپلنت می‌شناسیم، امروز در این نمایشگاه دیدم که کار شگرفی توسط وقف در این حوزه انجام شده که هم با علوم روز و هم با هزینه کمتر به دست مردم می‌رسد.

وی افزود: ساختن مسجد حتماً لازم است اما سلامت نمازگزار نیز واجب است. داشتن مردمانی سالم و با حال و روز خوب با آشنایی علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرد. همچنین امروز مشاهده می‌شود که در حوزه وسایل نقلیه ابتکاراتی انجام شده که جای این اقدامات خالی بود و امید است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو انجمن خادمان قرآن تصریح کرد: در حوزه فرزند آوری و امور اجتماعی و بانکی و زیر ساختهای ارتباطی هنوز جای کار وجود دارد. ما به عنوان تنها کشور شیعه جهان باید مثل یاقوت و الماس بدرخشیم چون هم ابتکارات خوب و هم جوانان هوشمند داریم و هم زمینه فعالیت در این کشور پهناور وجود دارد. باید از همه پتانسیل خود در راه پیشرفت ایران اسلامی استفاده کنیم.

کد خبر 6092198 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها